Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Gevaarlijke hobby......  (gelezen 441 keer)

DuDe

• Member
Gevaarlijke hobby......
« Gepost op: oktober 04, 2011, 14:41:20 pm »

Misschien dat ik nooit zo goed heb opgelet, maar deze herft lijkt een extreem goed eikel-, beukenootjes- en kastanjeseizoen. Het regent werkelijk boomvruchten wanneer je nu door de bossen loopt. Wie is er al vol geraakt door zo'n projectiel ? Wie loopt er met een paraplu rond of zelfs met een helm op?
Er zijn plekken waar ik amper durf stil te staan om naar vogeltjes te luisteren. Als ik ze al hoor.... Op zo'n moment neem ik alleen de luide ploffen rondom mij waar.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Ted van der Knaap

• Member
Re: Gevaarlijke hobby......
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2011, 15:55:57 pm »

Misschien dat ik nooit zo goed heb opgelet, maar deze herft lijkt een extreem goed eikel-, beukenootjes- en kastanjeseizoen. Het regent werkelijk boomvruchten wanneer je nu door de bossen loopt. Wie is er al vol geraakt door zo'n projectiel ? Wie loopt er met een paraplu rond of zelfs met een helm op?
Er zijn plekken waar ik amper durf stil te staan om naar vogeltjes te luisteren. Als ik ze al hoor.... Op zo'n moment neem ik alleen de luide ploffen rondom mij waar.

Ik heb hier in de Achterhoek op mijn vakantieadres al 2x een kastanje of beuken/eikelnoot op de voorruit van mijn auto gehad en de knal was zo hard dat ik me afvraag of ie een volgende keer niet aan diggelen gaat!!!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Margreet Kwh

• Member
« Reactie #2 Gepost op: oktober 05, 2011, 10:25:12 am »

Eergisteren tijdens een KNNV-excursie in het Bennebroeker bos vielen de eikels ons ook om de oren.
De excursieleidster, toch een flinke vrouw, slaakte luide kreten. Bouwhelm opzetten bij bosbezoek!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HPM

• Member
  • Herman is op 11 juli 2019 overleden.
« Reactie #3 Gepost op: oktober 05, 2011, 17:55:11 pm »

In het Haagse Benoordenhout zijn straten waar het geluid van op geparkeerde auto's vallende eikels indrukwekkend is.
Ik vraag me af of de mensen daar wel kunnen slapen.
Maar met de huidige wind zullen de bomen wel snel leeg zijn. Vandeweek in Meijendel stond er weinig wind, maar bij elk vlaagje kletterde de eikels overal om me heen.
Herman van der Meer

dutchway

• Member
« Reactie #4 Gepost op: oktober 05, 2011, 19:35:07 pm »

Gelukkig hebben we hier geen kokosnoten die van boven vallen ;D :rolleye:
Groeten van Lia

HPM

• Member
  • Herman is op 11 juli 2019 overleden.
« Reactie #5 Gepost op: oktober 05, 2011, 19:42:54 pm »

Gelukkig hebben we hier geen kokosnoten die van boven vallen ;D :rolleye:

en groeien er hier geen Olifantenbomen.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

• Betatest Herkenningsapp
  • *
« Reactie #6 Gepost op: oktober 12, 2011, 19:09:51 pm »

Ook niet zonder gevaar -> eindje fietsen door de natuur in zuidelijk Afrika  http://youtu.be/S2oymHHyV1M
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks 15,- abonnementskosten!
https://www.whydonate.nl/donate/observation-international

michel.wissink

• Member
« Reactie #7 Gepost op: oktober 12, 2011, 20:21:04 pm »

Ook niet zonder gevaar -> eindje fietsen door de natuur in zuidelijk Afrika  http://youtu.be/S2oymHHyV1M

De antilope kwam dan wel van rechts, maar doorlopen na een ongeval vind ik ook niet erg netjes...
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Norman

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 12, 2011, 22:50:28 pm »

Jagers - Herten : 0 - 1

ArjanH

• Member
« Reactie #9 Gepost op: oktober 13, 2011, 23:26:32 pm »

Het is niet alleen een goed eikelseizoen maar ook een goed eikeljaar. Vooral in Den Haag.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.057 seconden met 20 queries.