Lieve hemel ik schaam me zo!

Gestart door maartenwielstra, november 23, 2006, 19:38:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

RWester

TOPSPOTTERS

Kijk en vergelijk wat jij wel en de ander niet heeft. Én andersom :duim:    
Met vriendelijke groet,

Remco Wester



Thijs Fijen

Heel lang heb ik Blauwborst en Appelvink als schaamsoort gehad. Nu niet meer gelukkig.

Nu is mijn grootste schaamsoort toch wel geelpootmeeuw. En verder mis ik ongeveer alle zeesoorten (jagers, stormvogels, pijlen, drieteenmeeuw (niet helemaal zeker of ik die ooit in nl heb))

Thijs
Thijs Fijen

RWester

CiteerHeel lang heb ik Blauwborst en Appelvink als schaamsoort gehad. Nu niet meer gelukkig.

Nu is mijn grootste schaamsoort toch wel geelpootmeeuw. En verder mis ik ongeveer alle zeesoorten (jagers, stormvogels, pijlen, drieteenmeeuw (niet helemaal zeker of ik die ooit in nl heb))

Thijs
Geelpootmeeuw? Toch wat vaker naar de Kraaijenbergse Plassen of de Ooijpolder (slaapplaats met tot minimaal 30ex bij de Erlecomse Waard. Paar Pontische er tussen...) in juli augustus Thijs :duim:  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Sander Bot

na dit jaar stofje te hebben gescoord heb ik alle niet-beoordeelsoorten van de CDNA gezien. Dus lekker geen schaamsoorten voor mij.
Hoewel, citroenkwik had inmiddels wel op de lijst mogen staan.
Ach ja, hou je wat te wensen over.  

maartenwielstra

CiteerInmiddels loop ik aardig richting de 400. Bartrams Ruiter, Grote Kanoet, Renvogel en Buwlers Stormvogel staan best stoer op je lijst. Maar als je tegelijkertijd nog nooit een Sperwergrasmus hebt gezien...
Nog nooit achter aan gegaan, omdat -zo hou ik mezelf iedere nazomer voor- ik daar vanzelf wel 's een keertje tegenaan blunder. En zolang dat niet gebeurt, is dit als een schaamsoort te beschouwen. Maar een Sperwergrasmus twitchen? Nooit!

Ik kan me nu al enorm verheugen op het moment dat ik mijn allereerste en zelfontdekte Sperwergrasmus tegenkom!
Bulwers stof op je lijst! Eén van de beste die ik me kan bedenken! Ik heb net geteld en zit al op 405! Nu maar hopen dat die Sierlijkse Stern erdoor heen wordt geramd! De Iberische Kwik van Zevenhuizen zie ik aan mijn neus voorbij gaan. Sperwergrasmus heb ik 1 keer getwitched; met zijn allen uren lang om een struikje en slechts 1 glimp! Gelukkig is mijn enige echte Sperwergrasmus een zelf ontdekte (op geluid gevonden, dat scheelt want ik ben geen bosjesvogelaar).

Ben Wielstra

Citeerna dit jaar stofje te hebben gescoord heb ik alle niet-beoordeelsoorten van de CDNA gezien. Dus lekker geen schaamsoorten voor mij.

Ik had anderhalve week geleden ook m'n eerste stofje! Die stond toch wel bovenaan m'n verlanglijstje! Ondanks veel, veel, veeeeeeelllllllllll zeetrek kijken was dat beestje me altijd ontglipt. Geweldig gezien en ook nog op m'n local patch (=Katwijk). Ik heb staan dansen en staan zingen.

Verder schaam ik met er voor dat ik bijvoorbeeld Ross' Gans en Bronskopeend WEL op m'n lijst heb staan.

bramubels

ik heb nu 251 soorten in Nederland (ik ben 13) en heb nog geen kleine strandloper,klapekster,alk en ik mis nog veel zeevogels(dat heb je als je in Nijmegen woont). dit jaar heb ik  topper,sneeuwgors,bosruiter,paapje,drieteenmeeuwen nog wel meer al van mijn schaamsoortenlijstje afgehaald.dit jaar heb ik al 40 nieuwe soorten en dat zijn lang niet allemaal zeldzaamheden:p

Groeten Bram ubels.

Edwin Russer

#38
Mijn ergste schaamsoorten als fanatiek twitcher zijn toch wel Stormvogeltje, ben ik nog te lui en vooral te passief om afgelopen tijd naar de Afsluitdijk te gaan en Steppekiekendief, de enige vogel (Den Haag 2001) die ik had is inmiddels van de lijst gegooid. In datzelfde jaar zaten we op Texel tijdens de DBA-week en zowat iedereen ging naar Vlieland voor een juveniele Steppekiekendief en wij bleven achter en dit voorjaar wilden we naar de Eemshaven gaan, nee toch maar niet, is zo end rijden, vliegt er een vrijwel ad. man voorbij....

Maar ik heb er nog een paar die je niet kunt scharen in schaamsoorten maar eerder spijtsoorten: Vale Lijster op Texel 1988, Canadese Kraanvogel in Friesland 1991, zonder enige twijfel de enige waar ik nog wel eens badend in het zweet wakker van wordt, Steppeklapekster op Texel 1994, Bruinkopgors 1995 in Zeeland, Ruigpootuil 1999 in Drenthe, Mamereend 2004 te Pannerden, Alpenheggemus 2000 op Terschelling, Mirtezanger 1996 op Terschelling, bijna nachtmerrie,
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Marijn van Oss

Ik vind zelf dat ik ook wel een aardig lijstje heb voor een jongen v an 12 in de buurt van Eindohven. ik heb 247 soorten. met bijv. dunbekmeeuw, zwartkopgors, gestreepte strandloper, dwerggans, breedbekstrandloper, woestijntapuit, ringsnavelmeeuw. maar ik hehb ook wel schaamsoorten zoals heel veel zeevogels en strandleeuwrik, ijs - sneeuwgors.
Groeten,
Marijn van Oss

JohanvantBosch

#40
Schaamsoorten, tja, de meeste echte schaamsoorten heb ik ondertussen wel opgerold (recent de vale pijl), maar wat mij betreft is papegaaiduiker [/U ]er echt een. Dus ja, maarten, hij komt voor... Overigens, die foto van jou, daar mag je je ook wel voor schamen! :P

Daarnaast worden het wel zeldaamheden, maar toch een aantal die wel regelmatig worden gezien. Aan kop gaan
amerikaanse wintertaling
kortteenleeuwerik
Dat zijn ook geen beesten waar ik nou hele einden voor ga reizen...

maar ook:
klein waterhoen
woestijnplevier
poelsnip
kleine klapekster
zwartkopgors
raddes boszanger (vind ik overigens niet echt een schaamsoort, maar ik wil hem wel  graag zien)

Overigens zijn lang schaamsoorten geweest: taigaboomkruiper en taigarietgans.... (nu gelukkig niet meer)

JohanvantBosch

CiteerIk heb 94 soorten, ik ben pas vanaf dit jaar mijn waarnemingen bij aan het houden. (ik ben 13 jaar) Ik kijk wel al vanaf mijn 5e ofzo vogels... Twitchen doe ik niet.
Mijn schaamsoorten zijn er te veel om op te noemen :rolleyes:
Volgens mij mag jij gewoon stellen dat je helemaal GEEN schaamsoorten hebt!

Flor Rhebergen

Het is heel erg... Ik heb Bonte Vliegenvanger nog niet! Verder ook nog geen Steenuil, Engelse en Noordse Kwikstaart, Noordse Pijl, Duin- en Grote Pieper, Noordse Stormvogel, Vaal Stormvogeltje, Papduiker...
En nadat ik Pallas' Boszanger drie keer op een haar gemist heb, kan ik daar ook wel van een schaamsoort spreken.
Groet,
Flor Rhebergen

https://twitter.com/FRhebergen

DaanKuiper

#43
Ik heb gelukkig geen enkele schaamsoort.

Dat betekent niet dat ik alle vogels gezien heb. Wel dat ik vind dat niemand zich hoeft te schamen voor welke soort maar ook die hij nog nooit gezien heeft.
Mogelijk komt die gedachte voort uit een sterk competie gericht denken, waarbij het schaamtegevoel aangepraat wordt door mensen die de vogel lekker wel hebben gezien. Misschien is het een gewoonte woord geworden dat door de meesten gehanteerd wordt zonder zich werkelijk te schamen? IK hoop het maar.

Het niet gezien hebben van soorten is voor mij in ieder geval juist een positieve stimulans tot het doen van nieuwe ontdekkingen. Het zijn dan ook doelsoorten i.p.v. schaam soorten. Dat gevoel wat je hebt als je pas net begint te vogelen.
Fantastisch wat voor moois er allemaal te ontdekken is!

Enkele doelsoorten die het eerst op mijn lijstje staan zijn de geelpootmeeuw en de pontische meeuw. Verder is een van de eerste doelen een intensieve observatie   van alle kenmerken van een ruigpootbuizerd zowel M als V. Deze heb ik wel een aantal malen gezien, maar zonder alle kenmerken die tegenwoordig zo gewenst zijn voordat men je gelooft. (eigen mening en niet als start voor nieuwe, oude topic bedoeld).
Overigens is dat iets wat nu ook meer algemeen op mijn programma staat. De soorten die je al wel kent en onmiddelijk herkent, intensiever op kenmerken te bestuderen. Erg leuk, verdiepend en leerzaam. Ook om eventuele zeldzaamheden er beter uit te kunnen filteren.
Verder staat de buidelmees nog op mijn verlanglijstje.

Een frustratie soort heb ik wel: De kuifkoekoek van de hoge veluwe.
Eindelijk had ik tijd om te gaan. Een vriend gebeld die er ook wel zin in had. De plek snel gevonden aan de hand van de aanwezige 4 vogelaars. Hj zat op dat moment echter net achter een een richel in het terrrein. IK denk: geen probleem, ik loop eenpaar honderd meter verder en dan kan ik er achter kijken. Ben ik daar, roept mijn vriend die achter gebleven was: Daan hij zit weer hier. Ik weer terug. Zag hem nog net laag over de hei wegvliegen zonder echt alle kenmerken waar te kunnen nemen. (had hem alleen niet gedetermineerd en dan telt tie voor mij niet) Mijn vriend had hem 30 sec prachtig in beeld gehad. Met meerdere vogelaars nog een tijd gezocht, maardat bleef het laatste wat van de vogel gezien is. Dat was wel een beetje wrang. Mijn vriend, die zonder  mij niet gegaan was, ziet hem wel en ik niet! Afijn je moet elkaar wat gunnen.
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

RWester

CiteerEnkele doelsoorten die het eerst op mijn lijstje staan zijnde geelpootmeeuw en de pontische meeuw.

Je weet het mooi te verbloemen Daan :D  :duim:  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


DaanKuiper

#45
Citeer
Je weet het mooi te verbloemen Daan



Oei, dat bedoel ik. zo werkt dat nou!
:wub: :lol:  
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

Rinie van Reenen

CiteerMaar gaat het bij alle verhalen hierboven over schaamsoorten? Een schaamsoort is voor mij een soort die je logischerwijs gezien moet hebben zonder daar al te veel moeite te doen, en die je dus niet hebt. Dat geldt voor geen enkele dwaalgast. Soms kies je er gewoon voor om andere prioriteiten te stellen en dat je dan een soort niet kan strepen lijkt me niet iets om je voor te schamen. Overigens wel om het jammer te vinden. (en van deze laatste categorie zijn er voor mij nog heel wat te gaan)
Ik ben het geheel met Jeroen eens.
Volgens sommigen kunnen mensen met 94 soorten geen schaamsoorten hebben. Dat lijkt me onzin. Een 'schaamsoort' is voor mijn gevoel een vogel die gezien jouw 'status' als vogelaar eigenlijk niet had mogen ontbreken op je lijst. Stel dat je bijvoorbeeld in Drenthe woont en slechts per fiets vogels kijkt. Dan is het onzin om een Middelste Jager een schaamsoort te noemen. Maar andersom: stel dat je 100 vogelsoorten op je lijst hebt, en de Sperwer staat nog niet op je lijst, dan heb je wél reden om je te schamen.

Wat mijzelf betreft, ik zit momenteel op 215 soorten, vogel niet al te intensief, woon in het midden van het land, verbruik zo min mogelijk benzine om vogels te scoren. Ik schaam me daarom niet dat ik nog geen enkele jager op mijn lijst heb staan (ik zit nu eenmaal nooit in de herfst aan zee). Ik schaam me daarentegen wél, dat ik nog geen Vuurgoudhaan heb (zie 'Worst dip ever'), of geen Slechtvalk ('k geloof dat die vogel mij ontvlucht), zelfs geen Wespendief  (:wacko: daarvoor moet ik eerst het geluid gaan herkennen, wordt hoog tijd...).
Groet, Rinie van Reenen

Kaja

#47
CiteerIk ben het geheel met Jeroen eens.
Volgens sommigen kunnen mensen met 94 soorten geen schaamsoorten hebben. Dat lijkt me onzin. Een 'schaamsoort' is voor mijn gevoel een vogel die gezien jouw 'status' als vogelaar eigenlijk niet had mogen ontbreken op je lijst. Stel dat je bijvoorbeeld in Drenthe woont en slechts per fiets vogels kijkt. Dan is het onzin om een Middelste Jager een schaamsoort te noemen. Maar andersom: stel dat je 100 vogelsoorten op je lijst hebt, en de Sperwer staat nog niet op je lijst, dan heb je wél reden om je te schamen.
daar ben ik het helemaal met je eens ;)

Flor Rhebergen

Citeerzelfs geen Wespendief ( daarvoor moet ik eerst het geluid gaan herkennen, wordt hoog tijd...).

Bij Wespendieven heb je er meer aan om het vliegbeeld te leren herkennen, aan het geluid heb je niet zoveel...
Groet,
Flor Rhebergen

https://twitter.com/FRhebergen

carel

Vandaag voor de tweede keer dit najaar naar Tiel geweest voor de ringsnavelmeeuw
1 keer heel de voormiddag en nu van 1 tot half 4 en niks gezien dan kokmeeuwen stormmeeuwen

:wub:  :wub:  :angry:
maar ja volgende keer beter :D  
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Thijs Fijen

CiteerVandaag voor de tweede keer dit najaar naar Tiel geweest voor de ringsnavelmeeuw
1 keer heel de voormiddag en nu van 1 tot half 4 en niks gezien dan kokmeeuwen stormmeeuwen

:wub:  :wub:  :angry:
maar ja volgende keer beter :D
Neem mij dan keertje mee,  :wub:  Toevallig was ik vandaag heel de middag vrij geweest, zou zo meegekund hebben.

Thijs
Thijs Fijen

Tukkerbird

Ondanks dat ik geen soortenjager ben vind ik het leuk om een nieuwe soort te zien.
Ik heb lange tijd 2 {schaam}soorten gehad de raaf{voor NL} en drieteenmeeuw die maar niet wilden lukken,twee maanden geleden had ik ze alle twee binnen twee dagen :P
Soorten die ik nog graag zou willen zien maar bij mij geen schaamsoorten zijn,zijn de kleine alk,strandplevier en kwartel{vaak gehoord}dit gaat vast nog wel een keer lukken :duim:  

Jaap Denee

CiteerVandaag voor de tweede keer dit najaar naar Tiel geweest voor de ringsnavelmeeuw
1 keer heel de voormiddag en nu van 1 tot half 4 en niks gezien dan kokmeeuwen stormmeeuwen

Da's natuurlijk niet iets om je voor te schamen. De Ringsnavelmeeuw van Tiel is ook echt een beetje lastig en wordt zeer onregelmatig gezien/gemeld.

Wat wel aardig is, is dat deze meeuw en die van Goes al vele jaren achtereen op dezelfde plek terugkeren. Het beest van Goes sinds 1998 en deze sinds 2004 (correct me if I'm wrong). De Zeeuwse vogel zit er dus al tenminste 8 jaar op rij.

Helemaal bijzonder wordt het als ik meld dat ik op zondag 21 april 1996 een adulte Ringsnavelmeeuw op een grindput/zandafgraving langs de Waal tussen Dreumel en Wamel ontdekt heb: hemelsbreed nog geen vijf kilometer van Tiel vandaan!

Er mankeerde niks aan mijn ontdekking: ik heb een prima veldbeschrijving, het beest liet zich fantastisch zien, er was goed vergelijkingsmateriaal in de vorm van alle algemene meeuwensoorten (alsof je dat nodig hebt bij een goeie ad Ringsnavelmeeuw). Het enige vervelende was dat het beest na een half uur wegvloog, ik geen foto's had, mijn toenmalige vriendinnetje de enige getuige was  en hij/zij vervolgens ook door niemand is teruggevonden... typisch geval van jammer.

Heb hem vervolgens niet ingediend omdat ik mezelf kansloos achtte. En wat schetst mijn verbazing (een Ringsnavelmeeuw in Goes en 8 jaar later): duikt er een Ringsnavelmeeuw op in Tiel!

Inmiddels had ik hem natuurlijk allang kunnen indienen (maak misschien zelfs wel een kans, zo 'HOT' is een Ringsnavelmeeuw inmiddels immers ook niet meer), maar ik ben lui geweest vrees ik.

Dus voor mij is dít wel een redelijke schaamsoort.


(en ja: ik ga hem nog wel een keer indienen... op hoop van zegen  ;) )
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Sanne Koolwijk

Eens even zien, ik kijk nu iets meer dan een jaar vogels, en zit op zo'n 155 stuks (woon in Amsterdam). Grootste algemene vogelhiaat in mijn verzameling tot nog toe is de Kneu. Wel eens gehoord volgens mij maar nooit gezien.
Ook zou ik graag eens een Geelgors,  Baardman of Kruisbek zien. Frater? hopelijk deze winter. Ringmus, anyone? Topper is de enige algemeen voorkomende eend die me tot nu toe te slim af is, de rest 'heb' ik inmiddels. Ook de Bonte Strandloper is telkens niet daar waar ik wel ben. Hopelijk dit jaar de Pestvogel eens te zien. En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan met soorten die ik niet heb gezien maar die op deze site als 'vrij algemeen' worden beschouwd.

Kortom, ik ben nog niet klaar! Maar eigenlijk vind ik het wel prima, zo blijf je ten minste nog even bezig en is iedere keer dat je er weer op uit gaat het spannend waarmee je thuiskomt...!  :lol:

Ten slotte, ik vind de benaming 'schaamsoort' net als enkele anderen hier ook een vrij ongelukkige kreet. Je kan er veel van vinden, maar je schamen omdat je vogelsoort niet hebt gezien...

jeroensteenbergen

Nog eentje waar ik achteraf wel spijt van heb: de Geelsnavelduiker van de Reeuwijkse plassen. Ik vogelde toen al jaren maar vond het twitchen maar onzin. En om nou van Utrecht hélemaal naar Gouda te rijden voor een soort... Goed, ik word er zo af en toe nog wel 's door familieleden aan herinnerd dat ik er toen zo tegen aan keek, als ik even op en neer naar Hoorn ben getreind voor...  

dupont

Mijn grootste 'schaamsoorten' betreffen twitchsoorten waar ik wel weet van had, maar niet op af ben gegaan: Zwartkeellijster, Monniksgier, Goudlijster en zo kan ik nog wel een klein rijtje dwaalgasten opnoemen. Gelukkig heb ik de afgelopen jaren de meeste soorten wel kunnen twitchen. Dieptepunt was de Vale Gierzwaluw dit najaar. Een beetje eigen schuld en veel pech, toch zaterdag per speedboot de oversteek gemaakt. Afijn, het verhaal van de snackbar is inmiddels wel bekend denk ik. Gelukkig heb ik ook een paar hoogtepunten mee mogen maken: Swinhoes Boszanger en Keizerarend  :D
David Uit de Weerd.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Vincent Hart

CiteerEens even zien, ik kijk nu iets meer dan een jaar vogels, en zit op zo'n 155 stuks (woon in Amsterdam). Grootste algemene vogelhiaat in mijn verzameling tot nog toe is de Kneu. Wel eens gehoord volgens mij maar nooit gezien.
Ook zou ik graag eens een Geelgors,  Baardman of Kruisbek zien. Frater? hopelijk deze winter. Ringmus, anyone? Topper is de enige algemeen voorkomende eend die me tot nu toe te slim af is, de rest 'heb' ik inmiddels. Ook de Bonte Strandloper is telkens niet daar waar ik wel ben. Hopelijk dit jaar de Pestvogel eens te zien. En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan met soorten die ik niet heb gezien maar die op deze site als 'vrij algemeen' worden beschouwd.

Kortom, ik ben nog niet klaar! Maar eigenlijk vind ik het wel prima, zo blijf je ten minste nog even bezig en is iedere keer dat je er weer op uit gaat het spannend waarmee je thuiskomt...!  :lol:

Ten slotte, ik vind de benaming 'schaamsoort' net als enkele anderen hier ook een vrij ongelukkige kreet. Je kan er veel van vinden, maar je schamen omdat je vogelsoort niet hebt gezien...
Ha Sanne,

Kneu moet (bijv.) langs het fietspad naar/door Spaarnwoude wel lukken, gewoon rechtdoor vanaf het Westerpark tot je 'in de natuur zit' - het stuk voorbij station Sloterdijk zeg maar. Ringmussen zitten dacht ik bij de boerderij langs de oostrand van het Landje van Geijsel. Daar of in polder IJdoorn ga je ook zeker Bonte Strandloper een keer zien. Kruisbekken vooral 's winters in bijv. Kennemerduinen of bij Lage Vuursche. In het vroege voorjaar (februari) op Texel in de Staatsbossen bijna gegarandeerd. Baardman wellicht ook 's winters in bijv. Waterleidingduinen. In elk geval zitten er veel langs de Oostvaardersdijk, bijvoorbeeld achter de 'kwelplasjes', de eerste plasjes die je vanaf Amsterdam langs de dijk tegenkomt.
Van Frater heb ik het idee dat 'ie minder wordt gezien dan vroeger, bij ons in de buurt is de omgeving van het Kennemermeer (IJmuiden) de beste plek denk ik. Wat mij dan weer met weemoed doet denken aan de zondagmiddagen in IJmuiden dat wat je ook wel of niet zag, Kuifleeuwerik een zekerheidje was...
Voor Geelgors moet je of geluk hebben of een stukje rijden. Ik zie ze vooral in Drenthe. Soms zit er 's winters een in groepen vinken/gorzen, bijvoorbeeld op Texel, regelmatig in het gezelschap van een of meer... Ringmussen.
Pestvogel ben ik op Texel wel eens tegenaan geblunderd maar het makkelijkste is rustig wachten tot ze bij de volgende invasie een keer in de buurt zitten.

Succes en vogel ze!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Sanne Koolwijk

Hallo Vincent,

bedankt voor je suggesties! Weet je, als ik straks oud ben zal mijn lijstje allicht een stuk uitgebreider zijn dan nu..het ontbreekt me nu helaas ook aan tijd om 'op jacht' te gaan. Een elf maanden oude zoon plus een tweede op komst kosten nu eenmaal veel tijd!  :P
Maar goed, ik hoop deze winter toch wel 5 a 10 nieuwe soorten te kunnen bijschrijven op een of andere manier. Over een paar weken een weekje Veluwe levert misschien wel wat leuke dingen op....

Groet Sanne

Guus Peterse

CiteerDe Zeeuwse vogel zit er dus al tenminste 8 jaar op rij.
Nee, de Zeeuwse vogel zit er al voor het tweede achtereenvolgende jaar niet meer (tenzij hij binnenkort weer opduitk natuurlijk).
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

P1234

Ik heb tot nu toe een paar hele leuke lijstjes met "schaamsoorten" langs zien komen. Ik heb dit jaar geen klagen; heb een paar schaamsoorten, voor zover je daar nog van kunt spreken, kunnen wegwerken. Op mijn schaamlijstje staan nu nog Stormvogeltje en Vale Pijl. Voor die laatste heb ik al wel de nodige moeite gedaan, maar Vale Pijlen blijken de onhebbelijke gewoonte te hebben om langs de post te vliegen waar ik op dat moment niet sta, of langs de post te vliegen waar ik net die dag een hele tijd heb gestaan, maar net ben vertrokken. Verder zou ik toch wel erg graag eens een Bergfluiter zien.

Geen schaamsoorten, maar wel hartewenssoorten zijn: Kleine Trap (van Grote durf ik niet eens meer te dromen), Sneeuwuil, Geelsnavelduiker, en ook voor een Stellers Eider mag ik, midden in de nacht, worden gewekt ;)

En zo blijven we dromen....


Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;