Bug reports / Bugmeldingen Obsmapp 1.1

Gestart door Marcel Schoumans, oktober 10, 2011, 10:23:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marcel Schoumans

Gisteren 1.1.1 gedownload.
Kan mijn oude waarnemingen nu niet meer wissen zonder dat Obsmapp crashed.




gr. Marcel

hiskodevries

Marcel,
Tip. Gebruik de optie 'rapport' die je krijgt als obsmapp crasht
dan krijgt alex in 1 keer alle benodigde gegevens.
de situatie is deze
als je in scherm 'oude waarnemingen' op menu klikt crasht obsmapp, rapport verzonden
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op oktober 10, 2011, 10:39:33 AM
als je in scherm 'oude waarnemingen' op menu klikt crasht obsmapp, rapport verzonden

Ik zie het ook. Zal zsm worden opgelost.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Is opgelost in de zojuist gepubliceerde 1.1.2
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jacob Lotz

Hoi,

Bij mij lukt het niet om een waarneming upteloaden. Ik krijg de melding: "Exporteren mislukt". Ik ben er zeker van dat de gebruikersnaam en het wachtwoord correct zijn. Ik heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd maar daarbij is het probleem niet verholpen.

Apparaat: HTC Desire Z

Groeten en alvast bedankt,

Jacob
Groeten,

Jacob Lotz


NJN - Nederlandse Jeugdbond voor Natuurstudie
www.njn.nl
Zomerkampen in de natuur:
www.njn.nl/zomerkamp

Alex Kwak

Citaat van: Jacob Lotz op oktober 14, 2011, 19:41:38 PM
Bij mij lukt het niet om een waarneming upteloaden. Ik krijg de melding: "Exporteren mislukt". Ik ben er zeker van dat de gebruikersnaam en het wachtwoord correct zijn. Ik heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd maar daarbij is het probleem niet verholpen.

Het ligt zeker niet aan naam/wachtwoord, want zover komt ObsMapp klaarblijkelijk niet eens. Raar...
Ik weet niet of het veel waarnemingen zijn, maar loop ze eens door om te kijken of er "rare" waarnemingen tussen zitten.
Of zit je toestel misschien zonder geheugen? Probeer eens applicaties die nog op de achtergrond draaien te stoppen.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jacob Lotz

Het gaat om een testwaarneming van een huismus, die er niet vreemd uit ziet. Hij geeft de melding exporteren mislukt meteen als ik op uploaden druk. Ik heb het nog een aantal keer geprobeerd terwijl het het enige programma was dat aanstond. Hij crasht niet maar het schermpje "Uploaden" met exporteren mislukt blijft lang lopen en stopt uiteindelijk zonder dat de waarnemingen upgeload zijn.

Jacob
Groeten,

Jacob Lotz


NJN - Nederlandse Jeugdbond voor Natuurstudie
www.njn.nl
Zomerkampen in de natuur:
www.njn.nl/zomerkamp

Stijn E.

Citaat van: Jacob Lotz op oktober 14, 2011, 20:22:57 PM
Het gaat om een testwaarneming van een huismus, die er niet vreemd uit ziet. Hij geeft de melding exporteren mislukt meteen als ik op uploaden druk. Ik heb het nog een aantal keer geprobeerd terwijl het het enige programma was dat aanstond.

Jacob


Stomme vraag wellicht, maar staat je internet aan?
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jacob Lotz

#8
Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 14, 2011, 20:24:10 PM
Citaat van: Jacob Lotz op oktober 14, 2011, 20:22:57 PM
Het gaat om een testwaarneming van een huismus, die er niet vreemd uit ziet. Hij geeft de melding exporteren mislukt meteen als ik op uploaden druk. Ik heb het nog een aantal keer geprobeerd terwijl het het enige programma was dat aanstond.

Jacob


Stomme vraag wellicht, maar staat je internet aan?

Ja, zowel wifi als mobiel internet. Ik heb ook verbinding.
Groeten,

Jacob Lotz


NJN - Nederlandse Jeugdbond voor Natuurstudie
www.njn.nl
Zomerkampen in de natuur:
www.njn.nl/zomerkamp

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Tyrr

hallo

obsmapp heeft de laatste 2 keer dat het gelukt is naar de juiste databank geupload (in het begin kwamen belgische waarnemingen in .nl terecht), maar nu wil ie helemaal niet uploaden.
kan het zijn dat de locatie waar gekeken wordt voor uploaden veranderd is?

1.1.3
Uploaden
Exporteren mislukt: /sdcard/obsmapp/201..._waarnemingen.xml

hiskodevries

Tyrr, je moet even versie 1.1.4 uit de market ophalen, daarmee wordt dat probleem getackeld
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Tyrr

ik dacht dat ik gisteren al geupdated had, maar blijkbaar niet :s

Uploaden geslaagd zegt ie nu  :duim:

Alex Kwak

Met dank aan de onbekende persoon die de moeite heeft genomen om een bugreport op te sturen:
In de komende 1.1.5 is de bug verholpen die optreedt als je het initiele soortendownloadscherm met de back-toets verlaat.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Er wordt niet meer naar een GPS signaal gezocht wanneer er een soort wordt ingevuld/gezocht. Waarom dit wel handig is: ik zet de gps vaak handmatig uit in de app en zodra ik iets zie dan zet ik de gps weer aan. Hoe sneller de fix hoe accurater (in het geval dat je aan het bewegen bent op de fiets of in de auto/trein/bus).
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op oktober 22, 2011, 23:52:31 PM
Er wordt niet meer naar een GPS signaal gezocht wanneer er een soort wordt ingevuld/gezocht. Waarom dit wel handig is: ik zet de gps vaak handmatig uit in de app en zodra ik iets zie dan zet ik de gps weer aan. Hoe sneller de fix hoe accurater (in het geval dat je aan het bewegen bent op de fiets of in de auto/trein/bus).

It's not a bug, it's a feature  ;)
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=166423.msg1071254#msg1071254

Toch maar instelbaar maken dan?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

de vraag is waarom doe je dat thijs? je kan toch net zogoed de device met obsmapp open in standby zetten? of blijft de gps dan toch stroom vreten.
ik werk altijd zo en kan dan lang werken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

Obsmapp blijft open, maar ik zet de gps uit (in de app) door op het gps signaal te drukken. Hij zoekt dan niet naar een nieuw signaal en dat scheelt batterij. Als ik de gps aanzet wil ik een fix en die fix moet hij blijven zoeken als ik een soort zoek lijkt me?
Thijs Fijen

hiskodevries

de vraag blijft waarom niet op standby. ik wil voorkomen dat we teveel parameters krijgen, die elkaar ook weer in de weg zitten en de gebruiker dus verwarren.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

Gps op standby en obsmapp op standby.. klopt, heb ik. Ik wil alleen dat er naar een fix gezocht wordt terwijl ik naar een soort zoek.. dat is nu niet het geval
Thijs Fijen

hiskodevries

de vraag blijft staan as toestel op standby staat hoef je toch niet de gps ook uit te zetten
overigens ben ik het helemaal met je eens dat rondom het inverscherm de gps altijd moet blijven werken voorkomt een hoop verkeerde locaties.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

Ah kijk, dat had ik even niet door.. het was eerst zo dat de gps altijd aan bleef, maar dat is niet meer zo.
Dus de bug/wens/feature is dat rondom het invoerscherm de gps moet blijven zoeken.
Thijs Fijen

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Bij het wijzigen van een waarneming worden de velden geslacht, kleed en gedrag van de huidige soortgroep als optie gegeven en niet die van de soortgroep van de betreffende soort (bijv huidige soortgroep is dagvlinders, bij het wijzigen van een merel kan ik een imago copulerend invoeren)
Thijs Fijen

Alex Kwak

Dat lijkt mij niet juist...  :o

Ga ik naar kijken!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op oktober 24, 2011, 11:08:10 AM
Bij het wijzigen van een waarneming worden de velden geslacht, kleed en gedrag van de huidige soortgroep als optie gegeven en niet die van de soortgroep van de betreffende soort (bijv huidige soortgroep is dagvlinders, bij het wijzigen van een merel kan ik een imago copulerend invoeren)

Is gefixed in de zojuist gepubliceerde 1.1.6
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Citaat van: Alex Kwak op oktober 25, 2011, 21:01:11 PM
Citaat van: Thijs Fijen op oktober 24, 2011, 11:08:10 AM
Bij het wijzigen van een waarneming worden de velden geslacht, kleed en gedrag van de huidige soortgroep als optie gegeven en niet die van de soortgroep van de betreffende soort (bijv huidige soortgroep is dagvlinders, bij het wijzigen van een merel kan ik een imago copulerend invoeren)

Is gefixed in de zojuist gepubliceerde 1.1.6

Topsnelheid weer!
Thijs Fijen

wespenbuizerd

Na het wijzigen van de voertaal van de 'telefoon' naar Portugees heb ik ObsMapp geopend. Toen ik de voertaal  van de 'telefoon' opnieuw naar het Nederlands veranderde, bleven de velden Gedrag en Kleed in ObsMapp leeg, zodat geen waarnemingen meer kunnen worden ingevuld. Ik heb de foutmeldingen verzonden. Ik heb de soortenlijsten bijgewerkt, maar tevergeefs.
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op oktober 26, 2011, 23:19:22 PM
Na het wijzigen van de voertaal van de 'telefoon' naar Portugees heb ik ObsMapp geopend. Toen ik de voertaal  van de 'telefoon' opnieuw naar het Nederlands veranderde, bleven de velden Gedrag en Kleed in ObsMapp leeg, zodat geen waarnemingen meer kunnen worden ingevuld. Ik heb de foutmeldingen verzonden. Ik heb de soortenlijsten bijgewerkt, maar tevergeefs.

Ga ik naar kijken Dirk!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op oktober 26, 2011, 23:19:22 PM
Na het wijzigen van de voertaal van de 'telefoon' naar Portugees heb ik ObsMapp geopend. Toen ik de voertaal  van de 'telefoon' opnieuw naar het Nederlands veranderde, bleven de velden Gedrag en Kleed in ObsMapp leeg, zodat geen waarnemingen meer kunnen worden ingevuld. Ik heb de foutmeldingen verzonden. Ik heb de soortenlijsten bijgewerkt, maar tevergeefs.

Welke versie van ObsMapp gebruik je? Ik heb namelijk geen foutenbericht ontvangen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!