Ik heb niet die hele lijst met kenmerken bewust in het veld gezien, maar dat zeg ik ook niet.
Ik snap de opmerking maar achteraf heb ik alleen een kenmerk genoemd vanaf de foto, en een waarschijnlijk niet aanwezig kenmerk.
De belangrijkste kenmerken die ik in het veld zag:
-strepen op rug , herrinerend aan v van kleine strandloper, maar daarvoor te groot. Verder had hij op de rug niet echt vlekken maar de rug was ook niet egaal.
-snavel rechter dan van bonte strandloper.
-strandloperachtig, dus dikker en minder slank dan bosruiter en kemphaan; aan die soorten toen ook geen moment gedacht doordat deze tureluurachtig ogen en niet strandloperachtig.
Wat ik achteraf opmerkte:
-Geen witte stuit gezien zoals bosruiter heeft, bij het opvliegen valt dat erg op dat was ons dan waarschijnlijk opgevallen. Daar heb ik in in het veld niet op gelet aangezien ik gefocust was op vliegrichting en mogelijk landing (die dus niet kwam).
-Op de foto is de scherpe afscheiding te zien wat een kemphaan niet heeft.
Oftewel, bosruiter en kemphaan vind ik sowieso geen optie, bonte strandloper met een afwijkend kleed, en een rechtere snavel lijkt mij mogelijk maar niet erg waarschijnlijk.
De kenmerken + foto lijken te kloppen voor gestreepte.
Als er veel mensen vinden dat het niet duidelijk genoeg is wil ik het best op een onzekere houden maar vooralsnog lijkt gestreepte mij vrij logisch.
Bram