Hoofdmenu

Strandloper spec.

Gestart door Marwin, oktober 10, 2011, 10:35:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

BramtK

Citaat van: Marwin op oktober 11, 2011, 14:45:29 PM
Voor mij lijkt alles op gestreepte te wijzen.

Ik ben nog wel benieuwd, Marwin, wat jij met alles bedoeld. Hetgeen Kees zojuist heeft beschreven of nog andere zaken?
Groeten,

Bram ter Keurs

Marwin

Nou, ik bedoel dat we al verschillende soorten hebben kunnen uitsluiten en de andere soorten zijn dan weer of veel te klein of lijken totaal niet op gestreepte.
En volgens mij is er ook niet echt een strand of steltloper die heel erg op een gestreepte lijkt.
En de dingen die Bram de Vries en ik hebben gezien wijzen dan ook op een gestreepte.

Bram de Vries

De door Kees samengevatte genoemde kenmerken vind ik wel voldoende.
Zekere gestreepte is volgens mij een prima optie.

Bram

Marwin


Thijs Fijen

Citaat van: colossus op oktober 11, 2011, 14:28:55 PM
Ok Bram. Ik zet alles wat we hebben genoemd op een rij. Ik heb daarop geen aanvullingen meer. Zie het als extra bij de foto:
- witte strepen over de rug ("v");
- scherpe afscheiding tussen tekening en wit tussen borst en buik;
- had wat van Kemphaan, maar snavel was te lang en vogel leek te klein. kwam niet "tureluurachtig" genoeg over voor Kemphaan en had scherpe ipv vage borstscheiding;
- geen witte spikkels zoals bij Bosruiter, maar ook niet helemaal egaal donkerbruine vleugels (vlekkerig);
- dikker dan Bosruiter;
- "sympathiek gezicht", niet "boos";
- had in mijn beleving op afstand wat van mini-Groenpootruiter, misschien door sterk gestreepte hals;
- snavel rechter dan die van Bonte Strandloper;
- in vlucht géén witte stuit gezien;
- wipte niet staart;
- opvallende hpp.

Dat blijft het denk ik wel. Zoals gezegd weet ik weinig van strandlopers. Daarom kan ik op basis van bovenstaande gegevens zelf volgens mij niet beoordelen of het gaat om een Gestreepte Strandloper. Er wel of niet vrede mee hebben is dus voor mij ook niet aan de orde.
Voor mij blijft het een onzekere Gestreepte Strandloper, tot een voldoende gewicht aan mensen (inclusief Bram en Marwin) zegt dat een zekere redelijk is met deze gegevens. Dan geloof ik dat gewoon tot ik er nog een paar honderd heb gezien ... ;)

Kees
Hebben jullie dit écht allemaal gezien of is er een beetje psychologie van de waarneming gaan meespelen waarbij je je kenmerken herinnerd te hebben gezien op het moment dat je in het vogelboek naar de kenmerken van Gestreepte aan het kijken was?
Waarom ik dit zeg? Simpel, in de eerste post staat dit aan kenmerken: Was groter als bonte strandloper en had een paar witte strepen over de rug lopen. en nu staat er een hele waslijst.. Daarbij komt dat jullie wel heel erg naar Gestreepte Strandloper toepraten..
Sorry, ik zou het (nu) niet meer durven om zoiets op zeker te zetten.. Vroeger heb ik (en met mij velen) ook van dit soort waarnemingen gehad, 'wat kan het anders geweest zijn?'. Die heb ik nu allemaal verwijderd omdat ik mezelf daarover gewoon niet meer geloof..
Thijs Fijen

JohanvantBosch

Citaat van: Thijs Fijen op oktober 11, 2011, 15:23:39 PM
Citaat van: colossus op oktober 11, 2011, 14:28:55 PM
Ok Bram. Ik zet alles wat we hebben genoemd op een rij. Ik heb daarop geen aanvullingen meer. Zie het als extra bij de foto:
- witte strepen over de rug ("v");
- scherpe afscheiding tussen tekening en wit tussen borst en buik;
- had wat van Kemphaan, maar snavel was te lang en vogel leek te klein. kwam niet "tureluurachtig" genoeg over voor Kemphaan en had scherpe ipv vage borstscheiding;
- geen witte spikkels zoals bij Bosruiter, maar ook niet helemaal egaal donkerbruine vleugels (vlekkerig);
- dikker dan Bosruiter;
- "sympathiek gezicht", niet "boos";
- had in mijn beleving op afstand wat van mini-Groenpootruiter, misschien door sterk gestreepte hals;
- snavel rechter dan die van Bonte Strandloper;
- in vlucht géén witte stuit gezien;
- wipte niet staart;
- opvallende hpp.

Dat blijft het denk ik wel. Zoals gezegd weet ik weinig van strandlopers. Daarom kan ik op basis van bovenstaande gegevens zelf volgens mij niet beoordelen of het gaat om een Gestreepte Strandloper. Er wel of niet vrede mee hebben is dus voor mij ook niet aan de orde.
Voor mij blijft het een onzekere Gestreepte Strandloper, tot een voldoende gewicht aan mensen (inclusief Bram en Marwin) zegt dat een zekere redelijk is met deze gegevens. Dan geloof ik dat gewoon tot ik er nog een paar honderd heb gezien ... ;)

Kees
Hebben jullie dit écht allemaal gezien of is er een beetje psychologie van de waarneming gaan meespelen waarbij je je kenmerken herinnerd te hebben gezien op het moment dat je in het vogelboek naar de kenmerken van Gestreepte aan het kijken was?
Waarom ik dit zeg? Simpel, in de eerste post staat dit aan kenmerken: Was groter als bonte strandloper en had een paar witte strepen over de rug lopen. en nu staat er een hele waslijst.. Daarbij komt dat jullie wel heel erg naar Gestreepte Strandloper toepraten..
Sorry, ik zou het (nu) niet meer durven om zoiets op zeker te zetten.. Vroeger heb ik (en met mij velen) ook van dit soort waarnemingen gehad, 'wat kan het anders geweest zijn?'. Die heb ik nu allemaal verwijderd omdat ik mezelf daarover gewoon niet meer geloof..

Ik heb dezelfde gedachten als Thijs....

Marwin

#36
Natuurlijk kijk je altijd wel ff in de vogelgids, maar voordat we in de vogelgids gekeken hadden was de scherpe afscheiding van de borsttekening al duidelijk gezien, dat de vogel groter was als bonte strandloper, dat ie geen witte stuit had bij het wegvliegen, dat bij het einde van de staart langere veren zaten (handpenprojectie), rechtere snavel dan bonte strandloper, witte dunne strepen over de rug die meteen opvielen en niet wipte met de staart/achterlijf zoals bosruiter en witgat wel vaak doen.


colossus

Thijs (en Johan), die hele waslijst is wel van ons drieën en dat eerste zinnetje van Marwin.
Maar wat je bedoelt is terecht. Je hebt de neiging toe te gaan praten naar Gestreepte Strandloper.
Ik kan alleen voor mezelf praten, en heb nadrukkelijk geprobeerd die voorkeur te vermijden.
De zaken die ik heb genoemd heb ik echt gezien.
Voor mij is het nog geen zekere Gestreepte. Wel een waarschijnlijke.

Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Marwin

Maar dan wijzen de dingen die we hebben gezien voordat we in de vogelgids keken nog steeds op gestreepte voor mij.

Bram de Vries

Ik heb niet die hele lijst met kenmerken bewust in het veld gezien, maar dat zeg ik ook niet.
Ik snap de opmerking maar achteraf heb ik alleen een kenmerk genoemd vanaf de foto, en een waarschijnlijk niet aanwezig kenmerk.
De belangrijkste kenmerken die ik in het veld zag:
-strepen op rug , herrinerend aan v van kleine strandloper, maar daarvoor te groot. Verder had hij op de rug niet echt vlekken maar de rug was ook niet egaal.
-snavel rechter dan van bonte strandloper.
-strandloperachtig, dus dikker en minder slank dan bosruiter en kemphaan; aan die soorten toen ook geen moment gedacht doordat deze tureluurachtig ogen en niet strandloperachtig.
Wat ik achteraf opmerkte:
-Geen witte stuit gezien zoals bosruiter heeft, bij het opvliegen valt dat erg op dat was ons dan waarschijnlijk opgevallen. Daar heb ik in in het veld niet op gelet aangezien ik gefocust was op vliegrichting en mogelijk landing (die dus niet kwam).
-Op de foto is de scherpe afscheiding te zien wat een kemphaan niet heeft.
Oftewel, bosruiter en kemphaan vind ik sowieso geen optie, bonte strandloper met een afwijkend kleed, en een rechtere snavel lijkt mij mogelijk maar niet erg waarschijnlijk.

De kenmerken + foto lijken te kloppen voor gestreepte.
Als er veel mensen vinden dat het niet duidelijk genoeg is wil ik het best op een onzekere houden maar vooralsnog lijkt gestreepte mij vrij logisch.

Bram

Catwzl

Zomaar een wijze raad van iemand die er helemaal niet veel van weet, maar toevallig dit topic zag; Helaas pindakaas, volgende keer beter. Ik zou hier helemaal niets van maken (foto te slecht, beschrijving sluit niets uit), maar als je dan toch perse de waarneming wilt invoeren voor het nageslacht; ? Bosruiter. Het hardnekkige volhouden aan Gestreepte, komt zo eerder over als een wanhoopspoging.

Zomaar een citaat:
CiteerGeen witte stuit gezien zoals bosruiter heeft, bij het opvliegen valt dat erg op dat was ons dan waarschijnlijk opgevallen. Daar heb ik in in het veld niet op gelet aangezien ik gefocust was op vliegrichting en mogelijk landing (die dus niet kwam).

Je spreekt hiermee namelijk jezelf al tegen. Buiten tekstuele contradictie mogelijk dus ook een wijze raad: Als je je op het een focust zie je het ander makkelijk (lees bijna altijd) over het hoofd. Overigens heeft een Gestreepte ook wit op de stuit, dat had je (volgens eigen zeggen) dus ook moeten zien; Of moet je "geen wit op de stuit als Bosruiter" lezen als; tekening op de stuit zoals Gestreepte, tja.... zo komen we der allemaal wel.

CiteerAls er veel mensen vinden dat het niet duidelijk genoeg is wil ik het best op een onzekere houden maar vooralsnog lijkt gestreepte mij vrij logisch.

Democratische logica, daar houd ik wel van ??? .

Gewoon afsluiten dit verhaal en volgende keer beter (wijze lessen van dit topic graag meenemen).
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

Marwin

Ik ben het ook wel met Thijs eens.
En je hoopt natuurlijk dat het een gestreepte is en dat ie er nog door komt, maar dat gaat dus niet lukken wat ik op zich ook wel begrijp.
Dan hou ik het maar op een zeer waarschijnlijke gestreepte, maar puur omdat we de vogel niet langer hebben kunnen bekijken en dat mijn foto niet goed genoeg is kunnen we er dus niet meer van maken dan dat het een zeer waarschijnlijke was.
Ik laat deze waarneming dan ook niet op onzeker staan, maar verwijder hem binnenkort.
Gevalletje jammer dus en hopelijk vinden we alsnog een gestreepte deze maand die er wel doorkomt, maar dat is altijd afwachten.

Nog bedankt voor alle reactie's.

Marwin

Ja maar bosruiter heeft echt een witte stuit, gestreepte heeft een beetje wit bij de stuit meer aan de zijkanten en dat valt dan minder gauw op als het beest snel weg vliegt.

Maar ik verwijder de waarneming toch binnenkort, want onzekere hoef ik niet op mijn lijst.

colossus

Hetzelfde geldt voor mij. Onzeker, dus niet op de lijst.
Ik laat 'm wel staan (op onzeker), voor de statistieken.

Iedereen hier bedankt voor de bijdragen! :blink:
Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Corstiaan Beeke

Ik heb ervan gezegd wat ik ervan vind (lijkt me op basis van beschrijving maar nog meer OP BASIS VAN DE FOTO' S een goede kandidaat Gestreepte Strandloper). Als ik zo alle reacties na mijn post doorlees, word ik een beetje moe van mensen die alles in het werk stellen om zelfs nog te voorkomen dat deze drie waarnemers een ONZEKERE Gestreepte Strandloper gaan invoeren. Waarom met z'n allen zo hard roepen dat het 'jammer maar helaas' is en dat ze er maar 'niks mee moeten doen'? Laat hen toch lekker een Gestreepte Strandloper op onzeker invoeren... Ik denk dat ze daar op basis van hun beschrijving en de foto's alle reden toe hebben. Goed, het is misschien net te weing om hem 'af te maken'... so what? Onzinning om dan maar een onzekere Bosruiter in te voeren, want dat is het niet (zie beschrijving en foto's).

Catwzl

#45
Gelukkig weet jij het wel zeker Corstiaan, dan zijn we er toch uit.
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

frankneijts

Citaat van: Catwzl op oktober 12, 2011, 13:39:36 PM
Gelukkig weet jij het wel zeker Corstiaan, dan zijn we er toch uit.

Of Corstiaan het allemáál zeker weet durf ik niet te zeggen maar hij heeft hier met zijn laatste post wèl gelijk........ 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

colossus

Ja Corstiaan heeft absoluut een punt. Ik ga 'm ook echt niet weghalen.
Blijft mooi op onzeker staan met de link naar deze forumdraad in de omschrijving.
Kan tenminste later naar wens de waarschijnlijke aanwezigheid worden nageslagen.
Ik ben zo goed als klaar met dit probleem. Alleen nog even een nieuwe Gestreepte unit zoeken ... B)

Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Catwzl

#48
Citeer<blockquote>Gelukkig weet jij het wel zeker Corstiaan, dan zijn we er toch uit.
</blockquote>
Of Corstiaan het allemáál zeker weet durf ik niet te zeggen maar hij heeft hier met zijn laatste post wèl gelijk........ 8)

Tja Frank, je moet wel het hele topic lezen voordat je weer wat zegt......en (te) snelle conclusies trekt, zoals gewoonlijk. Bravo  :duim:

De enige conclusie kan zijn: jammer maar helaas, invoeren moet de persoon in kwestie zelf weten, invoeren als wat moet de persoon ook zelf weten. Hoe invoeren moet de persoon in kwestie ook zelf weten, zelfs met of zonder vraagteken moet de persoon in kwestie zelf weten, maar na dit hele verhaal zou ik er zeker geen zekere Gestreepte van maken, jij wel dan Frank??  Of deze waarneming wat toevoegt voor het nageslacht is natuurlijk ook ieders eigen mening. Goed lezen en luisteren naar anderen is geen moetje, maar kan soms wel leerzaam zijn (dat was de les voor vandaag).

Maar als 'meester' Frank gesproken heeft, geloof ik het verder wel, want tegen die 'expertise' kan niemand op.
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

frankneijts

Citaat van: Catwzl op oktober 12, 2011, 14:48:59 PM
Citeer<blockquote>Gelukkig weet jij het wel zeker Corstiaan, dan zijn we er toch uit.
</blockquote>
Of Corstiaan het allemáál zeker weet durf ik niet te zeggen maar hij heeft hier met zijn laatste post wèl gelijk........ 8)

Tja Frank, je moet wel het hele topic lezen voordat je weer wat zegt......en (te) snelle conclusies trekt, zoals gewoonlijk. Bravo  :duim:

De enige conclusie kan zijn: jammer maar helaas, invoeren moet de persoon in kwestie zelf weten, invoeren als wat moet de persoon ook zelf weten. Hoe invoeren moet de persoon in kwestie ook zelf weten, zelfs met of zonder vraagteken moet de persoon in kwestie zelf weten, maar na dit hele verhaal zou ik er zeker geen zekere Gestreepte van maken, jij wel dan Frank??  Of deze waarneming wat toevoegt voor het nageslacht is natuurlijk ook ieders eigen mening. Goed lezen en luisteren naar anderen is geen moetje, maar kan soms wel leerzaam zijn (dat was de les voor vandaag).

Maar als 'meester' Frank gesproken heeft, geloof ik het verder wel, want tegen die 'expertise' kan niemand op.

Tjonge Roel, ga je lekker?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Justin Jansen

Citaat van: frankneijts op oktober 12, 2011, 16:19:27 PM
Citaat van: Catwzl op oktober 12, 2011, 14:48:59 PM
Citeer<blockquote>Gelukkig weet jij het wel zeker Corstiaan, dan zijn we er toch uit.
</blockquote>
Of Corstiaan het allemáál zeker weet durf ik niet te zeggen maar hij heeft hier met zijn laatste post wèl gelijk........ 8)

Tja Frank, je moet wel het hele topic lezen voordat je weer wat zegt......en (te) snelle conclusies trekt, zoals gewoonlijk. Bravo  :duim:

De enige conclusie kan zijn: jammer maar helaas, invoeren moet de persoon in kwestie zelf weten, invoeren als wat moet de persoon ook zelf weten. Hoe invoeren moet de persoon in kwestie ook zelf weten, zelfs met of zonder vraagteken moet de persoon in kwestie zelf weten, maar na dit hele verhaal zou ik er zeker geen zekere Gestreepte van maken, jij wel dan Frank??  Of deze waarneming wat toevoegt voor het nageslacht is natuurlijk ook ieders eigen mening. Goed lezen en luisteren naar anderen is geen moetje, maar kan soms wel leerzaam zijn (dat was de les voor vandaag).

Maar als 'meester' Frank gesproken heeft, geloof ik het verder wel, want tegen die 'expertise' kan niemand op.

Tjonge Roel, ga je lekker?
Snel een Kempen borrel voor jullie twee......
M.v.g., Justin Jansen


frankneijts

Citaat van: Justin Jansen op oktober 12, 2011, 16:21:42 PM
Citaat van: frankneijts op oktober 12, 2011, 16:19:27 PM
Citaat van: Catwzl op oktober 12, 2011, 14:48:59 PM
Citeer<blockquote>Gelukkig weet jij het wel zeker Corstiaan, dan zijn we er toch uit.
</blockquote>
Of Corstiaan het allemáál zeker weet durf ik niet te zeggen maar hij heeft hier met zijn laatste post wèl gelijk........ 8)

Tja Frank, je moet wel het hele topic lezen voordat je weer wat zegt......en (te) snelle conclusies trekt, zoals gewoonlijk. Bravo  :duim:

De enige conclusie kan zijn: jammer maar helaas, invoeren moet de persoon in kwestie zelf weten, invoeren als wat moet de persoon ook zelf weten. Hoe invoeren moet de persoon in kwestie ook zelf weten, zelfs met of zonder vraagteken moet de persoon in kwestie zelf weten, maar na dit hele verhaal zou ik er zeker geen zekere Gestreepte van maken, jij wel dan Frank??  Of deze waarneming wat toevoegt voor het nageslacht is natuurlijk ook ieders eigen mening. Goed lezen en luisteren naar anderen is geen moetje, maar kan soms wel leerzaam zijn (dat was de les voor vandaag).

Maar als 'meester' Frank gesproken heeft, geloof ik het verder wel, want tegen die 'expertise' kan niemand op.

Tjonge Roel, ga je lekker?
Snel een Kempen borrel voor jullie twee......

Sorry Justin, ik drink niet.........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

lennartv

Citaat van: Catwzl op oktober 12, 2011, 14:48:59 PM
Citeer<blockquote>Gelukkig weet jij het wel zeker Corstiaan, dan zijn we er toch uit.
</blockquote>
Of Corstiaan het allemáál zeker weet durf ik niet te zeggen maar hij heeft hier met zijn laatste post wèl gelijk........ 8)

Tja Frank, je moet wel het hele topic lezen voordat je weer wat zegt......en (te) snelle conclusies trekt, zoals gewoonlijk. Bravo  :duim:
.

Voordat iemand snelle conclusies gaat trekken is het misschien verstandig om zelf ook eerst dit berichtje nog eens door te lezen.
Citaat van: Corstiaan op oktober 10, 2011, 21:55:33 PM
Lijkt me voor Bosruiter veel te dik. Bosruiters zijn juist ranke, fijne beestjes. Lichte strepen over de rug en de duidelijk begrensde borstband passen ook niet op Bosruiter. Hoewel ik graag ook de snavel zou willen zien, wijst vooralsnog alles op Gestreepte Strandloper.

Mij lijkt het ook voldoende voor een onzekere streep. Als dat volgens jou niet zo is zou ik graag horen waarom een onzekere bosruiter veel meer past (kenmerken) dan streep.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

KorHaan

Citaat van: Catwzl op oktober 12, 2011, 09:27:46 AM
Zomaar een wijze raad van iemand die er helemaal niet veel van weet, maar toevallig dit topic zag.......


Waarom houd je je er dan niet buiten? Doe ik ook. Het voegt namelijk helemaal niets toe.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

frankneijts

Misschien een tip (en een goede oefening?) voor de betrokken waarnemers: lees dit topic http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=165779.msg1067350#new nog eens door en lees hoe bijv. Theo Muusse  een scherpe en zeer bruikbare analyse maakte van de foto's van de betreffende vogel. Weliswaar heb je hier de beschikking over wat minder foto's maar de kwaliteit is niet veel slechter en dus moet het met wat goede wil best lukken om daar zo'n vergelijkbare analyse van te maken.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

colossus

Frank, dat lijkt me zelfs leuk om te doen!
Nu niet, want ik zit vanwege problemen op een halve reserve-pc met ook nog eens weinig tijd.
Maar ik doe binnenkort een gooi. In overleg met Bram en/of Marwin als zij dat willen.

Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Marwin

Ik wil nog ff terug komen met deze onzekere waarneming van mij.
Uiteindelijk konden we de mogelijke gestreepte strandloper niet op zeker zetten.
Maar ik vraag mij af waarom de waarneming nu ineens is goedgekeurd :huh:

Zo is er ook dit jaar een keer een zilverplevier gemeld en op de foto gezet en die was goedgekeurd terwijl de volgende dag dezelfde vogel weer op de foto was gezet als goudplevier en ook was goedgekeurd, dus daar klopte ook iets niet.
Dit was ook een waarneming uit de Vreugderijkerwaard.
Graag nog jullie mening daarover.

Gr,
Marwin Baljé

fkdeboer

voor de discussie over goedkeuren en onzekere waarnemingen, zie het betreffende kopje in het subforum "determinatie".
en voor je 2e punt, als dat echt het geval is, dan klopt het inderdaad niet (de mensen die dit in hun vrije tijd controleren zijn, inderdaad, ook maar mensen ;) ), dus dat zou je dan even moet aankaarten onder "foutieve determinaties".
Een discussie  hier, lijkt mij persoonlijk niet zo zinvol.
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Vincent Hart

Citaat van: Marwin op december 01, 2011, 16:05:58 PM
Ik wil nog ff terug komen met deze onzekere waarneming van mij.
Uiteindelijk konden we de mogelijke gestreepte strandloper niet op zeker zetten.
Maar ik vraag mij af waarom de waarneming nu ineens is goedgekeurd ???

Zo is er ook dit jaar een keer een zilverplevier gemeld en op de foto gezet en die was goedgekeurd terwijl de volgende dag dezelfde vogel weer op de foto was gezet als goudplevier en ook was goedgekeurd, dus daar klopte ook iets niet.
Dit was ook een waarneming uit de Vreugderijkerwaard.
Graag nog jullie mening daarover.

Gr,
Marwin Baljé
Hoi Marwin, als je even de links geeft naar de waarnemingen die je bedoelt, kunnen we daar nog even naar kijken.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Marwin


Dit is een waarneming van goudplevier die ook als zilverplevier werd gezien.

http://zwolle.waarneming.nl/waarneming/view/54222993



En dit zijn de waarnemingen van de mogelijke gestreepte strandloper

http://zwolle.waarneming.nl/soort/view/370?from=2011-10-09&to=2011-10-09


Zal ik deze links anders ook onder foutieve determinaties zetten?