Ok Bram. Ik zet alles wat we hebben genoemd op een rij. Ik heb daarop geen aanvullingen meer. Zie het als extra bij de foto:
- witte strepen over de rug ("v");
- scherpe afscheiding tussen tekening en wit tussen borst en buik;
- had wat van Kemphaan, maar snavel was te lang en vogel leek te klein. kwam niet "tureluurachtig" genoeg over voor Kemphaan en had scherpe ipv vage borstscheiding;
- geen witte spikkels zoals bij Bosruiter, maar ook niet helemaal egaal donkerbruine vleugels (vlekkerig);
- dikker dan Bosruiter;
- "sympathiek gezicht", niet "boos";
- had in mijn beleving op afstand wat van mini-Groenpootruiter, misschien door sterk gestreepte hals;
- snavel rechter dan die van Bonte Strandloper;
- in vlucht géén witte stuit gezien;
- wipte niet staart;
- opvallende hpp.
Dat blijft het denk ik wel. Zoals gezegd weet ik weinig van strandlopers. Daarom kan ik op basis van bovenstaande gegevens zelf volgens mij niet beoordelen of het gaat om een Gestreepte Strandloper. Er wel of niet vrede mee hebben is dus voor mij ook niet aan de orde.
Voor mij blijft het een onzekere Gestreepte Strandloper, tot een voldoende gewicht aan mensen (inclusief Bram en Marwin) zegt dat een zekere redelijk is met deze gegevens. Dan geloof ik dat gewoon tot ik er nog een paar honderd heb gezien ...

Kees