3 meeuwen in Arkeheem (vandaag)

Gestart door hoven, oktober 09, 2011, 21:20:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

hoven

Helaas erg slecht weer en derhalve dito foto's, maar ik wil ze toch even voorleggen.

Foto 1) Ik denk aan geelpootmeeuw 1e winter obv foto's op Waarneming.nl.
Foto 2) Ik denk zilvermeeuw, maar ben benieuwd vanwege het ringetje (dat ik helaas niet kon aflezen)
Foto 3) Ik denk ook een zilvermeeuw, maar twijfel.

Ik ben zeer onzeker over mijn inschattingen (heb niet zo veel verstand van meeuwen). Wie kan mij helpen?
Mvg,
Alrik

JanBaert

1) 1e kalenderjaar zilvermeeuw, geen geelpoot: grondkleur vaalbruin, tertialpatroon klopt niet, uniform patroon over de volledig zichtbare grote dekveren op de gesloten vleugel, vrij donker gewolkte buik, beperkte rui in schouderveren, peervormige kop... er zit wel een grote dekveer los maar dat lijkt me eerder beschadiging dan een ruigat

2) Zilvermeeuw. De ringt komt uit een Nederlands project maar de naam ontglipt mij even. (als niemand het post zoek'k het wel eens op)

3) Prima eerste kalender Zilvermeeuw, vanwaar de twijfel?

vriendelijke groet,

Jan

hoven

Vogel 1: ik vond (vind) dat de snavel zo ver van de kop af staat. Dat zie ik niet bij de 1 kj foto's bij de informatie op waarneming.
Vogel 2: dank voor de toevoeging. Ben wel benieuwd naar het project. Zal spoedig eens kijken of is de ring kan aflezen.
Vogel 3: na het zien van -tig 1 kj foto's lijken alle meeuwen op elkaar. Ik dacht aan de vleugel een structuur te zien dat Pontisch leek. (en zoals ik al schreef, ik ben niet zo deskundig op het gebied van meeuwen...)

Iig hartelijk dank voor je leerzame reactie!
Mvg,
Alrik