Warmste herfst sinds 300 Jaar

Gestart door Jeroen Nagtegaal, november 19, 2006, 19:37:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

ik was wel eens benieuwd naar wat iederaan aan rare dingen heeft gezien, wat te verklaren is aan het warme weer,

Bijv, een late vlinder, een bloeiende plant, parende vogels, enz.

Ik zag laast bijv, 2 baltsende futen, en tevens ook 2 dagpauwogen op de 17e november.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Jan-Pieter

Gister nog een Atalanta.

MVG JP

ps en o ja ook nog 2 Rotszwaluwen en dei vingen evengoed ook nog genoeg insecten. De zonnewering van De Titaan zat op zatedag vol vliegen

mcbud

Twee tegenpolen:
Vanochtend Grote tijm en Gewone vleugeltjesbloem in bloei op het Kraansvlak in de Kennemerduinen. Dat is wel laat, op 18 november.
Vanmiddag de eerste oesterzwammen op een beukestam in het Bloemendaalse bos. Da's wel vroeg, want die verschijnen hier de laatse jaren zelden voor begin december, na een eerste echte vorstperiode.
Het is trouwens wel aardig om te bedenken dat de gemiddelde jaartemperatuur in Nederland vijftigduizend jaar geleden 3 graden hoger was dan nu en de zeespiegel 7 meter hoger, zonder dat er iemand in een auto reed of zijn huis met aardgas verwarmde.
Toen lag Amersfoort echt aan zee.

vr gr, marc

Jos Welbedacht

De winter gaat begin December pas beginnen....met (volgens mijn ak leraar) een noord-ooster wind. Pestvogels!  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space