Hoofdmenu

Mystery bird 81

Gestart door HJDT, oktober 05, 2011, 21:47:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

Ik denk dat deze niet makkelijk is als je alleen deze foto tot je beschikking hebt. Ik heb er heel wat van geschoten omdat het mijn leukste tuinsoort in jaren was dus als het te moeilijk is gooi ik er nog eentje achteraan van dezelfde vogel.

Veel succes.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Jarinka

De bruinige kleur en de tekening van de vleugel (waar je als het goed is een stukje van ziet) doen me denken aan een Tapuit. Zal vast niet kloppen :P
Groeten, Jarinka Heijink

Certhia

Citaat van: Jarinka op oktober 05, 2011, 21:59:25 PM
De bruinige kleur en de tekening van de vleugel (waar je als het goed is een stukje van ziet) doen me denken aan een Tapuit. Zal vast niet kloppen :P


Of wel. Je Tapuit optie strookt ook met de tekening op wat ik denk dat een tertial is. Donkere centra met warmbruine rand.
En een tapuit in de tuin kan wel heel degelijk leuk zijn, al naar gelang waar je woont natuurlijk.


Sterke optie Jarinka!
Ik ga er zo gauw ik thuis kom van mn werk wat langer naar kijken.


Edit: Vergeet ik te zeggen dat ik zelf naar Gekraagde roodstaart neig vanwege een ogenschijnlijke rossige flank (zie niche in het muurtje ter hoogte van de flank)


MArc

HJDT

Nog een foto van deze Mysterybird:

May I have your votes please.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Maarten Hotting

Lijkt me ook een Gekraagde Roodstaart
Groet,
Maarten

gert95

ik denk ook gekraagde roodstaart.
groeten Gert,

HJDT

De antwoorden waren redelijk unaniem: Gekraagde Roodstaart. Nou, dat klopt dus helemaal. . .
Deze mooie vogel zat 5 dagen lang in onze niet al te grote tuin in een Vinex wijk bij Utrecht. Heb me daar prima mee vermaakt in die periode!!

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

helowroger

wat een mooie foto's zeg  :duim:
Heloise Roger