Hulp gevraagd.

Gestart door sleswes, oktober 04, 2011, 16:20:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

sleswes

Beste mensen, Hierbij een paar foto,s van een licht geelwitte zwam die onder essen groeide tussen wat kruidachtig materiaal. Grondsoort leemhoudend. Op 1 plaats vrij massaal aanwezig. Verder in de omgeving nergens te zien.
Wat kan dit zijn?
Gr. Jan.



Melchior van Tweel

Uitgedroogde satijnzwammen? Gemakkelijk onder de microscoop te controleren adhv de hoekige sporen.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

sleswes

Helaas heb ik geen microscoop en dan nog zouden mij de sporen niets zeggen omdat ik op dat gebied leek ben, maar zou inderdaad foto,s van sporen op kunnen sturen.

gr. Jan.

Melchior van Tweel

 ???  Je hebt geen microscoop, maar kunt wel foto's van de sporen opsturen?? ???
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

sleswes

Melchior, alleen dan zou ik foto,s van sporen op kunnen sturen als ik een microscoop had.

Gr. Jan.

ratje

Citaat van: sleswes op oktober 07, 2011, 12:05:54 PM
Melchior, alleen dan zou ik foto,s van sporen op kunnen sturen als ik een microscoop had.

Gr. Jan.
als je op een stukje plastic of glas de hoed met de sporen naar beneden legt, verliest-ie de sporen en is het mogelijk er een foto van te maken.

sleswes

Hannie, Dank je voor de tip!! Helaas is er met de zwam niets meer te beginnen. Ben er net geweest, maar alles is in elkaar gezakt.

Gr. Jan.

ratje

Citaat van: sleswes op oktober 07, 2011, 15:34:43 PM
Hannie, Dank je voor de tip!! Helaas is er met de zwam niets meer te beginnen. Ben er net geweest, maar alles is in elkaar gezakt.

Gr. Jan.
volgende keer beter.