project Waarneming.nl stand / Crowdfunding

Gestart door hiskodevries, oktober 03, 2011, 15:00:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

De stand van Waarneming.nl is nogal een kale boel in vergelijking met de overige standhouders.
Om hier verandering in te brengen roepen we de hulp van de gemeenschap in zowel bij de uitvoering als bij het financiële plaatje.

De begroting is 2500 euro
Wat willen we precies met het ingezamelde geld gaan doen ?
Het hoofddoel is 2 inklapbare panelen met verlichting waardoor de stand goed herkenbaar wordt en 1000 flyers met de Waarneming.nl boodschap. Dit kost bij elkaar zo`n 650 euro
Dan volgen een aantal nice to haves zodat het geheel nog professioneler wordt:
- Een beamer 700-1200 euro
- Een steekkar om de stand te vervoeren 75 euro
- Een simpele laptop zodat de stand in zijn geheel zelfstandig kan opereren zonder Team Waarneming.nl personeel 600 euro

hierbij komen twee zaken om de hoek kijken
1- het grafische gedeelte. We dachten zelf het volgende :Een fraaie achtergrondfoto met lichte lucht zodat de bovenkant wel blauwig,maar niet donker / kil is.   
    Daarop  logo + naam. Vervolgens daaronder wat foto's / grafieken die een sfeerimpressie geven.Twee verschillende implementaties van 1 basisontwerp lijkt ons       het  mooist zodat ze naast elkaar kunnen staan en toch aanvullend zijn. zie voor de specificaties van de grafiek http://www.extremedia.nl/index.php?category0=webshop&category1=roll_up_banners&id=6035 . Een vector bestand van het logo kun je bij ons aanvragen.

2-het financiële gedeelte wordt  via http://waarneming.nl/crowdfunding.php inzichtelijk gemaakt inclusief het bedrag wat al ter beschikking is gesteld.
Door de belangeloze inzet van vrijwilligers zijn geen personele kosten nodig.

-----------------------------
Dit project loopt inmiddels
Deelnemers
Bart Hoogstraten
Joost Vogels
Astrid Landsaat
Peter van der Meer
Margreet Kouwenhoven

Daadwerkelijk gestort 2.632  euro

Uitgaven:
Beursbanieren 259,42 euro
beamer+div.   760,00 euro
Flyers             51,11 euro
-------------------------
Besteed       1070,53 euro
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bart van Hoogstraten

Citaat van: hiskodevries op oktober 03, 2011, 15:00:09 PM
Willen jullie een praktijkopdracht ?
De stand van Waarneming.nl is nogal een kale boel in vergelijking met de overige standhouders
Nu zouden we graag twee van deze Roll-Up banners willen hebben.
hierbij komen twee zaken om de hoek kijken
1- het grafische gedeelte. We dachten zelf het volgende :Een fraaie achtergrondfoto met lichte lucht zodat de bovenkant wel blauwig,maar niet donker / kil is.   
    Daarop  logo + naam. Vervolgens daaronder wat foto's / grafieken die een sfeerimpressie geven.Twee verschillende implementaties van 1 basisontwerp lijkt ons       het  mooist zodat ze naast elkaar kunnen staan en toch aanvullend zijn. zie voor de specificaties van de grafiek http://www.extremedia.nl/index.php?category0=webshop&category1=roll_up_banners&id=6035 . Een vector bestand van het logo kun je bij ons aanvragen.

2-het financiële gedeelte, die dingen kosten geld reken op zo`n 130 euro per stuk inclusief verzendkosten
Mocht het geld niet bijeen komen ook geen ramp dan financieren we het zelf.

Iemand geïnteresseerd om dit organiseren. zoeken naar ontwerpers en financiën.

Ik heb tussendoor wel tijd om een werktekeningetje te maken en ik weet een goed adres om dit tegen redelijke prijs te laten vervaardigen -> ik stuur je een mailtje (heb wat meer gegevens nodig).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

hiskodevries

#2
Bart,
ik denk dat ik nog niet helemaal duidelijk ben. Het is de 'bedoeling' dat de 'gemeenschap' de organisatie op zich neemt.
Dan heb je eerst iemand nodig die zegt 'dat organiseer ik wel '
die persoon zoekt ontwerpers, tekenaars , photoshop goochelaars etc en geld
Dit alles om 'team waarneming.nl' te ontlasten.
ow, en nog een puntje. Dylan en ik houden wel graag de eindbeslissing over het ontwerp en als het even kan moet het twee weken voor de sovondag in kannen en kruiken zijn.
Natuurlijk willen we daar waar nodig ondersteunen b.v. ergens reclame maken oid
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bart van Hoogstraten

Citaat van: hiskodevries op oktober 03, 2011, 15:17:11 PM
Bart,
ik denk dat ik nog niet helemaal duidelijk ben. Het is de 'bedoeling' dat de 'gemeenschap' de organisatie op zich neemt.
Dan heb je eerst iemand nodig die zegt 'dat organiseer ik wel '
die persoon zoekt ontwerpers, tekenaars , photoshop goochelaars etc en geld
Dit alles om 'team waarneming.nl' te ontlasten.
ow, en nog een puntje. Dylan en ik houden wel graag de eindbeslissing over het ontwerp en als het even kan moet het twee weken voor de sovondag in kannen en kruiken zijn.
Natuurlijk willen we daar waar nodig ondersteunen b.v. ergens reclame maken oid

Ik begrijp. Ik wacht even af of iemand de organisatie op zich neemt en de sponsoring weet te organiseren. Zodra er input komt doe ik mijn deel (ontwerp/werktekening).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Yeronimo op oktober 03, 2011, 21:37:48 PM
Mensen kunnen we rustig aan doen? We zijn hier ten slotte allemaal aan het woord voor de waarneming community en elke reactie betreft inhoud van mensen die zichzelf beschikbaar stellen om mee te denken. Daarvoor dien je ten alle tijden respect te hebben voor je mede-correspondent.

Met alleen denken komen "we" niet uit de problemen nu. "We" hebben constructieve input nodig...

update -> Productiekosten van de banners zijn inmiddels bijna voor de helft geregeld nu. Graag jullie verdere bijdrage!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

vuurvlinder

Ben niet zo goed in het quoten maar dit is een reactie op de post van Bart.

Hisko vraagt hierboven om realisatie van 2 beursbanners (om zelf mee de boer op te kunnen gaan voor promotie [lees = netwerken om geld binnen te krijgen]). Dat moet even georganiseerd worden -> beeld- tekstredactie, communicatieplan, ontwerp en professionele werktekening, de productie van de doeken en... de bekostiging ervan. Vanuit bedrijfsleven gezien een budget van om en nabij € 3000,- a € 5000,- (koopje).


Die banners kosten bij elkaar toch 260 euro?  :rolleye: Het enige wat je dan nodig hebt is een vrijwilliger die dat ontwerpt. Dat kan ik eventueel ook wel doen, heb Adobe CS4 aan boord.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

jvogels

CiteerHet enige wat je dan nodig hebt is een vrijwilliger die dat ontwerpt.

en als je dat betaald wilt laten doen ben je zo op die 3000 euro aanbeland ;)



vuurvlinder

Citaat van: jvogels op oktober 03, 2011, 22:21:44 PM
CiteerHet enige wat je dan nodig hebt is een vrijwilliger die dat ontwerpt.

en als je dat betaald wilt laten doen ben je zo op die 3000 euro aanbeland ;)

Dat is waar, maar waarom wil iemand wel doneren en niet gratis iets doen? Zo'n ontwerp is binnen een paar uurtjes klaar. (weet ik uit ervaring!)
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Bart van Hoogstraten

#8
Citaat van: vuurvlinder op oktober 03, 2011, 22:08:51 PM
Die banners kosten bij elkaar toch 260 euro?  :rolleye: Het enige wat je dan nodig hebt is een vrijwilliger die dat ontwerpt. Dat kan ik eventueel ook wel doen, heb Adobe CS4 aan boord.

Okay Astrid, super! Ik heb inmiddels het budget rond voor de rekening van Extremedia. Ga je gang met het aanleveren van de werktekening op 100% met 3 mm bleed, als certified PDF (SheetCmyk_1v4) op 150 dpi, scheelt me een hoop geld als jij dat deel doet!  :duim:

(Nou alleen nog de legale software en de rechtenvrije fotografie nog...  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

vuurvlinder

Hey Bart, ook super dat je het budget rond hebt! :duim: Kan iemand mij het logo (zo groot mogelijk) van waarneming.nl even mailen? En Bart, heb jij wat ideeen voor de tekst? Ik hoor het graag! Laten we aan de slag gaan.  ;)
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

hiskodevries

astrid en bart. dit gaat goed komen. ik zal morgen dit even afsplitsen
Astrid, bart heeft al e.e.a ontvangen aan specs en logos
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

vuurvlinder

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 03, 2011, 22:34:13 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 03, 2011, 22:08:51 PM
Die banners kosten bij elkaar toch 260 euro?  :rolleye: Het enige wat je dan nodig hebt is een vrijwilliger die dat ontwerpt. Dat kan ik eventueel ook wel doen, heb Adobe CS4 aan boord.

Okay Astrid, super! Ik heb inmiddels het budget rond voor de rekening van Extremedia. Ga je gang met het aanleveren van de werktekening op 100% met 3 mm bleed, als certified PDF (SheetCmyk_1v4) op 150 dpi, scheelt me een hoop geld als jij dat deel doet!  :duim:

(Nou alleen nog de legale software en de rechtenvrije fotografie nog..;) ).

Mijn software is volkomen legaal en uit ervaring (informatie panelen in "mijn" vlindertuin) weet ik dat er genoeg fotografen zijn die hun foto's vrijwillig beschikbaar stellen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: vuurvlinder op oktober 03, 2011, 22:50:42 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 03, 2011, 22:34:13 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 03, 2011, 22:08:51 PM
Die banners kosten bij elkaar toch 260 euro?  :rolleye: Het enige wat je dan nodig hebt is een vrijwilliger die dat ontwerpt. Dat kan ik eventueel ook wel doen, heb Adobe CS4 aan boord.

Okay Astrid, super! Ik heb inmiddels het budget rond voor de rekening van Extremedia. Ga je gang met het aanleveren van de werktekening op 100% met 3 mm bleed, als certified PDF (SheetCmyk_1v4) op 150 dpi, scheelt me een hoop geld als jij dat deel doet!  :duim:

(Nou alleen nog de legale software en de rechtenvrije fotografie nog..;) ).

Mijn software is volkomen legaal en uit ervaring (informatie panelen in "mijn" vlindertuin) weet ik dat er genoeg fotografen zijn die hun foto's vrijwillig beschikbaar stellen.

Okay Astrid, Super! Ik mail je voor verdere samenwerking. Op deze manier krijgen we alles opgelost  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

petermeer

Citaat van: vuurvlinder op oktober 03, 2011, 22:50:42 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 03, 2011, 22:34:13 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 03, 2011, 22:08:51 PM
Die banners kosten bij elkaar toch 260 euro?  :rolleye: Het enige wat je dan nodig hebt is een vrijwilliger die dat ontwerpt. Dat kan ik eventueel ook wel doen, heb Adobe CS4 aan boord.

Okay Astrid, super! Ik heb inmiddels het budget rond voor de rekening van Extremedia. Ga je gang met het aanleveren van de werktekening op 100% met 3 mm bleed, als certified PDF (SheetCmyk_1v4) op 150 dpi, scheelt me een hoop geld als jij dat deel doet!  :duim:

(Nou alleen nog de legale software en de rechtenvrije fotografie nog..;) ).

Mijn software is volkomen legaal en uit ervaring (informatie panelen in "mijn" vlindertuin) weet ik dat er genoeg fotografen zijn die hun foto's vrijwillig beschikbaar stellen.
Astrid, je mag voor dit doel al mijn foto's (http://waarneming.nl/user/photos/7581) gebruiken.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

vuurvlinder

Citaat van: petermeer op oktober 03, 2011, 23:12:27 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 03, 2011, 22:50:42 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 03, 2011, 22:34:13 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 03, 2011, 22:08:51 PM
Die banners kosten bij elkaar toch 260 euro?  :rolleye: Het enige wat je dan nodig hebt is een vrijwilliger die dat ontwerpt. Dat kan ik eventueel ook wel doen, heb Adobe CS4 aan boord.

Okay Astrid, super! Ik heb inmiddels het budget rond voor de rekening van Extremedia. Ga je gang met het aanleveren van de werktekening op 100% met 3 mm bleed, als certified PDF (SheetCmyk_1v4) op 150 dpi, scheelt me een hoop geld als jij dat deel doet!  :duim:

(Nou alleen nog de legale software en de rechtenvrije fotografie nog..;) ).

Mijn software is volkomen legaal en uit ervaring (informatie panelen in "mijn" vlindertuin) weet ik dat er genoeg fotografen zijn die hun foto's vrijwillig beschikbaar stellen.
Astrid, je mag voor dit doel al mijn foto's (http://waarneming.nl/user/photos/7581) gebruiken.

Peter, dat is geweldig! Dankjewel! :duim:
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

jvogels

Worden het enkel mooie banners, of komt er ook nog iets informatiefs op een van de banners te staan (verspreidingskaartjes / mogelijke toepassingen, etc)?

In het laatste geval wil ik wel meedenken over info (mocht daar nog behoefte aan zijn)

petermeer

Er moet actuele info op komen. Verspreidingskaartjes zijn vaak al verouderd als ze gemaakt worden. Net als schermafdrukken e.d.

Ik wil ook wel meedenken, moet er ook vaak naar kijken als ik assisteer op de beurzen.  ;D
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

vuurvlinder

Joost, alle hulp is welkom! De tekst moet kort en bondig zijn naar mijn mening. Het publiek loopt voorbij en gaat niet uitgebreid lezen. Een pakkende slogan is genoeg.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

jvogels

CiteerEr moet actuele info op komen.

Waar doel je op? verspreidingskaartjes zijn idd slechte voorbeelden. zat eerder te denken aan andere voorbeelden die je uit de databasr kunt trekken. En tijd geleden kwam Hisko met het voorbeeld van dagvlinders die ogenschijnlijk in NL er al een derde generatie tussen lijken te fietsen op basis van de waarneminggegevens. wat je dan aageeft veroudert niet zo snel, want je geeft meteen aan wat een mogelijke toepassing is. En da's altijd meer waard dan enkel een mooi plaatje.

petermeer

#19
Misschien is goed idee om een mailgroepje op zetten?

Voorlopig:
* Bart
* Astrid
* Joost
* Peter
* wie nog meer???
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

jvogels


petermeer

Waarschijnlijk beter per eigen e-mail?
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Bart van Hoogstraten

Citaat van: petermeer op oktober 03, 2011, 23:37:48 PM
Waarschijnlijk beter per eigen e-mail?

Hisko splitst dit even af morgen en dan zetten we de schouders eronder! Super dat er opeens zo'n inzet is om samen te werken, dat leek aanvankelijk even op niets uit te draaien.

Fijne avond en tot morgen iedereen  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

vuurvlinder

Citaat van: vuurvlinder op oktober 03, 2011, 23:30:20 PM
Joost, alle hulp is welkom! De tekst moet kort en bondig zijn naar mijn mening. Het publiek loopt voorbij en gaat niet uitgebreid lezen. Een pakkende slogan is genoeg.

Ik bedoelde zoiets als ik laatst had ontworpen voor onze eigen IVN kraam: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CQPUKXWSPSFL.pdf Let op, het bestandje is ruim 70 mb!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Bart van Hoogstraten

Voor de mensen die geen zin hebben om 76,4 Mb te downloaden bijgaand de 68 Kb versie ervan. Na afsplitsing morgen gaan we verder en dan moet er iemand aangewezen worden voor de regie. Doorslaggevende beslissingen worden uiteraard door de opdrachtgever gemaakt (Hisko en Dylan hebben dus de eindregie).

Welterusten en tot morgen iedereen!  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Botervlieg

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 03, 2011, 23:45:00 PM
Citaat van: petermeer op oktober 03, 2011, 23:37:48 PM
Waarschijnlijk beter per eigen e-mail?

Hisko splitst dit even af morgen en dan zetten we de schouders eronder! Super dat er opeens zo'n inzet is om samen te werken, dat leek aanvankelijk even op niets uit te draaien.

Wat goed dat er toch mensen bij elkaar zijn gekomen om het te regelen.  :duim: Bedankt, allemaal!

hiskodevries

Om jullie inzet nog even wat meer onder de aandacht te brengen http://twitter.com/#!/waarneming
Mijn pet gaat diep af.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Dylan

Mijn pet is ook af (leuk volgend crowdsourcing-project, Waarneming.nl-petten om te verkopen / weg te geven op de stand)


Is het een idee om een grafiek uit de statistieken op 1 van de banners op te nemen? Dat gaat over langere tijd, verandert niet zo snel. Eventueel kunnen Hisko en ik ruwe data aanleveren als er een mooiere pie chart of zo gemaakt moet worden.


Ideeen:
- aantal waarnemers en/of waarnemingen in de loop van de afgelopen 5 jaar
- idem foto's
- pie chart met soortgroepen / soorten


Uiteraard wel ook mooie plaatjes erbij.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Bart van Hoogstraten

Laten we eerst eens de usp's (unique selling points) van Waarneming afbakenen. Op basis daarvan kunnen we gaan communiceren (= mensen overtuigen om ook waarnemer te worden).
Denken jullie even mee?
- waarnemingen invoeren is gewoon leuk voor jezelf;
- je hebt gratis een digitaal overzicht van je eigen waarnemingen;
- je krijgt gratis determinatiehulp en kunt ervaringen uitwisselen of discussiëren met andere waarnemers;
- ingevoerde waarnemingen dragen bij aan het totaalbeeld van de Nederlandse natuur;
-
-
-
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Denken jullie even mee?
- waarnemingen invoeren is gewoon leuk voor jezelf;
- je hebt gratis een digitaal overzicht van je eigen waarnemingen;
- je krijgt gratis determinatiehulp en kunt ervaringen uitwisselen of discussiëren met andere waarnemers;
- ingevoerde waarnemingen dragen bij aan het totaalbeeld van de Nederlandse natuur;
- Waarneming.nl wil iedereen in staat stellen om natuurwaarnemingen op te slaan en te delen via internet, om zo de natuurrijkdom van Nederland en de wereld vast te leggen voor nu en voor de toekomst.
- Waarneming.nl werkt hiertoe samen met duizenden vrijwilligers, zowel rechtstreeks als via meer dan 300 regionale en landelijke werkgroepen.
- Waarneming.nl verzamelt en toont gegevens maar interpreteert deze niet. Dat is een taak voor andere organisaties, zoals de PGO's van Nederland. Waarneming.nl streeft naar samenwerking met alle onderzoekende organisaties.
-
-
-
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/