Donaties als inkomsten voor Waarneming.nl

Gestart door Dylan, september 30, 2011, 07:45:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

klopt Peter, we kunnen al met de essentials beginnen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

melvinspil

Wanneer de info op waarneming.nl erkent wordt als betrouwbare info en bedrijven zouden hier veelvoudig gebruik van maken. Lijkt het mij niet meer dan logisch dat zij dan af en toe geld zouden doneren. Ik zeg dit omdat sommige leraren op mijn school waarneming als niet betrouwbaar zien en liever niet als bron zien. Dit zou donaties in de weg kunnen zitten.

Beetje lobbyen misschien?

hiskodevries

Melvin, weten jouw leraren een  betrouwbaardere openbare bron voor waarnemingen?
daar ben ik benieuwd naar, of ze hebben voor het laatst 5 jaar geleden op wrn.nl gekeken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

melvinspil

Tja, dat is de vraag. Maarja als zij dat zo zeggen, kan het zomaar zijn dat het bij meer mensen zo is. Waardoor je misschien wel donaties misloopt. Ik daarentegen schroom niet om waarneming.nl als bron te gebruiken.

jvogels

dan wel even het "alleen goedgekeurde waarnemingen" vakje aanvinken  ;) .

melvinspil

Ja, dat dan weer wel  ;) , maar dan verlies je een hoop waarnemingen. Ik ga er vanuit dat mensen waarneming.nl serieus nemen en hier niet komen om de show te stelen met waarnemingen die er niet zijn. Wanneer je net begint kan je fouten maken en overal een zeldzaam in zien, maar dat ebt wel weg. Misschien moeten ervaren waarnemers meer krediet krijgen en waarnemingen zonder foto ook goedgekeurd krijgen om zo het aantal goedgekeurde waarnemingen omhoog te krikken. Uiteraard moeten deze wel gecheckt worden. Waarneming.nl moet zich kunnen meten met de betaalde organisaties.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

melvinspil

Ja, maar die zijsprongen leiden tot grootse dingen. Waarneming.nl kan ook inspringen op het feit dat gemeenten straks geen geld meer hebben om inventarisaties uit te voeren (wat zeg ik waarschijnlijk hebben veel gemeenten er nu al geen geld meer voor). En vervolgens aan een wedstrijdje koppelen om in een gemeente zoveel mogelijk waarnemingen te doen. Wat uiteindelijk leidt tot waarnemingen voor de gemeente en een donatie voor waarneming.nl

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Johan Sterk


Folkert Jan

Goed plan, echter worden nu niet al verreweg de meeste inventarisaties gedaan door vrijwilligers?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jvogels

Citaat van: rnbflavour op oktober 05, 2011, 16:51:30 PM
Goed plan, echter worden nu niet al verreweg de meeste inventarisaties gedaan door vrijwilligers?

nooit gehoord van onderzoeksburo's die voor Flora en Fauna wet, MER, etc. inventarisaties verrichten?

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op oktober 05, 2011, 17:36:48 PM
On topic blijven aub.

Hisko,

Niet noodzakelijk maar misschien wel leuk ....
Kan er iets van een groen vinkje komen op de donatie-pagina van de dingen die we nu zeker kunnen aanschaffen?

Ik ben toch stiekem trouwens wel opgelucht dat de teller niet op 65 euro is blijven staan, na alle "strijd" die ik heb gevoerd.  ;D
We zijn er nog niet, maar het is een goed begin  :duim:

Groetjes, Marleen

petermeer

Als ik even de advocaat van de duivel mag spelen, wees niet te enthousiast!
Het getoonde bedrag aan inkomsten is niet gelijk aan het daadwerkelijke bedrag dat binnenkomt op de rekening.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Botervlieg

Citaat van: petermeer op oktober 06, 2011, 00:42:35 AM
Als ik even de advocaat van de duivel mag spelen, wees niet te enthousiast!
Het getoonde bedrag aan inkomsten is niet gelijk aan het daadwerkelijke bedrag dat binnenkomt op de rekening.

Oke, hoeveel hebben we dan nu ?

hiskodevries

dat is wat minder 725 euro
een paar transacties zijn beeindigd en een aantal mensen hebben de ideal procdure meerdere keren doorlopen voordat het daadwerkelijk doorgezet is
die laatste kan ik weghalen zodat het getoonde wat beter met de waarheid correspondeerd.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op oktober 06, 2011, 07:43:47 AM
dat is wat minder 725 euro
een paar transacties zijn beeindigd en een aantal mensen hebben de ideal procdure meerdere keren doorlopen voordat het daadwerkelijk doorgezet is
die laatste kan ik weghalen zodat het getoonde wat beter met de waarheid correspondeerd.

Oke, dat scheelt wel inderdaad. Jammer. Hoewel ik 700 euro ook niet slecht vind.

hiskodevries

Vanochtend zijn nog een aantal transacties door ideal (eigenlijk de gekoppelde banken) goedgekeurd
de daadwerkelijke stand is 965 euro
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op oktober 06, 2011, 10:39:04 AM
Vanochtend zijn nog een aantal transacties door ideal (eigenlijk de gekoppelde banken) goedgekeurd
de daadwerkelijke stand is 965 euro

Netjes!  ;D

jvogels

en dan nu wellicht werkelijk door de 1000 eypo grens?

petermeer

Marleen, zou je je bedragen in dit topic iets willen verminderen? Door alle dynamiek is het toch al lastig te lezen.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Botervlieg

Citaat van: petermeer op oktober 06, 2011, 11:54:05 AM
Marleen, zou je je bedragen in dit topic iets willen verminderen? Door alle dynamiek is het toch al lastig te lezen.

Mijn excuus, was alleen maar blij dat het toch wel aardig ging met de inkomsten. Zal dat vanaf nu in stilte doen.

hiskodevries

Voordat ik de oproep wat groter ga brengen.
zijn hier mensen aanwezig die een drukkerij hebben dan wel daar werken ?
Net als vorig jaar zijn we bezig met 'natuur jaarverslag' deze zal natuurlijk digitaal beschikbaar komen, maar op de aankomende SOVON dag zouden we de beschikking willen hebben over een gedrukte oplage.
Het gaat ongeveer 10 vel A4 of A5 dubbelzijdig bedrukt per verslag.
De gewenste oplage 100-250 exx.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

peterlindenburg


idee om geld binnen te halen:

In Australië (en vast ook in andere landen), worden regelmatig zogenaamde 'twitchathlons' gehouden voor het goede doel. Het is in feite gewoon een big day met een sponsorloop-achtig karakter. Is dat niet een leuke manier om geld binnen te halen? We doen dan wat we altijd al doen en waar we dus goed in zijn. Het is een goede reclame en je betrekt alle gebruikers er bij! Het kan een soort 1000-soortendag worden die jaarlijks terugkeert.


groet Peter



ps) Ik benieuwd wat jullie hiervan vinden, als men er positief over is wil ik best betrokken worden bij de uitwerking en organisatie

Datura

 
En nog een idee vooor wat extra inkomsten (om het maar eens met een slechte woordgrap te benoemen: ik doe ook een duit in het zakje).

Zoals in een ander topic gezegd: De voorwaarden voor gebruik van wrn.nl zijn aangepast zodat Groene bureaus er niet zomaar gebruik van kunnen maken (ze kunnen de waarnemingen kopen via de ndff). Het raadplegen van de wrn-database zal echter elk zichzelf en de natuur respecterend bureau blijven doen (meest als voorbereiding voor veldwerk), en terecht, je doet jezelf en de natuur tekort als je het niet doet. Waarneming.nl is dus een belangrijke tool voor groene adviesbureaus, het is ook in hun belang dat het voortbestaan van waarneming gewaarborgd blijft. Ergo het lijkt mij niet meer dan logisch dat de groene bureaus hier ook financieel wat voor over hebben. OOverleg met het Netwerk Groene Bureaus hierover lijkt me een goede potentie voor extra inkomsten hebben.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

jvogels

Citaat van: Datura op oktober 08, 2011, 10:00:35 AM

En nog een idee vooor wat extra inkomsten (om het maar eens met een slechte woordgrap te benoemen: ik doe ook een duit in het zakje).

Zoals in een ander topic gezegd: De voorwaarden voor gebruik van wrn.nl zijn aangepast zodat Groene bureaus er niet zomaar gebruik van kunnen maken (ze kunnen de waarnemingen kopen via de ndff). Het raadplegen van de wrn-database zal echter elk zichzelf en de natuur respecterend bureau blijven doen (meest als voorbereiding voor veldwerk), en terecht, je doet jezelf en de natuur tekort als je het niet doet. Waarneming.nl is dus een belangrijke tool voor groene adviesbureaus, het is ook in hun belang dat het voortbestaan van waarneming gewaarborgd blijft. Ergo het lijkt mij niet meer dan logisch dat de groene bureaus hier ook financieel wat voor over hebben. OOverleg met het Netwerk Groene Bureaus hierover lijkt me een goede potentie voor extra inkomsten hebben.

volgens diezelfde logica zou wikipedia ongeveer de rijkste organisatie ter wereld moeten zijn, als alle belanghebbende organisaties waarbij de werknemers wel eens op wikipedia zitten een bijdrage leveren. Toch is dit niet zo, voor zover ik weet. De reden: wikipedia wil onafhankelijk blijven. Dit is volgens mij hetzelfde voor wrn.nl; al zit wrn al in een grijs gebied: ze krijgt geld van de GaN, en die krijgt op haar beurt geld van de staat...

Botervlieg

#117
Ik heb vanochtend overleg gehad met de beheerder van Thijsse's hof, wij zullen ook voor een bijdrage aan waarneming zorgen.

Dat vind de beheerder ook heel terecht omdat het - ook al is het door mij georganiseerd - toch vooral om/over waarneming gaat.
Het waarnemen, determineren en invoeren.

Hij opperde, net als ik om zo'n waarnemingdag jaarlijks/landelijk te doen. Ik had dit ook zelf dus al in mijn rij ideeën staan,
Hisko vertelde dat hij zelf ook al dat idee had gehad.

Misschien voor Hisko en/of Dylan een idee om in een nieuw topic de meningen te peilen over landelijke waarnemingdagen.

Groetjes, Marleen

jwj1976

#118
Ik zag ergens een oproep van Hisko voor ansichtkaarten die meegenomen kunnen worden van de stand. Om hoeveel kaarten zou het gaan? Bijv 10 ontwerpen x 100 kaarten?

Groeten Wim

Datura

Citaat van: jvogels op oktober 08, 2011, 12:34:19 PM
Citaat van: Datura op oktober 08, 2011, 10:00:35 AM

En nog een idee vooor wat extra inkomsten (om het maar eens met een slechte woordgrap te benoemen: ik doe ook een duit in het zakje).

Zoals in een ander topic gezegd: De voorwaarden voor gebruik van wrn.nl zijn aangepast zodat Groene bureaus er niet zomaar gebruik van kunnen maken (ze kunnen de waarnemingen kopen via de ndff). Het raadplegen van de wrn-database zal echter elk zichzelf en de natuur respecterend bureau blijven doen (meest als voorbereiding voor veldwerk), en terecht, je doet jezelf en de natuur tekort als je het niet doet. Waarneming.nl is dus een belangrijke tool voor groene adviesbureaus, het is ook in hun belang dat het voortbestaan van waarneming gewaarborgd blijft. Ergo het lijkt mij niet meer dan logisch dat de groene bureaus hier ook financieel wat voor over hebben. OOverleg met het Netwerk Groene Bureaus hierover lijkt me een goede potentie voor extra inkomsten hebben.

volgens diezelfde logica zou wikipedia ongeveer de rijkste organisatie ter wereld moeten zijn, als alle belanghebbende organisaties waarbij de werknemers wel eens op wikipedia zitten een bijdrage leveren. Toch is dit niet zo, voor zover ik weet. De reden: wikipedia wil onafhankelijk blijven. Dit is volgens mij hetzelfde voor wrn.nl; al zit wrn al in een grijs gebied: ze krijgt geld van de GaN, en die krijgt op haar beurt geld van de staat...

Yep, het is idd simpel: Als het netwerk groene bureaus voorwaarden gaat stellen waardoor wrn (meer) afhankelijk zou worden -> niet doen. Maar zoals je zelf ook zegt, het gebied is al grijs, en ik denk dat (het netwerk) groene bureaus wrn.nl best onvoorwaardelijk mag/mogen sponsoren, ze gebruiken het ook onvoorwaardelijk, en ik denk dat het best een substantieel, structureel (!) bedrag kan zijn.

Ook schroomt Wikipedia niet om flink om geld te bedelen, wat hun goed recht is, maar Hisko en Dylan hebben al aangegeven dat dat niet is wat ze willen (en ook terecht denk ik).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides