Onwaarschijnlijke waarneming

Gestart door XEls, september 28, 2011, 23:07:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

XEls

Vanavond was ik in Neerijnen en zat in een tuin dichtbij de dijk. Op eens zag ik rond kwart over 7 een vogeltje dat voor het koninginnekruid bleef 'hangen'. Enorm snel zijn vleugels op en neer gebruikend. Hij hing daarbij volkomen stil voor de plant, net zoals de kolibrievlinder. Het duurde maar even. Daarna ging hij zitten op een tak. Hij was rood op de borst, niet oranje zoals een roodborst, maar echt rood, slank en zat vrij rechtop. Op zijn kop had hij zwart. Ik dacht meteen aan een kolibrie, vanwege zijn gedrag, maar dat kan helemaal niet. Ik ben niet de enige die hem op dat moment gezien heeft. Welke vogel kunnen we gezien hebben? Natuurlijk had ik mijn fototoestel niet bij me, zul je net zien. Hartelijke groet, Els
m.vr.gr.
Els

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

gert95

robotap lijkt me juist...
dat zie ik mussen ook wel is doen om insecten te pakken..
groeten Gert,

Jeroen Nagtegaal

Kwart voor zeven, dan zijn kleuren nog slecht waarneembaar. Volgens mij is de zon dan nog niet op...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bas vd Burg

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 29, 2011, 16:10:26 PM
Kwart voor zeven, dan zijn kleuren nog slecht waarneembaar. Volgens mij is de zon dan nog niet op...

Het was kwart voor zeven 's avonds Jeroen 8)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Bas vd Burg op september 29, 2011, 16:12:09 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 29, 2011, 16:10:26 PM
Kwart voor zeven, dan zijn kleuren nog slecht waarneembaar. Volgens mij is de zon dan nog niet op...

Het was kwart voor zeven 's avonds Jeroen 8)
Ik ben vast veel vaak te vroeg op... Bijna dagelijks ringen, oftwel tussen 4 en 6 in de ochtend op...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankneijts

Ik denk dat de suggesties van Wil en Gert juist zijn: Roodborsttapuit-mannetjes hebben immers een rode borst, "zwart op zijn kop" en ze kunnen (soms vaak) tamelijk langdurig 'bidden' op enkele meters hoogte waarbij ze lang niet altijd meteen op voedsel lijken uit te zijn.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'