Reclame op Waarneming.nl

Gestart door Dylan, september 27, 2011, 11:57:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Maar.... Als er serieus mensen zijn die lidmaatschap geen probleem vinden, dan kan je dat toch ook "vrijblijvend" opzetten.

Ik bedoel... Als iemand een topic start met waarneming heeft geld nodig, wat punten op een rijtje, en je voorstel om vrijwillig allemaal wat te betalen.
En iedereen die betaald die zet er even een berichtje bij in het topic. Zo steek je elkaar aan en zullen anderen dat misschien opvolgen.

Dan hoef je geen administatie bij te houden want het is niet verplicht, maar je maakt er wel een soort "kom op, doe het ook" van.

Bart, het lukt jou vast zo'n topic te starten en het levendig te houden. Als jij het start, doe ik mee.

Groetjes, Marleen


Bart van Hoogstraten

#301
Citaat van: M. Baltus op september 09, 2012, 15:08:30 PM
Bart, het lukt jou vast zo'n topic te starten en het levendig te houden. Als jij het start, doe ik mee.

Ik weet niet meer waar hier ergens op het forum maar daar werd er vermeld dat het invoeren van een waarneming 0,02 eypo's kost. Als ik alle pegels die ik gegenereerd en betaald heb door het aantal door mij ingevoerde waarnemingen op Observado en Waarneming daardoor deel kom ik op € 1,63 per waarneming uit (en dan heb ik de uurtjes aan vrijwilligerswerk niet geteld, alleen de harde centen). Per ingevoerde waarneming van me maakt Waarneming € 1,61 winst (lees: per ingevoerde waarneming van mij kunnen er gratis door andere mensen 80 waarnemingen ingevoerd worden). De problemen lijken voorlopig van de baan want ik hoor van hogerhand helemaal niets meer (dan alleen in een interview dat er momenteel een meer dan modaal salaris verdiend wordt aan de voormalige hobby...). Ik dacht onlangs een bijdrage aan de Observado-database te kunnen leveren door aanvullingen op het onvolledige Giraffenoverzicht te geven maar kreeg daarop een admin-snauw alsof er iemand zich verveeld of geplaagd voelde. Ik ben daarom voorlopig even "uitgegenereerd" en wil eerst de kostprijs van mijn ingevoerde waarnemingen eens even wat omlaag halen...  ;)
(Neemt overigens niet weg dat ik op het einde van dit jaar weer trouw mijn € 35,- ga overmaken aan de Stichting Natuurinformatie -> dat is echt geen geld voor dit kostelijke abonnement  :duim: ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

hiskodevries

Bart, e.a.  Ik snap de jullie balen dat hier geen kloeke akties worden ondernomen door ondergetekende.
We willen mensen niet lastig gaan vallen met reclame, geldklop akties zonder dat daar een direkte aanleiding voor is.
Daar komt ook nog bij dat de huidige organisatie vorm van Waarneming.nl waarschijnlijk nog wel gaat veranderen. Zolang daar geen duidelijkheid over is geen beslissingen over wel/geen reclame
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Henny Klein

Citaat van: hiskodevries op september 12, 2012, 09:18:16 AM
Bart, e.a.  Ik snap de jullie balen dat hier geen kloeke akties worden ondernomen door ondergetekende.
We willen mensen niet lastig gaan vallen met reclame, geldklop akties zonder dat daar een direkte aanleiding voor is.
Daar komt ook nog bij dat de huidige organisatie vorm van Waarneming.nl waarschijnlijk nog wel gaat veranderen. Zolang daar geen duidelijkheid over is geen beslissingen over wel/geen reclame


Beste mensen,

Bij de recente discussie over t-shirts verkopen en financien verwees Bart me door naar dit topic.
Sinds ruim een jaar maak ik heel regelmatig van waarneming gebruik, ik vind het een prachtige site, ben vaak verrast door het vele intensieve werk van de vrijwilligers bij waarderen en forumdiscussies. Waarneming is me dierbaar, dus doe ik hierbij een duit in het zakje (zal dat ook wel letterlijk doen ;)  )

Hisko ziet "nog geen direkte aanleiding", maar misschien kan je dat ook beter voor zijn

Mijn eigen standpunt:
- als het niet perse nodig is: alsjeblieft geen reclame, dat doet afbreuk aan deze mooie website, het is veel fijner als gebruikers dit samen dragen en ik heb niet het gevoel dat dat al een gepasseerd station is.
- ook geen verplichte contributie, houd de aanmelding vrij en laat het aan mensen zelf over wat ze doneren, niet iedereen doet dat, maar intense gebruikers die het kunnen missen willen misschien juist wel meer betalen. (Scheelt trouwens een hoop vervelende administratie).

Wat losse suggesties voor als er iets moet gebeuren:
- Betrek je gebruikers erbij. Het aantal mensen dat (althans in dit topic) meediscussieert is bijzonder beperkt, voordat je zoiets heftigs als reclame gaat doen zou je expliciet om meningen kunnen vragen. In een forum wordt dat erg onoverzichtelijk, misschien werkt een poll beter.
- Maar probeer liever eerst wat anders: confronteer mensen een tijdje met het probleem (banner of zo) en zorg daarbij naast gironummer voor een donate-button: maak het vooral zo simpel mogelijk om iets te geven.
- Voor beide suggesties: waarschijnlijk zijn er mensen die (haast) nooit iets met het forum doen, dus gebruik vooral de home-site van waarneming.nl
- In "Steun waarneming" wordt alleen over een eenmalige bijdrage gesproken, maak ook daar wat helderder dat waarneming alleen kan blijven draaien als gebruikers herhaaldelijk (bijvoorbeeld jaarlijks) weer een vrijwillige bijdrage leveren.

Hartelijke groet, Henny Klein
Hartelijke groet, Henny

martin.wolters

Voor de zekerheid nog maar een keer. 1 keer xxl voor 15 euri

SlechtValk

Ik sluit me aan bij de mensen die tegen reclame of contributie zijn, het mooie van waarneming.nl is juist dat het zo clean is en vrij toegankelijk.

Wat volgens mij geen kwaad kan is de mogelijkheid om te doneren iets prominenter aanwezig te laten zijn. Nu staat dit (voor zover ik zo snel kon vinden) alleen onder in de footer bij informatie. Ik zou het helemaal niet raar vinden om een "donate"-knop a la Paypal evenals de iDeal-knop (bij voorkeur zo veel mogelijk methodes) op elke pagina in de footer zelf (of er boven) te integreren. Zo maak je mensen er denk ik veel meer/sneller van bewust dat dit alles niet voor niets draaiend blijft.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jan Zwaaneveld

Als je nu eens al je bestaande gebruikers per email vraagt of ze al dan niet een bijdrage van bijv. 10 euro per jaar willen doneren via automatische afschrijving en je zorgt dat die mensen op een eenvoudige manier positief kunnen reageren, zodanig dat ze met die reactie direct toestemming geven voor jaarlijkse automatische afschrijving. Ik maak me sterk dat een heleboel gebruikers daar geen enkel probleem mee hebben, en wie er wel een probleem mee heeft, hoeft het niet te doen. Verder kun je die vraag ook inbouwen in de registratieprocedure voor nieuwe gebruikers.

Op die manier werp je geen drempel op, maar ik denk wel dat het (veel) meer geld oplevert dan wat mensen nu, geheel vrijwillig en op eigen initiatief, doneren.

Want het zal met veel mensen gaan zoals het met mij vandaag ging: ik kom dagelijks meerdere malen op wrn.nl, maar alleen op bepaalde forumonderdelen en in de database, en het is dat ik nu op de startpagina op het t-shirt initiatief stuitte en dat ik daarom wat verder ben gaan zoeken naar gerelateerde onderwerpen, maar verder is het hele fondsenwervingsgedoe compleet langs me heen gegaan. En dan nog: je moet er een keer aan denken om geld over te maken, je moet het rekeningnummer opzoeken (waar kan ik dat eigenlijk vinden?), je moet toevallig, als je er al aan denkt, niet teveel andere rekeningen hebben liggen; kortom, voordat iemand uit eigen initiatief iets stort moet er heel wat gebeuren.

Overigens heb ik ook geen problemen met (liefst een beetje gerichte en niet al te opdringerige) reclame.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

martin.wolters

Doe maar gewoon reclame... Het moet toch ook uitnodigend blijven om waarnemingen in te blijven voeren. We willen toch zoveel mogelijk (goede) waarnemingen....

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jan Zwaaneveld op september 25, 2012, 13:42:38 PM
Als je nu eens al je bestaande gebruikers per email vraagt of ze al dan niet een bijdrage van bijv. 10 euro per jaar willen doneren via automatische afschrijving en je zorgt dat die mensen op een eenvoudige manier positief kunnen reageren, zodanig dat ze met die reactie direct toestemming geven voor jaarlijkse automatische afschrijving. Ik maak me sterk dat een heleboel gebruikers daar geen enkel probleem mee hebben, en wie er wel een probleem mee heeft, hoeft het niet te doen. Verder kun je die vraag ook inbouwen in de registratieprocedure voor nieuwe gebruikers.

Op die manier werp je geen drempel op, maar ik denk wel dat het (veel) meer geld oplevert dan wat mensen nu, geheel vrijwillig en op eigen initiatief, doneren.

Want het zal met veel mensen gaan zoals het met mij vandaag ging: ik kom dagelijks meerdere malen op wrn.nl, maar alleen op bepaalde forumonderdelen en in de database, en het is dat ik nu op de startpagina op het t-shirt initiatief stuitte en dat ik daarom wat verder ben gaan zoeken naar gerelateerde onderwerpen, maar verder is het hele fondsenwervingsgedoe compleet langs me heen gegaan. En dan nog: je moet er een keer aan denken om geld over te maken, je moet het rekeningnummer opzoeken (waar kan ik dat eigenlijk vinden?), je moet toevallig, als je er al aan denkt, niet teveel andere rekeningen hebben liggen; kortom, voordat iemand uit eigen initiatief iets stort moet er heel wat gebeuren.

Overigens heb ik ook geen problemen met (liefst een beetje gerichte en niet al te opdringerige) reclame.

Dat is al vaker geopperd maar het probleem wat je dan krijgt is een arbeidsintensieve klantenadministratie waar geen vrijwilligers voor te vinden zijn.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

SlechtValk

Citaat van: Jan Zwaaneveld op september 25, 2012, 13:42:38 PM
<knip> maar verder is het hele fondsenwervingsgedoe compleet langs me heen gegaan. <knip>

Het was mij tot redelijk kort geleden ook volledig onbekend dat waarneming.nl soms toch wel redelijk krap in kas zit en veel mensen die ik hierover spreek (die toch ook regelmatig gebruik maken van de site) zijn verbaast dit te horen.

Vandaar mijn eerdere commentaar dat de mogelijkheid (en noodzaak) tot donatie (eventueel zelfs periodiek terugkomend) prominenter aanwezig mag zijn. Veel mensen zijn zich er vermoedelijk nieteens van bewust dat het bakken met geld kost om zo'n server te laten draaien, of zijn in de veronderstelling dat natuurorganisaties zoals sovon, floron, vlinderstichting en alle overige partners deze kosten dragen.

Eens een keer een mailtje naar alle geregistreerde gebruikers zou ik ook niet raar vinden. Wanneer deze gegoten is in de vorm van een (eventueel periodieke) nieuwsbrief (de mogelijkheid om dit uit te schakelen zal dan wel gewenst zijn) zou dit voor veel meer zaken gebruikt kunnen worden. Natuurlijk alle berichten die onder "Nieuws" op de homepage staan, maar ook van het etaleren van speciale waarnemingen, kennis maken met de mensen die alles draaiend proberen te houden tot het melden van gepland onderhoud/wijzigingen en alles wat daar nog tussen zit.

Tevens herinner je mensen die hier lang geleden ooit een account hebben gemaakt, maar dit verder niet meer zijn gaan gebruiken, eraan dat deze mooie site bestaat en nodig je ze op die manier misschien uit om meer actief deel te gaan nemen. Tot slot zul je hierdoor meer inzicht krijgen over hoe actief de opgegeven mailadressen nog zijn. Als een account al jaren niet meer gebruikt (zowel invoer als inloggen) wordt en een dergelijke nieuwsbrief als onbestelbaar terug komt (mailadres bestaat niet meer) zou je kunnen overwegen om een dergelijk account eens op te gaan ruimen. Bij het omgekeerde geval (het mailadres werkt niet meer maar het account wordt wel gebruikt) moet je natuurlijk voorzichtiger omgaan en misschien eens een melding via de site geven om een correct mailadres in te vullen.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jeroen Nagtegaal

Even iets anders wat de reclame betreft. Dat kan natuurlijk ook op het forum. Mijn indruk is dat mensen daar helemaal geen moeite mee hebben. Het forum zal een vergelijkbaar(?) aantal vieuws. Wellicht een optie?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

SlechtValk

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 18, 2012, 22:32:01 PM
Even iets anders wat de reclame betreft. Dat kan natuurlijk ook op het forum. Mijn indruk is dat mensen daar helemaal geen moeite mee hebben. Het forum zal een vergelijkbaar(?) aantal vieuws. Wellicht een optie?

Ik begrijp dat mister-waarneming.nl a.k.a. Hisko zelf niet zo positief staat tegenover reclame/banners op de site, om begrijpelijke redenen, waar ik het persoonlijk ook mee eens ben.

Reclame op het forum zou ik inderdaad minder vervelend vinden (uiteraard mits er goed gekeken wordt wat voor reclame zodat er geen rare situtaties voorkomen als we wel eens elders gezien hebben, we willen bijv. geen advertenties voor jachtcursussen enzo bij een discussie over jacht (dit was het eerste wat in mij op kwam zijn nog veel meer opties natuurlijk)).

Probleem bij reclame in het forum is dat we vooralsnog vast zitten aan een "standaard" forumsoftware (en ik weet niet of daar de mogelijkheid tot reclame in is ingebouwd, of er ruimte is om dat te doen).

Ik heb deze discussie maar sporadisch gevolgd en misschien is wat ik verder zeg dus al wel ter spraken gekomen:

Ik denk dat er ook best wel dealtjes te sluiten zijn met verschillende organisaties/bedrijven (denk aan verkopers/producenten van optiek, natuurgerelateerde tijdschriften, natuur(beschermings) verenigingen, aanbieders van natuurreizen) om passend binnen het concept van waarneming.nl (en dus subtiel en net opvallend genoeg om iets op te leveren maar vooral niet TE opvallend) te adverteren.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Margreet Kwh

Ik vind de huidige vorm van reclame op waarneming.nl bijzonder bescheiden, dus hij stoort mij absoluut niet.
Wel zie ik een spatiefout. Maar wie ben ik ;) Of is dat om extra aandacht te trekken? B)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

alamme

citaat Hisko: veel opperen om te laten betalen om geen reclame te hoeven zien. in dat geval moet je je realiseren dat daar een hele administratie bij komt te kijken die tijd en dus geld kost. (bijhouden, factuurtjes sturen kortom het meeste geld wat daarmee binnenkomt spoel je zo weer weg aan overhead)

Hisko. denk dat dat wel meevalt. desnoods via Apje laten betalen met creditcard b. via obsmap.

groet Angelique. Lamme, alias Monticola

Bart van Hoogstraten

Begrotingstekort voor volgend jaar is 150 K. Net even uitgerekend dat als alle actieve gebruikers € 12,50 bijdragen dit bedrag er bijna is. Kunnen we geen oproep plaatsen op de homepage? (veel non-profit-sites zonder adv's op de site doen dit; wiki, IUCN). Er is plek genoeg rechts van het logo boven het hoofdmenu (en waar krijg je nog voor dat beetje geld zo'n leuk abonnement?...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Henny Klein

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 02, 2013, 17:37:54 PM
Begrotingstekort voor volgend jaar is 150 K. Net even uitgerekend dat als alle actieve gebruikers € 12,50 bijdragen dit bedrag er bijna is. Kunnen we geen oproep plaatsen op de homepage? (veel non-profit-sites zonder adv's op de site doen dit; wiki, IUCN). Er is plek genoeg rechts van het logo boven het hoofdmenu (en waar krijg je nog voor dat beetje geld zo'n leuk abonnement?...).
en daarbij dan direct een donate-button regelen, maak het mensen zo gemakkelijk mogelijk!!
Hartelijke groet, Henny

hiskodevries

Die opties staan allemaal op de lijst
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Zoals jullie gemerkt hebben is de startpagina uitgebreid met wat extra aandacht voor http://opreismetwaarneming.nl/
Dat is voor 'ons'  een activiteit die het meeste geld oplevert vergeleken met de donaties https://waarneming.nl/donate.php en het affiliate programma https://www.sponsorkliks.com/winkels.php?club=3997
Wordt dit als storend ervaren ? of zeggen jullie : ' Nee is prima '
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Datura

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Douwe van der Ploeg

Het principe is prima! Echter, hoe het nu eruit ziet is niet erg aansprekend (voor mij). Zijn er ideeën om t.z.t. een mooiere banner te maken, ipv dit gele blokje?
Douwe van der Ploeg

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 02, 2014, 18:02:50 PM
Het principe is prima! Echter, hoe het nu eruit ziet is niet erg aansprekend (voor mij). Zijn er ideeën om t.z.t. een mooiere banner te maken, ipv dit gele blokje?

(Ik vond het ook al weinig "jus" hebben. -> mag van mij een veel hogere attentiewaarde krijgen [mijn laatst geboekte excursie dreigt niet door te gaan omdat er te weinig belangstelling is... http://opreismetwaarneming.nl/reizen/20140510-instapdag-voorjaarstrek-breskens/index.html ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Tussen haakjes, dit topic is ook goede reclame :duim: ;)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bart van Hoogstraten

Citaat van: hiskodevries op mei 03, 2014, 16:29:51 PM
Sluikreclame

(Wel effectief -> plots zijn er toch genoeg deelnemers voor zaterdag en gaat de excursie toch door  ;D )
(Er zijn nog enkele plaatsten beschikbaar overigens en je hebt een hele dag vogelplezier voor maar € 35,- http://opreismetwaarneming.nl/reizen/20140510-instapdag-voorjaarstrek-breskens/index.html Ik zeg; DOEN!  :blink: ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Erik van Dijk

Er zijn steeds meer gebruikers die via hun naam reclame maken voor een commerciële website.

Hier staan er bijvoorbeeld een paar:
https://waarneming.nl/userlijst.php?partial_name=birding&prov=0

Levert deze sluikreclame waarneming.nl ook iets op? Ik hoop het, want echt mooi kan ik het niet vinden.
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Roy Schroor

Die kunnen nog wel, dit is het ergere soort reclame: voor kleding en sport, en dat op het forum. Fraai verborgen in de handtekeningen, maar toch.
Met vriendelijke groet,
Roy

petermeer

Citaat van: Roy Schroor op april 28, 2018, 18:14:40 PM
Die kunnen nog wel, dit is het ergere soort reclame: voor kleding en sport, en dat op het forum. Fraai verborgen in de handtekeningen, maar toch.
Bij beide gebruikers het forumprofiel aangepast casu quo reclame verwijderd.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).