Reclame op Waarneming.nl

Gestart door Dylan, september 27, 2011, 11:57:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hisko,

Ik denk dat je "kleine" bedragen wilt, om te zorgen dat de doelen behaald kunnen worden.
Klopt dat? Ik ben het met je eens dat dat in principe een goed idee is.

Anderzijds, wat eerder door mij en anderen is genoemd...
Gevolg is dat je elke keer om geld gaat vragen, elke keer voor wat anders, wat voor lezers van je verzoek heel irritant kan worden.

Persoonlijk heeft dat laatste nog wel mijn voorkeur (maar jij beslist).

Het is nu een beetje: Of je geeft geld voor de server of je geeft geen geld.
Als er groot bedrag / lange lijst benodigdheden is, geven misschien meer mensen geld, omdat er meer kans is dat er iets in het lijstje staat, waar zij geld voor willen geven.

Jij moet beslissen, maar laten we in elk geval weer geld inzamelen.

Groetjes, Marleen

hiskodevries

marleen je kunt altijd storten hoor
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bart van Hoogstraten

Citaat van: hiskodevries op november 02, 2011, 07:58:19 AM
ik weet nog wel een crowdfunding onderwerp.
Twee van de drie servers moeten geupgrade worden daarvoor is extra geheugen nodig en de mogelijkheid om ze geheel van afstand te kunnen beheren ( zodat de systeembeheerder niet helemaal van amsterdam naar groningen hoeft zoals vorige storing)
De totale kosten hiervan zijn 3500 euro

Het was nu ongeveer tijd voor mijn jaarlijkse bijdrage en ik heb er deze keer € 35,- van gemaakt -> nog 99 "Bartjes" en hoppakee  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op november 02, 2011, 09:25:24 AM
marleen je kunt altijd storten hoor

Dat weet ik, maar mensen nemen niet snel (zelden? / nooit?) het initiatief om zonder reden of aanleiding geld te storten.

Dat was volgens mij het hele punt waar dit alles om begon:
Dat er 1,5 jaar nauwelijks geld binnen kwam, terwijl jullie ook niet aangaven dat het nodig was en waarvoor.

Zelf beslissen, jij hebt het geld nodig, ik kan alleen mijn visie/tips/adviezen geven, het is aan jou wat je er mee doet.

Groetjes, Marleen

hiskodevries

voor alsnog heb ik geen toestemming van de stichting natuurinformatie om meer dan 4 keer per jaar een crowdfunding te organiseren en dan ook uisluitend na toestemming van het bestuur.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op november 03, 2011, 14:10:32 PM
voor alsnog heb ik geen toestemming van de stichting natuurinformatie om meer dan 4 keer per jaar een crowdfunding te organiseren en dan ook uisluitend na toestemming van het bestuur.

Oke.

wouterbosgra

Met alle respect - zou het niet goed zijn om wat prio hieraan te geven? Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat de google ads er gewoon kunnen komen, en ik geloof ook wel dat het flink wat inkomsten gaat genereren.

Norman

N.a.v. de reacties in het Lynx topic.
Van mij mag wrn.nl direct beginnen met reclame op de fora.
De schoorsteen moet roken, ook bij wrn.nl.

Of je moet kiezen voor Google ads kun je je afvragen. De jachtgerelateerde onderwerpen zullen niet van de lucht zijn of nog meer onmogelijk gecombineerde resultaten. Recepten bij de vogelfora, bontjassen bij de zoogdierenfora, ongediertebestrijding bij de insecten, etc.

Ik zou de natuurgerelateerde organisaties zelf polsen voor advertentieruimte en daar een maand / jaarbedrag mee afspreken.

Wat ik ook wel eens tegenkom op bepaalde fora dat er een sectie 'commercieel' is op een forum waar bedrijven een topic kunnen kopen en in dit topic al hun uitingen kunnen neerzetten. Voorbeeld onder sponsors van het forum

Grada Menting

Ik kom hier ook via Lynx topic.

Ik heb niet alles hier gelezen, is een beetje veel.
Kan er een samenvatting komen over toedoende zaken?

Zijn de kosten structureel of eenmalig?

Hisko ben jij de enige die waarnemnig.nl digitaal runt?

GijsB

Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar volgens mij kan je bij google ads. ook een aantal onderwerpen uit zetten (zoals bijvoorbeeld jacht of bond).
Ik zie eigenlijk geen enkel bezwaar voor google ads op het forum. Elk ander forum dat ik ken heeft reclame en zolang het niet meer is dan alleen een paar regels tekst kan het toch bijna niet storend zijn lijkt me, er staat toch al veel tekst op een forum. Dat grote bewegende reclame banners storend zijn snap ik natuurlijk wel
Gijs

Gerard Troost

Citaat van: dralion13 op februari 21, 2012, 18:39:13 PM
Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar volgens mij kan je bij google ads. ook een aantal onderwerpen uit zetten (zoals bijvoorbeeld jacht of bond).
Je kunt alleen gevoellige onderwerpen uitzetten. Jacht (of in elk geval het verjagen van vogels) zijn dat in de ogen van Google niet. Aan de andere kant, als er we met z'n allen op het linkje van de pro-jacht-club klikken is dat goed voor w.nl en kost het de "ik-wil-de-vogels-wel-voor-je-verjagen-club" geld  :angel:
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Norman

Citaat van: gtroost op februari 21, 2012, 19:16:23 PM
Citaat van: dralion13 op februari 21, 2012, 18:39:13 PM
Je kunt alleen gevoellige onderwerpen uitzetten. Jacht (of in elk geval het verjagen van vogels) zijn dat in de ogen van Google niet. Aan de andere kant, als er we met z'n allen op het linkje van de pro-jacht-club klikken is dat goed voor w.nl en kost het de "ik-wil-de-vogels-wel-voor-je-verjagen-club" geld  :angel:

Hehehehe  :duim:

HPM

Citaat van: Sofie op februari 21, 2012, 18:26:53 PM
Ik kom hier ook via Lynx topic.

Ik heb niet alles hier gelezen, is een beetje veel.
Kan er een samenvatting komen over toedoende zaken?

Zijn de kosten structureel of eenmalig?

Hisko ben jij de enige die waarnemnig.nl digitaal runt?

Toch zou het wel handig zijn als nieuwelingen in dit topic het eerst even lezen want nu verschijnen er opmerkingen die al lang aan de orde zijn geweest en vragen die al lang zijn beantwoord. Op deze manier wordt het topic helemaal onnodig nog eens dubbel zo lang.
Herman van der Meer

gko

Dit klopt niet volgens mij, hun site wordt dan beter bezocht en zal dus meer opleveren,
of zie ik wat over het hoofd?
met vr gr gkoopman

Gerard Troost

Citaat van: gko op februari 21, 2012, 22:41:55 PM

Dit klopt niet volgens mij, hun site wordt dan beter bezocht en zal dus meer opleveren,
of zie ik wat over het hoofd?

ik was er voor het gemak maar vanuit gegaan dat waarnemin.nl bezoekers de diensten van dat soort mensen niet zullen gebruiken. . .
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Joram de Gans

Alsjeblieft geen reclame! Dit is echt een hartenkreet.
Als iedere trouwe bezoeker een tientje per jaar doneert, dan zijn we er toch?
Groet,
Joram

BramtK

Kom maar op met die reclame. Ik ben een trouwe bezoeker en heb ook een keer iets gestort, maar of ik ga uit van het slechtste in de mens of ik heb gelijk en 90% van mijn trouwe medebezoekers stort helemaal niets. Bovendien kan ik me voorstellen dat je je financiering een beetje zekergesteld wilt zien en dan heb je eerder met googleadds dan met crowdfunding (lijkt me).
Groeten,

Bram ter Keurs

Wouter van der Ham

Citaat van: Joram de Gans op februari 23, 2012, 17:53:18 PM
Alsjeblieft geen reclame! Dit is echt een hartenkreet.
Als iedere trouwe bezoeker een tientje per jaar doneert, dan zijn we er toch?
Groet,
Joram

En jij denkt dat iedereen dat gaat doen?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Erik van Dijk

Misschien is het een idee om à la Eudora een sponsored Edition en een betaalde versie te maken. 

Rechtsonder een reclameblok voor de gratis gebruikers en geen reclame voor de donateurs.

Dan kan iedereen kiezen of hij reclame wilt of niet. :angel:

Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Bart van Hoogstraten

Vraagje: de adv's in de Waarneming-twitterkrant... leveren die Waarneming wat op of gaat dat allemaal in de grote Twitterzak?

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!

hiskodevries

Bart van Hoogstraten

(Misschien zeg ik iets stoms) -> maar kan Waarneming niet zelf een digitaal krantje uitgeven vanaf de eigen server waarop je je bijvoorbeeld kunt abonneren (per e-mail) of die je kunt activeren met een button in het hoofdmenu. Vanuit Twitter kun je ernaartoe linken en de adverteerders heb je in eigen beheer/kas... (en de conservatieve Waarneminggebruikers blijven verschoont van reclame op de website zelf). Over de adverteerders in het huidige Twitterkrantje (wat overigens heel leuk is om te volgen; ik lees het bijna dagelijks  :duim: ) heb ik immers nog niemand horen klagen...

bas waanders

Er is al heel wat gezegd en gesproken ..... Ik heb er zelf ook geen ervaring mee . Maar aan de andere kant : ik kan me aanmelden en daarna netjes inloggen . Daarvoor krijg ik een product : ik kan ( of leer ) determineren , ik kan een hele database doorspitten , krijg hulp van experts én amateurs , kan foto's plaatsen ...... Moeten we om de brei heendraaien ? Alles kost geld . Servers kosten geld ( en die krijgen al rooie wangetjes van alle data heb ik vernomen ) Dus als er gesteld word : geen reclame ( wat ik ook vaak hinderlijk en/of storend vind ) , wat is er dan logischer om bij dat aanmelden een bijdrage van 5 , 10 of 20 euro per jaar te verlangen van een member ? Dat zou financieel toch geen onoverkomelijke hindernis zijn voor mensen die vermogens uitgeven aan optische spullen :p
Geen betalend member = wel kijken , maar geen mogelijkheid om iets in te voeren . Simpel toch ? Vergt wel een administratie ......

Datura

Citaat van: hiskodevries op september 08, 2012, 15:06:36 PM
Twitterzak.

Deze zou ik graag willen nomineren als 'Woord van het Jaar' (wellicht met een iets andere betekenis is als hier) :)
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Botervlieg

Citaat van: baswaanders op september 08, 2012, 16:30:00 PM
Geen betalend member = wel kijken , maar geen mogelijkheid om iets in te voeren . Simpel toch ? Vergt wel een administratie ......

Verplicht lidmaatschap... liever niet.

Maar als het dan moet, dan toch echt andersom. Niet betalen = wel mogen invoeren. Wel betalen is ook mogen kijken.

Anders "betalen" waarnemers zowel geld als tijd/foto's/waarnemingen en wie niet betaald, doet ook niets, en kan wel vanuit zijn stoel lekker gratis meekijken.
Dat zou niet helemaal eerlijk zijn, denk ik.

HPM

Moeten betalen en dan je gegevens gratis afstaan klinkt ook niet logisch.

Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op september 08, 2012, 21:35:11 PM
Moeten betalen en dan je gegevens gratis afstaan klinkt ook niet logisch.

Klopt, daarom ben ik het er ook niet mee eens.

jvogels

Citaat van: baswaanders op september 08, 2012, 16:30:00 PM
Er is al heel wat gezegd en gesproken ..... Ik heb er zelf ook geen ervaring mee . Maar aan de andere kant : ik kan me aanmelden en daarna netjes inloggen . Daarvoor krijg ik een product : ik kan ( of leer ) determineren , ik kan een hele database doorspitten , krijg hulp van experts én amateurs , kan foto's plaatsen ...... Moeten we om de brei heendraaien ? Alles kost geld . Servers kosten geld ( en die krijgen al rooie wangetjes van alle data heb ik vernomen ) Dus als er gesteld word : geen reclame ( wat ik ook vaak hinderlijk en/of storend vind ) , wat is er dan logischer om bij dat aanmelden een bijdrage van 5 , 10 of 20 euro per jaar te verlangen van een member ? Dat zou financieel toch geen onoverkomelijke hindernis zijn voor mensen die vermogens uitgeven aan optische spullen :p

als je dat dan zou willen zou ik het omdraaien:
wel betalend member is extra funcionaliteit om je eigen en adere waarnemingen te bekijken (uiteraard geen betaalde rechten op vervaagde en embargo waarnemingen).
niet betalen: alleen optie tot invoeren en beperkte functionaliteit eigen invoer waarnemingen te bekijken (bijv. geen optie om eigen gebieden aan te maken, etc).

Maar ik zie nog steeds niet in waarom reclame nu zo storend is. Lijkt mij veel minder ingrijpend dan betalende leden (je moet bovendien een hele ledenadministratie gaan bijhouden, en ook dat kost tijd en dus geld).

Bart van Hoogstraten

Reclame lijkt me de enige optie om de Waarneming-kas te spekken -> alle andere opties zijn tegenstrijdig met het doel van Waarneming (zoveel mogelijk waarnemingen verzamelen); verplicht betalen voor Waarneming zal zijn weerslag hebben op het aantal ingevoerde waarnemingen.
Maar laat ik mijn post van hierboven nog even ophalen -> ik ben waarschijnlijk niet de enige die het Waarneming-twitterkrantje volgt (en zich niet aan de daarop aanwezige reclame stoort) -> als Waarneming nou zelf in eigen beheer een dagelijks krantje met topstories en zapservice uitgeeft vanaf de eigen server ipv via Twitter, voorzien van reclame... dan komen de opbrengsten uit die reclame geheel ten goede aan Waarneming en niet alleen aan Twitter... (en Waarneming en Observado zelf blijven verschoont van reclame). Volgens mij zijn er vrij eenvoudig adverteerders te vinden (optiek, natuurreizen, natuurbeschermingsproducten, etc...).

bas waanders

@Joost : Dat is misschien wel het probleem : er zal een financiële administratie gevoerd moeten worden , betalingsmogelijkheden ( Paypal / Ideal ) via het web . Maakt het niet makkelijker voor de admins denk ikzelf . Dussssss ...... toch maar iets reclame ?