Ontlasting van groot wild.

Gestart door wolbert, september 22, 2011, 09:17:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

wolbert

Hallo,

op de onderstaande link staat een foto van een grote hoop ontlasting die ik heb gevonden in het bos. Ik kan voor mezelf niet uitsluiten van welk dier het is.

Kan hier iemand mij helpen?

http://waarneming.nl/waarneming/view/56891605

Met vriendelijke groet,
Wolbert
Vriendelijke groet,
Wolbert

wouterbosgra

moeilijk, als het er een tijdje ligt en het heeft geregend kan het een heleboel zijn. ik neig naar wild zwijn.

HPM

Herman van der Meer

wolbert

Het heeft hier in ieder geval de laatste dagen niet geregend.

Wat betreft dat andere topic: het lijkt inderdaad wel sterk op elkaar. In ieder geval al wel iets geleerd, ik dacht dat Dassen altijd kuiltjes graven maar dit blijkt dus al niet het geval.
Vriendelijke groet,
Wolbert

Jan Paul Kraaij

Naar mijn mening Das of Vos, ze zitten er beide, maar het is moeilijk uit te sluiten met deze foto waar het van is.
Zwijn kan niet, die zitten niet aan die kant van de snelweg.

Met vriendelijke groet,

Jan Paul Kraaij

HPM

Citaat van: Jan Paul Kraaij op september 22, 2011, 13:36:15 PM
Naar mijn mening Das of Vos, ze zitten er beide, maar het is moeilijk uit te sluiten met deze foto waar het van is.
Zwijn kan niet, die zitten niet aan die kant van de snelweg.

Met vriendelijke groet,

Jan Paul Kraaij

Maar net als bij dat andere geval is het een beetje veel voor een vos.
Herman van der Meer

Klaas v d Meer

Ontlasting van de vos is mijn ervaring licht
meestal op een heuveltje.
Ook is de ontlasting meestal vrij stevig en op het end
een verlengd puntje.
Groeten van Klaas.

Norman

Dit is van een Das.

Das poept vaak in putje.
Vos poept vaak op een verhoging.

In beide gevallen vaak dus, maar niet altijd.

HPM

Als een Vos veel bessen heeft gegeten (kers, vogelkers, salomonszegel enz) bestaan de keutels voornamelijk uit pitten en velletjes of zelfs volledige bessen en zijn ze verre van stevig. Stevigheid krijgen de keutels door haren, veren, gras enz.

Herman van der Meer

wolbert

@Jan Paul, zwijnen kunnen wel daar komen. Vlak bij dat stukje bos is een viaduct over de snelweg, zonder wildrooster. Ook al een keer een Ree daar gezien.
Maar of het Das of Vos is zullen we dus niet makkelijk uitkomen, zal op zoek gaan naar prenten. Die zullen makkelijker uitsluitsel geven.

In ieder geval bedankt.
Vriendelijke groet,
Wolbert

HPM

Citaat van: wolbert op september 22, 2011, 21:53:22 PM
@Jan Paul, zwijnen kunnen wel daar komen. Vlak bij dat stukje bos is een viaduct over de snelweg, zonder wildrooster. Ook al een keer een Ree daar gezien.
Maar of het Das of Vos is zullen we dus niet makkelijk uitkomen, zal op zoek gaan naar prenten. Die zullen makkelijker uitsluitsel geven.

In ieder geval bedankt.

Door drie mensen is gezegd dat het van een Das is.
Herman van der Meer