aantal meldingen 1 vogel

Gestart door corhopman, november 18, 2006, 22:09:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

corhopman

hallo,

het viel mij vandaag op  dat natuurlijk terecht iedereen vol is van de fantastische twitch van de 2 rotszwaluwen (ik ook), maar misschien is het weinig zinvol dat iedereen die de beesten gezien heb ze ook gaat melden indien ze al gemeld zijn. Ik bedoel dat het handig is dat een melding nieuwe info geeft omtrent de plaats, gedrag, hij zit er nog etc. , maar 33 meldingen van 2 en dezelfde vogels met allen practisch dezelfde info lijkt mij persoonlijk wat overdreven............
Maar tja het is pure blijdschap natuurlijk!

groeten, Cor

BWoets

Cor..
Ik denk niet dat het overbodig is. Waarneming.nl wordt door vele mensen gebruikt als een persoonlijk waarnemingenarchief en de jaarlijstjes en levenslijsten worden er op bijgehouden... reden dus tot invoeren!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Guus Peterse

En het is toch ook een vorm van communicatie: 'hé, die was er ook vandaag, en die ook. En ja jongens en meisjes, ik heb ze ook hoor, leuk hè.' Persoonlijk vind ik dat wel aardig.
Het zou natuurlijk wel aardig zijn als dit soort reeksen van waarnemingen in het totale soortenoverzicht konden worden samengevoegd tot één geval. Maar dat zal nog wel zo eenvoudig niet zijn want hoe herken je één geval? Bij deze rotszwaluwen is dat natuurlijk geen probleem maar in veel gevallen zal dat waarschijnlijk handmatig moeten gebeuren. Ga d'r maar aan staan.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015