Hoofdmenu

Zwartkopmeeuw?

Gestart door Rikstar, september 20, 2011, 08:19:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rikstar

beste iedereen,

alweer een tijdje geleden deze meeuw gezien:  (zie link)
http://observado.org/waarneming/view/56295962   
ik denk zelf aan 2de kj  zwartkopmeeuw in winterkleed, maar ik heb te weinig ervaring met winterkleed zwartkopmeeuwen om er helemaal zeker van te zijn.
waarom 2de kj? omdat deze meeuw meer oranjerode poten heeft en ik nog 1 of 2 zwarte vleugelpennen zag wat meer op 2de kj past. (niet te zien op foto's)
foto 3 is het duidelijkst bij inzoomen, en ik kan deze eventueel origineel via mail naar iemand toesturen. (mocht dit nodig zijn)
foto is trouwens gemaakt: 17 augustus 2011 in Schotland.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jeroen Nagtegaal

Lijkt mij gewoon Kokmeeuw...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pwolf

gezien het handpenpatroon is het natuurlijk niet "gewoon" een Kokmeeuw maar ik zie er geen ZKM in. De snavel lijkt met te fijn, pootkleur is niet klassiek en natuurlijk is hij lichter dan de Stormmeeuw waar hij naast staat, dat zijn Kokjes ook. Gewoon verder zoeken naar een duidelijke Rik.

groeten, pim wolf
Pim Wolf, Vlissingen

Jeroen Nagtegaal

Kan gewoon een vogel zijn in de HP-rui waarbij de zwarte toppen amper zichtbaar zijn. Lijkt mij dat je vooral tegen de staart aankijkt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ies Meulmeester