Windepijlstaart

Gestart door estonia, september 18, 2011, 18:05:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

estonia

Vanmiddag in Veen een prachtige grote winde pijlstaart bij mij in de tuin! :wub:

Violet (en Remco)

Hoi Estonia,

Welkom op het forum! Leuk om de Windepijlstaart gezien te hebben!

Maar wat bedoel je te zeggen op het forum voor vliegen en muggen over het zien van een Windepijlstaart in je tuin? Dat kan je dan beter doen op het forum van nachtvlinders  ;) 
En wil je iets meedelen of wil je bevestiging van je waarneming?

Heb je een foto van de Windepijlstaart zodat iedereen kan mee genieten?
En wat is je naam? Wel zo prettig om te weten voor de rest van het forum. Zie ook de forumregels.

Hoe dan ook, welkom en we zijn benieuwd naar je volgende waarnemingen!

Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Violet (en Remco)

Namens Jan (Estonia) hier een paar foto's om mee te genieten  :)

Jan :
De vlinder was zondagmiddag 18 september om ca. 16,10 uur  te Veen, 51.46.53.86 NB en 5.06.13.37 OL
Aan de grootte van de straat stenen ( 10 x 20 cm ) kun je zien hoe groot hij was.
De vlinder landde terwijl ik daar stond vrij heftig op de stenen.

Vr.gr.
Jan Schreuders
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Violet (en Remco)

O ja, zou een admin zo vriendelijk willen zijn om dit topic te verplaatsen naar het sub-board 'nachtvlinders' ?
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Imperator

Leuk! Een aantal jaren geleden vloog er een bij mij de gang in. Wat een geluid maakt zo'n beest, indrukwekkend vond ik dat.
Heb je de waarneming ook ingevoerd (met de foto's)? Dan blijft ie bewaard in de database.
vriendelijke groet,

Trees

Violet (en Remco)

Wat zouden wij toch ook graag eens zo'n vlinder willen treffen  :P

Wat het invoeren van de waarneming betreft; Ik weet niet of Jan dat wil en kan.
Jan is nieuw op deze site en weet niet hoe alles werkt. Om die reden hebben wij ook de foto's voor hem geplaatst.

Maar misschien komt Jan zelf nog met een reactie?

Groetjes,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

c.witkamp

ik weet niet waarom de waarnemer estonia heet, maar misschien wel leuk in dit geval om deze link door te klikken (waarneming van een windepijlstaart op saaremaa, een eiland in estonia)

http://www.ohtuleht.ee/445171
groeten,

cees

Violet (en Remco)

Citaat van: c.witkamp op september 28, 2011, 08:41:27 AM
ik weet niet waarom de waarnemer estonia heet, maar misschien wel leuk in dit geval om deze link door te klikken (waarneming van een windepijlstaart op saaremaa, een eiland in estonia)

http://www.ohtuleht.ee/445171

Ik heb ook geen idee waarom Jan de naam Estonia heeft genomen, maar ik zal het linkje even door sturen.

Enneh Cees, spreek jij toevallig Estoniaans (?) want ik snap geen snars van het berichtje  ;D
Of heb je Google translate gebruikt?

Groetjes,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

c.witkamp

nee, ik spreek het niet, kan het een heel klein beetje lezen, maar ben gezegend met een estische vrouw
groeten,

cees

Violet (en Remco)

Duzz, ze spreken daar Estisch en geen Estoniaans?

Ben benieuwd of Jan (Estonia) nog met een reactie komt. In ieder geval leuk dat je de link hebt geplaatst!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

estonia

Estonia is gewoon mijn bedrijfsnaam of wel officieel Estonia Trading Company zie: www.estonia.nl
vr.gr.
Jan

Ben Kruijsen

Jan,

er was enige verwarring omdat je niet met eigen naam ondertekende. Dat zijn we hier wel gewend op het forum dus svp voortaan ondertekenen. Bij voorbaat dank.
Overigens spreken ze Ests in Estland en is een inwoonster van Estland een Estse.

c.witkamp

 ;D  misschien moet ik behalve ests ook maar eens nederlands gaan leren
groeten,

cees

Ben Kruijsen

misschien kan je vrouw je daarbij helpen  :blink:

c.witkamp

het kost haar al moeite genoeg me wat ests bij te brengen (maar wel een erg mooi land)
groeten,

cees