Hoofdmenu

Eleonora's Valk OVP

Gestart door ArjenDrost †, september 17, 2011, 22:20:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

PeterCollaerts

En hier nog wat.

Nog twee foto's gemaakt door Jan Vanwinckel.

Groeten,

Peter

PeterCollaerts

En 2 foto's gemaakt door Kathleen Geukens.

Groeten,

Peter

HPM

#122
Omdat het een mooi vooraanzicht is heb ik die ene uitgesneden en lichter gemaakt.


Herman van der Meer

gerdwichers8

Hm, die mop wàs al bedacht, denk ik dan..

Edwin Russer

Die Forsman weet wel iets van roofpietjes, maar over deze vogel heeft ie zich nog niet uitgelaten.

Klopt, het is nog stil vanuit het hoge Noorden. Maar goed, Forsman zal in deze periode ook wel wat vaker buiten zijn ;)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

M.Haverkamp

Citaat van: gerdwichers8 op september 19, 2011, 22:28:17 PM
Nou mannekes, het ontbreekt er slechts aan dat het niet in 3D is, maar die vliegt zo mijn kamer in! Heel erg knap om dat zo samen met een groep Belgen in Nederland te zien. (Bedenk er eens een goede mop over :duim: )

Het wordt dan wel een ander soort Belgenmop  :rolleye:

August

Kunnen deze nieuwe foto,'s geplaats worden bij de waarneming? Eventueel door de admins!
Is wel handig voor het overzicht op waarneming.nl
August van Rijn

Ivan Appel

Citaat van: Edwin Russer op september 20, 2011, 07:20:05 AM
Die Forsman weet wel iets van roofpietjes, maar over deze vogel heeft ie zich nog niet uitgelaten.

Klopt, het is nog stil vanuit het hoge Noorden. Maar goed, Forsman zal in deze periode ook wel wat vaker buiten zijn ;)

Hij was in ieder geval afgelopen weekend nog een roofvogel herkenningscursus aan t geven in Tarifa in Spanje.
Groeten,

Ivan Appel

jvdlaan

Citaat van: Ivan Appel op september 20, 2011, 08:40:22 AM
Citaat van: Edwin Russer op september 20, 2011, 07:20:05 AM
Die Forsman weet wel iets van roofpietjes, maar over deze vogel heeft ie zich nog niet uitgelaten.

Klopt, het is nog stil vanuit het hoge Noorden. Maar goed, Forsman zal in deze periode ook wel wat vaker buiten zijn ;)

Hij was in ieder geval afgelopen weekend nog een roofvogel herkenningscursus aan t geven in Tarifa in Spanje.

Die cursus had hij ook wel aan mij kunnen geven ;) .

Ik ben inmiddels ook wel overtuigd dat het een 2cy donkere fase Eleo is. Hopelijk wordt hij nog herontdekt liefst ergens in de duinen van NH of ZH. En niet ergens in de UK...

Vincent Hart

Citaat van: August op september 20, 2011, 07:52:22 AM
Kunnen deze nieuwe foto,'s geplaats worden bij de waarneming? Eventueel door de admins!
Is wel handig voor het overzicht op waarneming.nl
Ik heb een waarneming aangemaakt (waarnemer: Externe Bron) en daar de foto's van Jan Vanwinckel aan toegevoegd. Als de andere foto's ook moeten worden toegevoegd, hoor ik het wel.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

UtrechtsVogelNet

Hi Vincent, voor de compleetheid zou ik het maar doen.
Wat een waarneming zeg.

Phil

J&L

Hoi Allen,

Lees dit als TIP.

Gisteren reed ik om ongeveer 14:30 vanaf Harderwijk richting Lelystad, vanuit een rijdende auto op de N302 Ganzerweg bij de Golfbaan zag ik duidelijk een donker bruine Valk.
Ik was nog verbaasd.
Ik had ze nog nooit eerder zo gezien en dus bij thuiskomst mijn boek erbij gepakt en dacht dus sterk aan deze.
Op waarneming gekeken en zag toen pas dat er hier eentje gezien was!!

Helaas geen foto's  :'(

Vincent Hart

Foto's van Alex Wouters en Kathleen Geukens aan dezelfde waarneming toegevoegd. Als je de foto openklikt, zie je de betreffende fotograaf.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Mars Muusse

De foto die is opgelicht in post #120 geeft mooi zicht op de donkere geruide binnenste (P3 / P4?) handpennen, contrasterend met de juveniele pennen. Zo'n rui bij een enigszins vergelijkbare 2cy vogel is geplaatst in het boek van Forsman.

frankneijts

Scherp Mars...... Voor de duidelijkheid: bedoeld wordt (denk ik) 'plate' 598 op blz. 481 in 'The Raptors of Europe and the Middle East'.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

ruud_altenburg

Ik heb eens in de EXIF zitten kijken van die foto van de weg-/overvliegende vogel. Gemaakt met een 85mm lens. En nog indrukwekkender: Focus Distance: 10.59253!
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

frankw

Dan heb je aan 85mm ook wel genoeg onderhand.. Wel ff schrikken lijkt me. 8)

fkdeboer

Als de fotograaf een grote leren handschoen aan had gehad, was die misschien nog wel dichterbij gekomen 8)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Max Berlijn

Ik begreep bij de Bairds dat de Belgische excursie maar liefst uit 50 personen!! bestond....(bus vol). Ik denk dat de Flevo inmiddels te weinig bezocht wordt door kundige vogelaars die zaken willen doorgeven, en ja dan lopen ze in het informiecentrum net iemand tegen het lijf die niet veel opheeft met het doorgeven van zeldzaamheden..
Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

arnoud.vandenberg

Citaat van: Max Berlijn op september 20, 2011, 12:02:58 PM
, en ja dan lopen ze in het informiecentrum net iemand tegen het lijf die niet veel opheeft met het doorgeven van zeldzaamheden..
Bedoel je dat de waarneming met opzet geheim is gehouden? Daar moeten we dan ook maar eens gedragsregels over opstellen...

frankneijts

Citaat van: Max Berlijn op september 20, 2011, 12:02:58 PM
Ik begreep bij de Bairds dat de Belgische excursie maar liefst uit 50 personen!! bestond....(bus vol). Ik denk dat de Flevo inmiddels te weinig bezocht wordt door kundige vogelaars die zaken willen doorgeven, en ja dan lopen ze in het informiecentrum net iemand tegen het lijf die niet veel opheeft met het doorgeven van zeldzaamheden..
Groet Max

Een nieuwe soort voor Nederland ontdekt door een groep van 50 Belgen, ja zelfs (waarschijnlijk) uitsluitend is gezien door die 50 Belgen...? In het midden van Nederland? Op een doodnormale vrije dag? Dat moet toch voldoende zijn voor minstens 6 weken humor op Belgian Birds!? 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

UtrechtsVogelNet

Dit vraagt om een soortgelijk tegenbezoek aan Belgie te organiseren natuurlijk ... 10 bussen vol met DBA-ers moet toch wel lukken. Ontdekken we gewoon 2 nieuwe soorten op die dag!

Phil

Bas vd Burg

Eigenlijk best wel zuur Frank, zeker omdat iets voor het bewuste tijdstip van 12:26u enkele Nederlandse vogelaars aanwezig waren op de kleine praambult maar die de auto in zijn gevlucht vanwege een regenbui pfffffff

Maar ik denk dat ik m'n "lidmaatschap" op belgian birds activeer, want ik wil die humor wel lezen :D
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

RWester

Tsja, we konden niet anders, door de bui was het zicht op het veld gewoon nihil. Even later konden we op de Grote praambult wel in korte tijd een leuk rijtje roofvogels inkoppen. Alleen niet helemaal compleet dus ;D

En waarschijnlijk is er niet zo heel veel spectaculairs in België te ontdekken. Doen ze het maar in ons land :duim:
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Dorine

Over Belgenmoppen gesproken.
Die Belgen liggen inmiddels dubbel van het lachen.
Komen hier met een bus vol, in het bagageruim een kooi met een Eleonora's, van één of andere valkenier geleend,
laten dat beest even los in de OVP, maken er een paar foto's van en  ........ 
Dorine van Asten
peregrines.nl

August

Citaat van: Dorine op september 20, 2011, 13:17:06 PM
Over Belgenmoppen gesproken.
Die Belgen liggen inmiddels dubbel van het lachen.
Komen hier met een bus vol, in het bagageruim een kooi met een Eleonora's, van één of andere valkenier geleend,
laten dat beest even los in de OVP, maken er een paar foto's van en  ........
Ik hoop dat dit een mop is?
August van Rijn

August

Wel jammer dat die Belgen niet even langs de Kleine Waterhoen waren geweest, dan hadden ze meer Nederlandse vogelaars gezien
August van Rijn

Dorine

Citaat van: August op september 20, 2011, 13:26:27 PM
Citaat van: Dorine op september 20, 2011, 13:17:06 PM
Over Belgenmoppen gesproken.
Die Belgen liggen inmiddels dubbel van het lachen.
Komen hier met een bus vol, in het bagageruim een kooi met een Eleonora's, van één of andere valkenier geleend,
laten dat beest even los in de OVP, maken er een paar foto's van en  ........
Ik hoop dat dit een mop is?
Uiteraard
Dorine van Asten
peregrines.nl

Edwin Russer

Citaat van: RWester op september 20, 2011, 13:04:39 PM
Tsja, we konden niet anders, door de bui was het zicht op het veld gewoon nihil. Even later konden we op de Grote praambult wel in korte tijd een leuk rijtje roofvogels inkoppen. Alleen niet helemaal compleet dus ;D

En waarschijnlijk is er niet zo heel veel spectaculairs in België te ontdekken. Doen ze het maar in ons land :duim:

Nou, dat zou ik niet te hard roepen. Volgens mij hebben onze zuiderburen nog een aardig ritsje 'twitchbare' vogelsoorten waarbij menig twitcher, bij wijze van spreken, bijna een moord voor zou willen plegen, waaronder onderstaande jongen ;)  (enkele twitchbare gevallen in Belgie).

http://waarnemingen.be/foto/view/1747004

http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=5&fid=5020&page=zoek&cpag=2&lang=nl

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

frankw

Citaat van: UtrechtsVogelNet op september 20, 2011, 12:50:36 PM
Dit vraagt om een soortgelijk tegenbezoek aan Belgie te organiseren natuurlijk ... 10 bussen vol met DBA-ers moet toch wel lukken. Ontdekken we gewoon 2 nieuwe soorten op die dag!

Phil
Precies. Tuig is het! 8)