Ik bewonder de kritische houding van velen hier, maar mij lijkt het eigenlijk toch een prima Eleonora's Valk...Ik maak me zelfs sterk dat je hem, aan de hand van het ene grotere fotootje, op leeftijd én geslacht kan brengen!
Het is geen juveniele valk. De tertials en een aantal grote dekveren zijn bruin gesleten, duidelijk contrasterend met de rest van de bovenvleugel. Het zien er resterende juveniele veren uit (in een voor de rest grotendeels geruid verenkleed), wat wijst op een 2de kalenderjaar. Boomvalk (en Slechtvalk) hebben in september van hun 2de kalenderjaar duidelijke gele washuid en oogring, ongeveer even fel gekleurd als de poten. Bij Eleonora's is de kleur van washuid en oogring echter niet alleen afhankelijk van leeftijd, maar ook van geslacht: bij vrouwtjes zijn die meer blauwachtig of grijs. De gebandeerde onderstaartdekveer (die daar wat scheef zit) past perfect op een immature donkere fase Eleonora's, net als de restjes lichte streping op wang, keel, borst en flank. Wat bouw betreft: er lijkt me ook een iets langere, stevigere 'haak' te zitten aan het uiteinde van de snavel dan bij Boomvalk.
Nu ja, we zien wel wat Forsman ervan zegt...