Bleker ontneemt beschermde status van 63 natuurgebieden...

Gestart door Jan vH, september 15, 2011, 20:28:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

Zo! Dat gaat hard zo, de minachting voor onze natuur. In typisch Blekeriaanse one-liners weer: "Ach, niet elke eikenboom hoeft beschermd te worden."

Van een beter iemand dan Bleker is de one-liner: "Alles van waarde is weerloos". Bleker is bepaald niet weerloos, in tegenstelling tot wat hij afbreekt. Zo komt hij graag bij Pauw en Witteman om de lachers weer op zijn hand te krijgen met zijn eigenwijze uitspraken. Om hem weg te krijgen moet het kabinet een faux-pas van jewelste maken, of - wat voor mij een gotspe is - Wilders moet de stekker eruit trekken. De gedoogmeuk PVV maakt nog geen aanstalten om dit te doen, want die zitten in de comfortabele positie van gijzelhouder van een minderheidskabinet.

Je wordt er somber van. Tot voor kort gaf ik les aan goedgevulde vogelherkenningscursussen, maar de laatste voorjaarscursus keek ik tegen 60 mensen aan en betrapte mijzelf op de gedachte: "Hoeveel VVD-stemmers zouden hier zitten? Of nog erger: hoeveel CDA-stemmers? Ik ben uit het team gestapt, omdat mijn motivatie sleets begon te worden. Als ik het het volgend voorjaar kan opbrengen weer mee te doen in het team, moet de Tafelbergheide maar op het excursieprogramma gezet worden, zodat je in ieder geval kunt laten zien dat hier elke eikenboom het wel degelijk verdient om beschermd te worden. Maar misschien is dan het kabinet al gevallen en hebben we de gulden weer terug  ;D .

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Johan Helmus

Hoe sneller het CDA een margepartij wordt, hoe beter, wat mij betreft. Volgens mij zijn ze zelf goed op weg om dit waar te maken met dergelijke plannen...
Groeten, Johan Helmus

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

KorHaan

 ;D

Die kan zo op een T-shirt!

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

ArjanH

Citaat van: Johan Helmus op september 16, 2011, 07:31:28 AM
Hoe sneller het CDA een margepartij wordt, hoe beter, wat mij betreft. Volgens mij zijn ze zelf goed op weg om dit waar te maken met dergelijke plannen...


Absoluut mee eens, maar laten we niet vergeten dat het CDA met dank aan Maxim "ons past bescheidenheid" Verhagen min of meer een marionet is geworden van de VVD en de PVV. Deze partijen hebben helemaal niets op met natuur en omwille van het meeregeren danst het CDA naar hun pijpen. Golfbanen met bijbehorende kantines en golfkarretjes evenals tenenkrommend monotoon aangelegde bollenvelden: dat is de natuur waar deze partijen voor staan.

gko

het probleem zijn natuurlijk niet de politieke partijen, maar de mensen die erop stemmen
met vr gr gkoopman

KorHaan

Citaat van: gko op november 23, 2011, 20:15:50 PM
het probleem zijn natuurlijk niet de politieke partijen, maar de mensen die erop stemmen


Dat is waar, maar de tijdgeest speelt ook een grote rol hierin. Alles draait om geld. Je kunt geen radio aanzetten, of het gaat over geld. Bezuinigingen, beleggingen, zaken doen, aandelen, hypotheekrenteaftrek, Griekenland, de euro, de banken, de bonuscultuur, de beurzen, de omzet, de winstmarges, de planstrategie, geld, geld, geld. Dat is nu prioriteit nummer één. Op TV net zo. Je hoeft niet eens naar Business Class te kijken om te zien hoe belangrijk geld is. Richard Branson in DWDD wordt in dit toch links georiënteerde programma met bijna pauselijke eerbied bejegend omdat hij drie miljard heeft en toch zo gewoon gebleven is. Merkwaardig om te zien. Het zegt toch wel iets over de tijdgeest. Natuur en natuurontwikkeling staat op een lagere prioriteit dan ooit.

Wat natuurbesef van de gemiddelde Nederlander betreft, dat is altijd laag geweest. Ik heb niet de illusie, dat de Henks en Ingrids van nu méér weten over natuur dan toen ik klein was, en toen mijn eigen ooms en tantes ook al een ongezond gebrek aan kennis over biodiversiteit aan de dag legden. Als ze maar over de paarse hei konden wandelen, en hele bossen konden plukken om mee naar huis te nemen, dan was de middag zeer geslaagd. Voor de meeste mensen is natuur:  iets dat op bos lijkt, waarin je kunt wandelen. Paaltjes met naaldjes, dat is voor hun dennenbos. En in de herfst gekleurde blaadjes en een verdwaalde paddenstoel, rood met witte stippen, uiteraard.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo