Oostvaarderswold

Gestart door hdijk, februari 01, 2009, 18:01:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

http://www.faunafonds.nl/upl/files/Jaarverslagen%5CJaarverslag%202010.pdf

Zie pagina 19 voor alle kosten voor de maaltijden van alle fauna (schade vind ik zo raar klinken) in 2010.

Overigens vind ik de totaal uitgekeerde euro's maar een schijntje als ik dit vergelijk met vele andere uitgaven van onze fijne regering.
Een paar meter snelweg kost bijkans al meer.

Al je daarnaast de kosten vergelijkt met de baten die de natuur in nederland oplevert hebben we het echt over wisselgeld.
Alle outdoorkleding, optiek, vakanties, entree, horeca, etc. leveren dusdanig veel omzet op dat de te maken kosten zeer goed te verantwoorden zijn.

Alleen de Hoge Veluwe zet al ruim 5 miljoen euro om over 5000 hectare, voor alle natuurgerelateerde activiteiten zal dit bedrag een veelvoud zijn en zijn de kosten dus eigenlijk nauwelijks van belang.

Welke econoom/ondernemer/natuurliefhebber/slimmerik maakt een businessmodel waarbij de natuurliefhebbers alle schade vergoeden en hierdoor natuur behouden kan blijven en de jacht afgeschaft kan worden? Hebben we niet een paar goede HBO studenten die hier iets mee kunnen. Ik laas ergens dat iemand een ondernemingsplan moet schrijven, misschien dat deze hiermee iets kan.



jeroenroelofsen

En de provincie stapt naar de rechter om het regeringsbeleid inzakde het Oostvaarderswold (waar we het hier over hadden in het begin) aan de kaak te stellen. Ze willen het beloofde geld gewoon hebben (en dat is geheel terecht wat mij betreft)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)