de tijd op waarneming.nl

Gestart door JohnvR, november 16, 2006, 22:36:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohnvR

De tijd op waarneming.nl lijkt niet te kloppen, zit ca. 38 minuten verschil tussen. Ik kijk soms graag naar de posts op datum, maar voor laterikken (zoals ik) komt door het tijdsverschil de post dan op de volgende dag. Het is nu 22:59 en ik vermoed dat de tijd die deze post krijgt dus 23:37 is.

Jeroen Nagtegaal

#1
Bijj mij geeft de post aan 22.37, het verschil an uur komt waarschijnlijk door de instelling van de tijd bij de opties,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohnvR

Hoi Jeroen,

Dat uur kun je instellen, maar die afwijking van 38 (of 22 dus) minuten moet toch ergens anders aan liggen. Dit is wel eens eerder aan de hand geweest en toen heeft een admin er iets aan gedaan.

Groeten,

matthijsbroere

Volgens mij moet ie weer kloppen. Het is nu 22:28 uur.
Matthijs Broere

matthijsbroere

Nou goed, die afwijking van een halve minuut zal ik dan ook maar fine-tunen :)
Matthijs Broere


matthijsbroere

#6
Ja zoiets.
Nee: blijkbaar loopt de tijd van de server verkeerd. Ik merk het bijvoorbeeld als ik met mijn telefoon een waarneming invoer: de tijd die dan bij de waarneming komt te staan wijkt ook plusminus 20 minuten af van de werkelijke tijd.
Op het forum valt een gecorrigeerde tijd in te stellen (dat is dus wat ik gedaan heb). Op de hoofdsite kan dit -voor zover bij mij bekend- niet.
Matthijs Broere

marcel123

dwz als de tijd op de hoofdsite weer goed dan moet de tijd op het forum weer getuned worden?

matthijsbroere

Klopt, maar de forumtijd aanpassen is in 30 seconden gebeurd. De servertijd aan laten passen is wat lastiger begreep ik van Hisko. Dat kunnen we namelijk niet zelf aanpassen.
Matthijs Broere

JohnvR

CiteerNou goed, die afwijking van een halve minuut zal ik dan ook maar fine-tunen :)
Toppie, bedankt.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

matthijsbroere

Mooi. Forumtijd ook weer aangepast.
Matthijs Broere