bruine op stronk

Gestart door JohnvR, november 16, 2006, 22:22:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohnvR

6 november in loofbos (iep, wilg etc.) op liggende stronk. Geen specifieke geur. Heeft wel wat van een leemhoed of stropharia, maar kan ze niet vinden. Onderste foto heb ik geïnterpreteerd als jong exemplaren van dezelfde soort (stonden iets verder op dezelfde stronk).





Groeten,

JohnvR

Is hier misschien iets van te zeggen? Zelf kan ik nog geen richting vinden.

JohnvR

Ik heb inmiddels begrepen dat als er niet op posts gereageerd wordt, dat dat dan betekent dat er niets van te maken is. Dat respecteer ik en ik beloof dat ik niet al mijn posts zonder antwoord zal herposten o.i.d. Toch kun je er soms nog wel iets van leren, ookal leidt het niet tot determinatie.

In dit geval vraag ik mij af of er iets te zeggen is over de familie waarin deze thuishoort?

Ook heb ik nog een vraagje over microscopie. Mijn microscoop is niet zo goed, maar ik kan natuurlijk af en toe een poging wagen. Ik heb nu wat microscoopglaasjes en dekglaasjes. Wat ik me afvraag is hoe je een paddenstoel moet prepareren. Hoe snij je er bijv. een dun plakje vanaf en waar moet je dan op letten? Het topic 'chemicalien' biedt wel wat wegwijs, maar wellicht is er ergens een online dokument over?

knabenkraut

Dag John,

Als ik het echt niet weet dan reageer ik niet. Soms kun je iemand op weg helpen door naar een bepaalde groep te wijzen, maar het moet wel zin hebben.
Herposten vind ik niet gek hoor, ik heb wel eens dat alles als gelezen gemarkeerd staat als ik de pc opnieuw opstart. Dus op die manier zie ik ook wel eens wat over het hoofd.

groetjes,
Dini

Corryabbink

#4
John, de paddestoelen op de laatste foto zou ik zoeken in de Galerina familie.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

kvb

waarschijnlijk galerina autumnalis. Hij is echter niet helemaal typisch. Zoek eens op het forum op deze naam dan vindt je een heel verhaal.

Kik

JohnvR

Hartelijk dank. Ik heb die verhalen eens bekeken. Dat is erg verhelderend en geeft tevens aan dat een determinatie op soort hier sowieso niet aan de ordeis . Galerina spec. (is dat hetzelfde als sl?) is denk ik nog net te doen.

Groeten,