Van welke zoogdierengroep is dit hol?

Gestart door Limosa, november 16, 2006, 16:44:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Limosa

Het hol had een doorsnede van ruim 10 cm, was uitgegraven in een houtwal waarbij de grond voor het hol verspreid werd. Er lagen allemaal aangevreten lijsterbessen voor de ingang van het hol. Nu vraag ik mij af of dit muizen zijn of dat de bewoner gezocht moet worden in de marterfamilie. Veldmuizen bijvoorbeeld hebben hele kleine openingen in de oppervlakte tot enekel centimeters. ik neig bij deze grootte naar of woelratten of misschien hermelijn.
Groeten,

Joachim

Limosa

Groeten,

Joachim

Limosa

Groeten,

Joachim

Jeroen Nagtegaal

Konijn, en door de vogels opgegeten besjes?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Limosa

konijnen komen, voor zover ik weet, niet voor. Ik woon in de kop van overijssel,konijn gezien heb, waar ik nog geen konijn gezien heb. Ik sluit niets uit uit, maar toch lijkt me dit niet reeel.
Groeten,

Joachim

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Limosa

nee, ik heb geen prenten gezien, maar het had de afgelopen dagen daarvoor juist sterk geregent en dat deed het s'morgens nog steeds, dus die zijn eventueel weggevaagd. Maar ik gaervan uit dat het hol bewoond is, niet alleen vanwege de bessen ervoor, maar ook omdat de ingang van het hol rommelig was en niet "platgevallen" Verder was er ook geen enkel vorm van spinrag o.i.d. te zien.
Groeten,

Joachim

Rudmer Zwerver

Bosmuizen maken vaak van stortbergjes. Maar 10 cm doorsnee is wel erg groot voor een Bosmuis.
Dat is meer het formaat voor een Bunzing, geen fanatieke graver en ook niet zo'n liefhebber van bessen voor zover ik weet.

Hermelijn is een pure vleeseter (ervan uitgaande dat de besjes bij de bewoner horen).

Leuk tentje van hooi erboven trouwens :D  
Rudmer

Limosa

@:Leuk tentje van hooi erboven trouwens


Het is inderdaad net een wigwam! :D  
Groeten,

Joachim