Vossenuitwerpselen?

Gestart door Limosa, november 16, 2006, 13:03:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Limosa

zijn dit vossenuitwerpselen? Of van marterachtigen? Ze zijn gevonden in de Rottige meenthe, zo'n drie maanden geleden. zelf denk ik het meest aan vossen vanwege het feit dat het bekent is dat deze dieren (kraai)bessen eet en de uitwerpselen groot vindt voor een marter, maar toch.
Groeten,

Joachim

Jeroen Nagtegaal

Ik zou bij deze foto neit 123.. vos zeggen, maar denk meer richting marter,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rudmer Zwerver

Doorsnede van drollen van Steenmarter (eet ook bessen) is max 11mm.

Ik weet niet of je ze gemeten hebt ? Maar deze drollen lijken mij dikker.

Die insnoeringen zie je ook vaak bij Vos en niet bij Marters.

Dus.. Vossendrol met bessen?

Rudmer

Jeroen Nagtegaal

De plaats vind ik ook vreemd op een bruggetje (als ik het goed heb) en niet ergens op een verhoging,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Limosa

Het is geen bruggetje maar een looppad dwars door het laagveengebied heen. op deze manier kunnen mensen ook de wat nattere en minder toegankelijke delen van het gebied bereiken in alle jaargetijden. Wat ik ken van marterachtigen dat ze uitwerpselen vaak op routes neerleggen, van vossen weet ik dat eigenlijk niet echt. otteruitwerpselen liggen bijvoorbeeld vaak op stenen of (mols)hopen langs routes over land.
Groeten,

Joachim

Jeroen Nagtegaal

Denk je nu ook aan otter? Die kun je wel uitsluiten, heb je mischien maten of meer foto's?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Limosa

Nee, ik denk niet aan otter, deze uitwerpselen zie ik vaak genoeg om deze uit te sluiten. Ik bedoelde het als verduidelijking voor marterachtige taferelen qua uitwerpselen deponeren op hoogtes. Ik heb verder geen foto's maar schat dat de uitwerpselen een lengte hadden van 4-6 cm (afgaande op het blad erachter).
Groeten,

Joachim

Rudmer Zwerver

Vossen leggen hun drollen ook vaak pontificaal neer, om te laten zien (ruiken) dat ze er zijn.
Rudmer

Limosa

De totale hoeveelheid lijkt mij ook meer voor een vos pleiten....
Groeten,

Joachim