Nederlandse Mycologische Vereniging

Gestart door Melchior van Tweel, september 11, 2011, 07:09:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

Melchior van Tweel

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik graag even reclame maken voor de Nederlandse Mycologische Vereniging. Voor meer informatie verwijs ik graag naar de website van de NMV: www.mycologen.nl
Waarom kan je eigenlijk niet zonder een lidmaatschap? Als voorbeeld zou ik de laatste Coolia willen noemen. Daarin staan twee determinatiesleutels: voor Gordijnzwammen (vooral macroscopisch, maar ook microscopisch) en een veldsleutel voor Melkzwammen. Omdat beide groepen lastig zijn en er bij beide groepen veel fouten gemaakt worden echt een aanrader dus.
Wordt dus nu lid voor slechts 25 euro per jaar op www.mycologen.nl/frame_lidworden.htm
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

HansAdema

Helemaal met Melchioir eens. Dankzij de NMV (Coolia 53(3))het Hydnotriaraadsel van Willy kunnen oplossen.

andre.schulten

..ik heb dan wel geen microscoop,
geen plank vol dure p'stoelenboeken,
maar ik kan het toch niet laten om er mee bezig te zijn..

dus ik heb me aangemeld.

(Melchior dank voor het 'duwtje')

xenion

Zoals Melchior al zei maken de sleutels in de laatste Coolia veel gebruik van macroscopische kenmerken, en dit geldt eigenlijk voor veel sleutels die worden gepubliceerd. De microscoop komt er vaak pas aan te pas als het echt niet anders kan.
Groeten,
Martin

Melchior van Tweel

Citaat van: andre.schulten op september 15, 2011, 18:24:33 PM
..ik heb dan wel geen microscoop,
geen plank vol dure p'stoelenboeken,
maar ik kan het toch niet laten om er mee bezig te zijn..

dus ik heb me aangemeld.

(Melchior dank voor het 'duwtje')

:) :duim: :) :duim:
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

HansAdema

Voor de mensen die (nog) geen microscoop hebben en toch een duwtje in de rug nodig hebben is het helaas uitverkochte Paddestoelen, schimmels en slijmschimmels van Vlaanderen een absolute aanrader. Zoek er eens naar op www.antiqbook.nl. Er zijn enkele natuurboekenantiquariaten die een zoekservice hebben, zoals Moby Dicvk in Noordwijk, de Stokroos in Zutphen en Wil Meys in (???, ik meen Landgraaf).

Mvgr

Hans

IngridBelser

Beste mensen,

De melkzwammensleutel in de laatste Coolia is een aanrader en leuk om mee te werken. Juist voor beginners. Houd je van puzzelen abonneer je dan meteen.
met vriendelijke groet.

Ingrid

Corryabbink

Ik ben het helemaal met Melchior eens. Prachtig al die sleutels die ze maken! Wanneer men een beetje geïnteresseerd is in paddestoelen kan men haast niet zonder de informatie die ze verstrekken en dat alles voor een habbekrats :duim:
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

wk.lubbers

Heb je advies opgevolgd Melchjor.
Ben zeer onder de indruk van de hoeveelheid materiaal die ik toegezonden kreeg.
Met name de determineersleutels spreken mij erg aan. Hoop hier  veel aan te hebben.
Bedankt voor je tip!
Vr.gr. Wiepko

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

han.endt

Ik ben ook lid geworden. Eigenlijk een beetje laat........

ratje

Citaat van: Han Endt op september 26, 2011, 18:27:14 PM
Ik ben ook lid geworden. Eigenlijk een beetje laat........
nu pas Han.......... ;D ;D Beter laat dan nooit, toch?

Arno van Stipdonk

Citaat van: Han Endt op september 26, 2011, 18:27:14 PM
Ik ben ook lid geworden. Eigenlijk een beetje laat........

Nooit te laat Han. :duim:
De sleutel van de de melkzwammen is echt geweldig handig.

Corryabbink

Goh..........het beginnersclubje van deze site wordt aardig compleet binnen de NMV  :rolleye:
Han, het zal je zeker bevallen. Coolia heeft veel te bieden!
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

libel10

Hallo Melchior, heb me ook lid gemaakt van NMV. Heb sinds kort mijn eerste informatie ontvangen. Ziet er goed uit, brede informatie en zeer leerzaam. Heb er nu al plezier van.

Van harte gegroet Finy :duim:

rosemaatje

Aangemeld!

Heb ik nog een vraag: mag je een huisgenoot meenemen naar excursies of is daar juist het huisgenotenlidmaatschap voor bedoeld?

xenion

 :duim:

Zie http://mycologen.nl > agenda > excursieprogramma:

CiteerIn principe zijn de excursies, in overleg met de excursieleider, voor iedereen toegankelijk. Deelname geschiedt volledig op eigen risico.
Maar volgens mij wordt daar nooit moeilijk over gedaan, misschien wel bij excursies met een maximaal aantal deelnemers.
Groeten,
Martin

Ina Dijstelberge

ook lid geworden. Vandaag het mooie pakket binnen gekregen.  Erg blij.  :duim:
Groetjes,
Ina

bouwvis

Ook maar de stoute schoenen aangetrokken en lid geworden, aangemeld ten minste, gr gre
Met vriendelijke groet Gre

ratje

Citaat van: bouwvis op februari 26, 2012, 11:13:02 AM
Ook maar de stoute schoenen aangetrokken en lid geworden, aangemeld ten minste, gr gre
:duim: