Hoofdmenu

Ooievaar met ring

Gestart door MARIA, september 08, 2011, 17:41:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

MARIA

Ik heb het ooit geweten, maar weet niet meer wat ik moet doen bij een goed leesbare ring.
Het nummer is 9760 op een grijsmetalen ring. Ik wil hem best aanmelden en zelf ben ik natuurlijk benieuwd naar de historie.

http://waarneming.nl/foto/view/2586065
vriendelijke groet,
Maria v Antwerpen

Oenanthe

Het is als ik het goed zie een Nederlandse (Arnhem) ring. Je kunt hem invoeren op www.griel.nl.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Klaas van Dijk

Eens met Maarten, is een Nederlandse ring (Vogeltrekstation Arnhem Holland) met 9760 als ringnummer.

Mooi te zien op de foto. Erg handig die ringen van Ooievaars met het ringnummer op drie verschillende plaatsen aangebracht, want dan kun je van bijna iedere kant het complete nummer zo aflezen.

Maria, laat maar weten als er iets niet lukt met het invoeren / melden op www.griel.nl  Dit programma vertoont namelijk regelmatig flinke nukken en lang niet iedere (versie van een) 'browser' kan er goed mee omgaan.

Groetjes, Klaas

MARIA

Bedankt Maarten en Klaas,
Ik heb het ingevoerd!
Ben benieuwd naar het antwoord. Ik laat het weten.
(en zal het dan aanvullen bij de waarneming)
vriendelijke groet,
Maria v Antwerpen

MARIA

En dat is snel  8)
Het antwoord nu al binnen:
13-06-2009 geringd
Nestjong, niet vliegvlug
Lekdijk-Oost 2-4, Schoonhoven, Zuid-Holland, NL
Leeftijd: is 2 Year(s) 2 Month(s) 26 Day(s)
Dat is precies 817 dagen
Hij zit 21 km van zijn ringplaats vandaan.
De ringer is: A. Enters (747)
vriendelijke groet,
Maria v Antwerpen

Klaas van Dijk

hoi Maria,

Hartstikke leuk om het even te laten weten en mooi om te horen dat het invoeren op www.griel.nl bij jouw wel goed lukt. Inderdaad krijg je onmiddellijk per e-mail de ringgegevens van een vogel als deze informatie ook in de database zit. Meestal is dat zo bij vogels met een Nederlandse ring die niet kortgeleden pas zijn geringd.

Groetjes,

Klaas

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

MARIA

Bedankt voor de reactie Klaas en Ted.
En voor Ted> ik wist dat ik het kon invoeren, maar omdat ik niet vaak een geringde "hit" heb, was het me ontschoten.
Ik pas het gelijk aan!
(Moeten de admi weer het vinkje opnieuw zetten... :rolleye:  Maar dat vinden ze vast niet erg als je meerwaarde toevoegd.)
groet
Maria
vriendelijke groet,
Maria v Antwerpen