Kreeft?!

Gestart door Gerben Mensink, september 07, 2011, 18:48:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerben Mensink

Hoi,

Iemand enig idee welke naam ik hier op moet plakken? Kwam bij het schonen uit de vaart bij mijn ouders achter het huis.
groet,
Gerben Mensink

Harm058

Mischien de gevlekte amerikaanse rivierkreeft?
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Gerben Mensink

Dag Harm,

Ik heb hier geen verstand van. Waarom denk jij aan een Gevlekte amerikaanse rivierkreeft?
groet,
Gerben Mensink

Ton van Haaren

ik denk ook aan gevlekte amerikaanse vanwege de gescheiden ruggroeven en de relatief korte scharen. Ik meen ook kleine doorntjes te zien aan de zijkant van het borsstuk en aan het uiteinde van de scharen een donkere band vlak voor het uiteinde, maar misschien is dit wel wishfull thinking. De gescheiden ruggroeven sluit in ieder geval alle Procambarus soorten uit. Let in het veld altijd op kleine doorntjes aan de zijkanten van het borsstuk, dit is uniek voor de gevlekte. De gescheiden ruggroeven is niet karakteristiek, maar het sluit wel menig andere soort uit. Ik heb je kreeft uitvergroot en de ruggroeven en de scharen met een pijl gemarkeerd
wat is de vindplek?, ik weet namelijk niet waar je ouders wonen ;)
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Harm058

Akkrum gok ik.... ;)
En bedankt Ton voor de nuttige info!
ik heb er namelijk ook niet echt veel verstand van......
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Ton van Haaren

uiteraard Akkrum, had ik zelf kunnen bedenken  :rolleye:
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Gerben Mensink

Bedankt voor de determinatie en de uitleg  :duim:
Nooit geweten dat deze beesten al gewoon in een willekeurige dorpsvaart in Friesland zitten.
groet,
Gerben Mensink

Harm058

http://www.natuurbericht.nl/?id=878

Lees dit maar eens Gerben, of er nu blij van moeten worden?
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Gerben Mensink

Da's inderdaad een treurig verhaal  :(
groet,
Gerben Mensink