Schietmot / Kokerjuffer onbekend ( Grammotaulius nigropunctatus ? )

Gestart door Bas de Maat, september 04, 2011, 21:38:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bas de Maat

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/56611908
Schietmot / Kokerjuffer onbekend - Trichoptera indet. gezien op 2011-09-03 Hoek - Oud-Westenrijkpolder
Foto's:


bij voorbaat dank Bas de Maat
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

David Tempelman

!! spectaculair, lijkt me een zeer duidelijke Grammotaulius nigropunctatus.
kun je misschien de grootte aangeven?

met vriendelijke groet,
David

jeeweevz

Zo te zien zit dit exemplaar op een eierdoos. Dat zou je voor de grootte wel iets kunnen zeggen  :)
Groeten,

Jan Willem van Zuijlen
Coordinator EIS-werkgroep Opomyzoidea

Bas de Maat

#3
Hij zit inderdaad op een eierdoos. Het beest was tamelijk groot en daarom ook dat hij mij opviel. Normaal let ik nooit zo op schietmotten of kokerjuffers. Hoe groot hij exact is zou ik niet durven zeggen, dat zou toch moeten worden ingeschat aan de hand van de foto. Dat het z'n bijzondere soort zou kĂșnnen zijn had ik bij lange na niet verwacht.
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

David Tempelman

dankjewel voor je reactie; je foto is tevens de beste, die ik tot dusver ken van deze soort. ik heb deze soort dit jaar op Vlieland gezien en weet, dat er recente meldingen uit Zeeland zijn maar toch ben ik nog steeds zeer blij met deze vondst ! we zijn bezig met een boek over de schietmotten - als je mee wilt helpen: ik zou de foto graag gebruiken voor het boek. stuur in dat geval het origineel naar mn adres: david020nl aapje yahoo punt com. (vreemde spelling wegens vermijden van spam etc). alvast veel dank !
met vriendelijke groet,
David