Witgele bolletjes op steeltjes.

Gestart door mcbud, november 14, 2006, 14:15:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

mcbud

Weer een myxo, op een dode beuk.
Zonder sporen toch een hint?

groet, marc

mcbud

In wat meer detail:

Arno van Stipdonk

Van deze betwijfel ik of het wel een myxomyceet is. Ik denk op dit moment eerder aan een Hyphomyceet. Misschien een Stilbella soort. Maar dat is een wilde gok, ik heb totaal geen informatie hierover. Misschien wel leuk om nog een keer terug te gaan over enkele dagen, kijken wat er van geworden is.

mcbud

Hallo Arno

Ik zal deze week zeker nog eens gaan kijken. Ook naar Hyphomyceten en Stilbella trouwens.
Elke dag weer wat nieuws!
Intussen grote dank!

marc


mcbud

#4
Arno

N.a.v. andere discussie nog eens een reeks oude foto's bekeken van de ontwikkeling van een onmiskenbare myxomyceet tussen 28-10 en 5-11 vorig jaar.
Er zijn toch wel grote overeenkomsten, zoals de morfologie van bolletjes op bijna even dikke steeltjes. En erg grote verschillen met de morfologie van de plaatjes van Stilbella die ik op het web kan vinden.
Maar ik houd je op de hoogte van de gebeurtenissen.
vr gr, marc

Arno van Stipdonk

Hoi Marc,

Bij dit soort jonge exemplaren is er gewoon niet zoveel van te zeggen. Ik heb dus gewoon opgeschreven wat mijn gevoel zegt op basis van wat ik zie. Maar daar heb ik ook een voorbehoud bij gemaakt, ik word steeds voorzichtiger. ;)
Ik ben wel benieuwd hoe ze er uit komen te zien, ik denk nog steeds dat het geen myxo is. Dit omdat de jonge vruchtlichamen van die dikke gel-achtige vruchlichamen zijn, net trilzwammen. Dit ken ik niet van myxo's, maar zeg nooit nooit! :)