Welke vogel is dit?

Gestart door andrestr, september 03, 2011, 17:48:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

andrestr

Deze foto dit jaar Juni gemaakt op Texel.
Wie weet welke het is?

M. vr. gr. André.
Met vriendelijke groet André.

frankmeer

Frank van der Meer

andrestr

Bedankt voor het antwoord.

M. vr. gr. André.
Met vriendelijke groet André.

Ciske

Een niet zo ervaren vogelaar hier. Daarom de vraag waarom fitis??
Ik zie een "oranje" wat stompe snavel..."grijze" vleugels... kortom had hier nooit een fitis in gezien..


Ciske

Iemand die me hierbij kan helpen? Ik zie hier geen fitis in..grijze vleugels...zie geen wenkbrouwstreep...roze wat stompe snavel.. Ligt dit aan het licht? De achtergrond? Of heb ik het gewoon helemaal mis dat ik hier geen fitis in zie?

JohanvantBosch

Citaat van: Ciske op september 06, 2011, 13:05:58 PM
Iemand die me hierbij kan helpen? Ik zie hier geen fitis in..grijze vleugels...zie geen wenkbrouwstreep...roze wat stompe snavel.. Ligt dit aan het licht? De achtergrond? Of heb ik het gewoon helemaal mis dat ik hier geen fitis in zie?

Wat denk je hier zelf van als je naar de kwaliteit en de belichting van de foto kijkt....?

Ciske

Hoi Johan,

Ik dacht zelf dat het geen fitis is. Ondanks belichting enz... Maar dat is het wel.
Vandaar de post die ik gedaan heb.
Misschien dat ik de vraag wat duidelijker moet stellen. Hoe haal je eruit dat dit een fitis is ondanks dat je geen wenkbrouw streep ziet..de vogel grijze vleugels lijkt te hebben etc.

Groet...Frank

frankneijts

#7
Dag Frank,

De foto is met tegenlicht gemaakt (en de snavel is net niet helemaal goed zichtbaar door dat takje..) en daarom moet je qua kleur & vorm een beetje proberen 'mee te denken':
De dunne snavel, dunne pootjes e.d. geven weg dat het hier om een Fitis/Tjiftjaf gaat en de nogal lichte (onder-)snavel en vooral de lichte pootjes, de duidelijke wenkbrauwstreep (die is wel degelijk te zien...) en de rommelige oorstreek maken hier een Fitis van.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

JohanvantBosch

Citaat van: frankneijts op september 06, 2011, 16:07:10 PM
De foto is met tegenlicht gemaakt (en de snavel is net niet helemaal goed zichtbaar door dat takje..) en daarom moet je qua kleur & vorm een beetje proberen 'mee te denken':

Hierop doelde ik eigenlijk met mijn (waarschijnlijk wat te cryptische) vraag aan de andere Frank (Ciske).... niet zozeer op de determinatie zelf.

Ciske

Hallo Frank (en Johan),

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik zie wat je bedoelt.

Groet...Frank