Questions about ObsMapp / vragen over ObsMapp

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:17:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: alainchappuis op maart 09, 2022, 22:03:18 PM
Hello,
In the list of downloads for birds I cannot find the option or more: birds of Europe.
I have this list of European birds on another device.
How can I find this. I only have the following choices: Swiss birds, French birds, Spanish birds...
Thanks for your help!
Alain

Hi Alain, which country did you select in the top spinner?
Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

alainchappuis

Citaat van: Alex Kwak op maart 10, 2022, 08:42:17 AM
Citaat van: alainchappuis op maart 09, 2022, 22:03:18 PM
Hello,
In the list of downloads for birds I cannot find the option or more: birds of Europe.
I have this list of European birds on another device.
How can I find this. I only have the following choices: Swiss birds, French birds, Spanish birds...
Thanks for your help!
Alain

Hi Alain, which country did you select in the top spinner?
Alex.


Hello,
I have selected Switzerland and French for me!

Alain
Alain Chappuis
Photographe animalier et ornithologue
http://naturissima.biz/ ou http://naturissima.biz/photos/
Natel: ++41 79.855.1946

alainchappuis

Hello,
I'm still waiting for a response!

Thank you in advance

Alain
Alain Chappuis
Photographe animalier et ornithologue
http://naturissima.biz/ ou http://naturissima.biz/photos/
Natel: ++41 79.855.1946

hiskodevries

ik zie ook alleen de wereldlijst en verder alle landen, maar geen continenten regio`s meer
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Hi Alain, Hisko and I solved the problem. In about 15 minutes you should see the European lists again.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

alainchappuis

Citeer> Hi Alain, Hisko and I solved the problem. In about 15 minutes you should see the European lists again.

Many thanks to both of you for fixing the problem!

Have a nice day

Alain
Alain Chappuis
Photographe animalier et ornithologue
http://naturissima.biz/ ou http://naturissima.biz/photos/
Natel: ++41 79.855.1946

Alex Kwak

Citaat van: alainchappuis op maart 21, 2022, 14:25:45 PM
Citeer> Hi Alain, Hisko and I solved the problem. In about 15 minutes you should see the European lists again.

Many thanks to both of you for fixing the problem!

Have a nice day

Alain

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Twee punten;
Sinds de update naar 7.38.11 - 12 kan ik mijn ofline kaarten die ik ingesteld niet meer benaderen (ook niet via het pad welke ik via Alex Kwak in een eerdere vraag/antwoord heb verkregen)
Om een snelle waarneming in te voeren op BMP-Avimap gebied schakel ik regelmatig tussen deze mogelijkheid, na de laatste update is het niet meer mogelijk/ook niet zichtbaar om Sovon-Avimap te gebruiken.
Wat gaat hier mis? Ik hoor het graag.

Groeten Carl Zuhorn
Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

Citaat van: escher op maart 22, 2022, 17:00:46 PM
Twee punten;
Sinds de update naar 7.38.11 - 12 kan ik mijn ofline kaarten die ik ingesteld niet meer benaderen (ook niet via het pad welke ik via Alex Kwak in een eerdere vraag/antwoord heb verkregen)
Om een snelle waarneming in te voeren op BMP-Avimap gebied schakel ik regelmatig tussen deze mogelijkheid, na de laatste update is het niet meer mogelijk/ook niet zichtbaar om Sovon-Avimap te gebruiken.
Wat gaat hier mis? Ik hoor het graag.

Groeten Carl Zuhorn

Hallo Carl, welke Android-versie heeft je toestel?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: escher op maart 22, 2022, 17:00:46 PM
na de laatste update is het niet meer mogelijk/ook niet zichtbaar om Sovon-Avimap te gebruiken.

Wat gaat er precies mis?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Ofline kaarten verdwenen, geen (2e) Sovon inlog meer na update.
Heb nu een Samsung telefoon type SM-A52 5F/DS 128gb.
Android versie 11.
SD kaart SanDisk 128 gb
Wanneer ik een oudere versie van OBSmapp installeer is alles weer in orde.

Grrroeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

Citaat van: escher op maart 23, 2022, 09:40:03 AM
Ofline kaarten verdwenen, geen (2e) Sovon inlog meer na update.

De Sovon-inlog is op verzoek van Sovon verdwenen als je je niet in NL bevindt.

De offline kaarten ga ik zsm naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Ok, ben benieuwd. Maar Vlieland ligt volgens mij gewoon binnen de Nederlandse landgrenzen, en territoriale wateren wat het Sovon verhaal betreft. Groeten Carl Zuhorn
Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

Citaat van: escher op maart 23, 2022, 16:58:37 PM
Ok, ben benieuwd. Maar Vlieland ligt volgens mij gewoon binnen de Nederlandse landgrenzen, en territoriale wateren wat het Sovon verhaal betreft. Groeten Carl Zuhorn

Sorry, "De Sovon-inlog is op verzoek van Sovon verdwenen als je je niet in NL bevindt." moet zijn "De Sovon-inlog is op verzoek van Sovon verdwenen als je je niet in BE bevindt."
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rapunzel

Sinds kort krijg ik in Obsmapp voortdurend de vraag of ik plaats en tijd van de foto wil overnemen. Hoe kan ik die boodschap afzetten ?
Met vriendelijke groet,
Koos Ballintijn
Koos Ballintijn

Alex Kwak

Citaat van: rapunzel op maart 25, 2022, 15:23:33 PM
Sinds kort krijg ik in Obsmapp voortdurend de vraag of ik plaats en tijd van de foto wil overnemen. Hoe kan ik die boodschap afzetten ?

Geavanceerde instellingen: Vinkje bij "Vraag tijd en locatie over te nemen" uitzetten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rapunzel

Citaat van: Alex Kwak op maart 28, 2022, 08:07:26 AM
Citaat van: rapunzel op maart 25, 2022, 15:23:33 PM
Sinds kort krijg ik in Obsmapp voortdurend de vraag of ik plaats en tijd van de foto wil overnemen. Hoe kan ik die boodschap afzetten ?

Geavanceerde instellingen: Vinkje bij "Vraag tijd en locatie over te nemen" uitzetten.
Hi Alex,
Gevonden !
Hartelijk bedankt
Met vriendelijke groet,
Koos
Koos Ballintijn

escher

Sorry, "De Sovon-inlog is op verzoek van Sovon verdwenen als je je niet in NL bevindt." moet zijn "De Sovon-inlog is op verzoek van Sovon verdwenen als je je niet in BE bevindt."
[/quote]

Misschien dan handig om dit iets breder te delen bv op dit forum in een draadje met de uitleg waarom dit zo (ver) is gekomen. Nu loop je er het veld tegen aan door een melding die ook nog eens de gedachte kan hebben dat er een storing is.
Vond het altijd rete handig voor mezelf en staigeres om broedverdachte waarnemingen toch in het bmp systeem te krijgen via één app. Een gemiste kans.

Weet je ondertussen al hoe het kan dat ik na één van de laatste updates geen ofline-kaarten meer kan openen op mijn telefoon??

Groeten Carl Zuhorn
Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

Citaat van: escher op april 03, 2022, 14:56:52 PM
Vond het altijd rete handig voor mezelf en staigeres om broedverdachte waarnemingen toch in het bmp systeem te krijgen via één app. Een gemiste kans.

Ik nodig je uit om daarvoor contact op te nemen met Sovon.

Citaat van: escher op april 03, 2022, 14:56:52 PM
Weet je ondertussen al hoe het kan dat ik na één van de laatste updates geen ofline-kaarten meer kan openen op mijn telefoon??

Zou je me hiervoor logging willen sturen, zie https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,481790.0.html
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: escher op april 03, 2022, 14:56:52 PM
Weet je ondertussen al hoe het kan dat ik na één van de laatste updates geen ofline-kaarten meer kan openen op mijn telefoon??

Dit blijkt te liggen aan Android 12. Een oplossing hiervoor is hoog op de prio-lijst gezet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Dit blijkt te liggen aan Android 12. Een oplossing hiervoor is hoog op de prio-lijst gezet.
[/quote]

:duim:
Groeten Carl Zuhorn

kevinvdburg

Ik had per ongeluk op verwijder alle waarnemingen gedrukt. Is het nog ergens terug te halen? of ben ik alles kwijt van de soorten die ik gezien heb maar nog niet had upgeload?

Alex Kwak

Citaat van: kevinvdburg op april 21, 2022, 14:31:28 PM
Ik had per ongeluk op verwijder alle waarnemingen gedrukt. Is het nog ergens terug te halen? of ben ik alles kwijt van de soorten die ik gezien heb maar nog niet had upgeload?

Kijk eens in de FAQ onder het kopje "Mijn toestel is kapot, ben ik nu al mijn waarnemingen kwijt?"
https://waarneming.nl/pages/faq-obsmapp/

Waarschijnlijk kan je bijna alles terughalen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

j.simons

ik wil mijn oude waarnemingen ook op mijn nieuwe telefoon om zo een compleet overzicht te houden, bijvoorbeeld bij tellen.

Welke bestanden zal ik dan over moeten zetten en waar staan deze bestanden?

groeten Joost

Alex Kwak

Citaat van: j.simons op mei 11, 2022, 19:56:08 PM
ik wil mijn oude waarnemingen ook op mijn nieuwe telefoon om zo een compleet overzicht te houden, bijvoorbeeld bij tellen.

Welke bestanden zal ik dan over moeten zetten en waar staan deze bestanden?

groeten Joost

Kijk op https://waarneming.nl/pages/faq-obsmapp/ onder het kopje "Mijn toestel is kapot, ben ik nu al mijn waarnemingen kwijt?"
Daar staat hoe je je waarnemingen over kunt zetten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

j.simons

Alex

Bepaal welk bestand voor jou de juiste data bevat. Dit is een zip-bestand met als naam: wn_[datum][tijd].zip. Let daarbij op datum en grootte van het bestand.
Hernoem dit bestand naar wn_backup.zip, en plaats dit bestand in de map [sdkaart]/obsmapp/backup
Start nu opnieuw ObsMapp op, en ga naar het waarnemingenoverzicht. Op dit scherm heb je nu een extra menu-item in het slide-menu: Restore. Klik hier op en je krijgt een melding of de restore al dan niet is gelukt.
Start ObsMapp opnieuw op, en je zult je oude waarnemingen terugzien.


op mijn oude toestel was de map op de SD kaart leeg. op het toestel zelf heb ik de meest recente zip file gekopieerd.
de file hernoemd en op mijn nieuwe toestel in de backup map op het toestel gezet. (hier heb ik geen sd kaart in)
daarna obbsmap afgesloten en opnieuw opgestart.
maar ik zie in het menu bij waarnemingen nog steeds 3 keuzes, maar daarbij geen restore.

wat kan hier helpen?

groeten Joost

Alex Kwak

Heeft je nieuwe toestel wellicht Android 12?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

j.simons


Rens Keijsers

Hoi,
Voor het invoeren van nachtvlinderwaarnemingen is het fijn om de tijd vast te kunnen zetten op 23:59 als je invoert met obsmapp; voor zover ik weet is dit (nog) niet mogelijk, of mis ik iets? Zou een hele fijne functie zijn om de waarnemingen correct in te voeren en te kunnen zien hoeveel soorten je in 1 nacht had (of er moet een functie komen waarbij je kan filteren op 1 nacht, maar dit bestaat zover ik weet ook nog niet)

Groetjes, Rens
Rens Keijsers

Alex Kwak

Citaat van: Rens Keijsers op mei 16, 2022, 20:36:19 PM
Voor het invoeren van nachtvlinderwaarnemingen is het fijn om de tijd vast te kunnen zetten op 23:59 als je invoert met obsmapp; voor zover ik weet is dit (nog) niet mogelijk, of mis ik iets? Zou een hele fijne functie zijn om de waarnemingen correct in te voeren en te kunnen zien hoeveel soorten je in 1 nacht had (of er moet een functie komen waarbij je kan filteren op 1 nacht, maar dit bestaat zover ik weet ook nog niet)

Hiervoor is destijds een discussie gevoerd met als uitkomst om dat niet te doen.
Belangrijkste argument: Je wil de waarnemingen administreren met het tijdstip waarop de waarneming daadwerkelijk is gedaan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!