Questions about ObsMapp / vragen over ObsMapp

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:17:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Citaat van: Jan Borst op september 15, 2016, 11:49:28 AM
Stel dat het nog niet mogelijk is dan moet dit eigenlijk in het topic van wensen, maar ik ga er even vanuit dat ik gewoon niet goed kan zoeken  ;) : Is het op een of andere manier mogelijk om de datum en tijd vast te zetten in de app? Bij nachtvlinders is het namelijk gebruikelijk dat je invoert op de avond dat je gestart ben. Als ik nu na 00:00 uur invoer moet ik per waarneming de datum + tijd aanpassen (wat nogal bewerkelijk is), ook als je 's ochtens je val leeg maakt zit je met dit "probleem".
of je hebt niet de laatste versie of je hebt nog nooit op het sterretje geklikt in het invoerscherm
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Borst

Citaat van: hiskodevries op september 15, 2016, 11:52:21 AM
Citaat van: Jan Borst op september 15, 2016, 11:49:28 AM
Stel dat het nog niet mogelijk is dan moet dit eigenlijk in het topic van wensen, maar ik ga er even vanuit dat ik gewoon niet goed kan zoeken  ;) : Is het op een of andere manier mogelijk om de datum en tijd vast te zetten in de app? Bij nachtvlinders is het namelijk gebruikelijk dat je invoert op de avond dat je gestart ben. Als ik nu na 00:00 uur invoer moet ik per waarneming de datum + tijd aanpassen (wat nogal bewerkelijk is), ook als je 's ochtens je val leeg maakt zit je met dit "probleem".
of je hebt niet de laatste versie of je hebt nog nooit op het sterretje geklikt in het invoerscherm

Beide heb ik wel, alleen als je je waarneming opslaat en de volgende invoert dan is het weer weg en moet je dus opnieuw.

hiskodevries

en dan heb je op het klokje geklikt en een vaste datum en tijd ingesteld ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op september 15, 2016, 11:56:42 AM
en dan heb je op het klokje geklikt en een vaste datum en tijd ingesteld ?

dat is alleen voor 1 waarneming. Helemaal vastzetten staat op de todo-lijst.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Borst

Dat bedoelde ik idd Alex  :duim:
Heren bedankt weer.

Jan Borst

Nog een vraagje waar ik na enig zoekwerk het antwoord niet op kon vinden: is het ook mogelijk om tags aan je waarneming te hangen in ObsMapp?

Alex Kwak

Citaat van: Jan Borst op september 26, 2016, 13:24:14 PM
Nog een vraagje waar ik na enig zoekwerk het antwoord niet op kon vinden: is het ook mogelijk om tags aan je waarneming te hangen in ObsMapp?

Opmerkingenveld?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Borst

#397
Citaat van: Alex Kwak op september 26, 2016, 13:27:44 PM
Citaat van: Jan Borst op september 26, 2016, 13:24:14 PM
Nog een vraagje waar ik na enig zoekwerk het antwoord niet op kon vinden: is het ook mogelijk om tags aan je waarneming te hangen in ObsMapp?

Opmerkingenveld?!

Met een "#" oid? Dat heb ik namelijk al eens geprobeerd en toen werden ze niet omgezet naar een "tag" op wrn.nl.

Alex Kwak

Citaat van: Jan Borst op september 26, 2016, 13:31:31 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 26, 2016, 13:27:44 PM
Citaat van: Jan Borst op september 26, 2016, 13:24:14 PM
Nog een vraagje waar ik na enig zoekwerk het antwoord niet op kon vinden: is het ook mogelijk om tags aan je waarneming te hangen in ObsMapp?

Opmerkingenveld?!

Met een "#" oid? Dat heb ik namelijk al eens geprobeerd en toen werden ze niet omgezet naar een "tag" op wrn.nl.

Nee, daar is nog niets voor helaas.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Borst

Citaat van: Alex Kwak op september 26, 2016, 13:38:56 PM
Citaat van: Jan Borst op september 26, 2016, 13:31:31 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 26, 2016, 13:27:44 PM
Citaat van: Jan Borst op september 26, 2016, 13:24:14 PM
Nog een vraagje waar ik na enig zoekwerk het antwoord niet op kon vinden: is het ook mogelijk om tags aan je waarneming te hangen in ObsMapp?

Opmerkingenveld?!

Met een "#" oid? Dat heb ik namelijk al eens geprobeerd en toen werden ze niet omgezet naar een "tag" op wrn.nl.

Nee, daar is nog niets voor helaas.

Ok, dan kan ik stoppen met zoeken  :duim:

Carnifex

Hi,

don't know if this is a bug or a user failure - but when I want to download bird songs and select Birds (Aves) Europe, it starts to download everything - now I have Emu and a lot of American species but I don't want to occupy my storage with these, just want to have common european bird sounds. Any suggestions?

Best,
Lorin
Lorin; Oostenrijks gebruiker

Superpants

Hi,
Bij het invoeren van een waarneming ontbreken er diverse soorten. Dit heb ik oa gehad met de zwarte roodstaart. De soortenlijst heb ik al meerdere keren opnieuw gedownload. Ik werk met een Moto G3.

Verder vind ik het een hele fijne app en hoor graag hoe ik dit kan oplossen.

Groet,
Erik

hiskodevries

Als het de Nederlandse soortenlijst betreft staat deze soort daar zeker in. Tenzij je zelf met de soortgroep instellingen hebt gerommeld.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: Superpants op september 23, 2017, 14:47:21 PM
Bij het invoeren van een waarneming ontbreken er diverse soorten. Dit heb ik oa gehad met de zwarte roodstaart. De soortenlijst heb ik al meerdere keren opnieuw gedownload. Ik werk met een Moto G3.

FAQ: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360895#msg1360895
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Carnifex op april 04, 2017, 11:32:35 AM
don't know if this is a bug or a user failure - but when I want to download bird songs and select Birds (Aves) Europe, it starts to download everything - now I have Emu and a lot of American species but I don't want to occupy my storage with these, just want to have common european bird sounds. Any suggestions?

All the species with one or more sightings in Europe are included, including possible escapes. That's why you always get too much species. But then again, missing species would be worse...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Superpants

Citaat van: Alex Kwak op september 23, 2017, 19:29:16 PM
Citaat van: Superpants op september 23, 2017, 14:47:21 PM
Bij het invoeren van een waarneming ontbreken er diverse soorten. Dit heb ik oa gehad met de zwarte roodstaart. De soortenlijst heb ik al meerdere keren opnieuw gedownload. Ik werk met een Moto G3.

FAQ: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360895#msg1360895

Dank.

Sipke Gonggrijp

Ik heb net mijn wachtwoord veranderd op wrnl en nu kan ik mijn ObsMapp waarnemingen niet uploaden. Omdat mijn inloggegevens zijn veranderd. Hoe zit dat?

Sipke Gonggrijp


nhdejong

LS.,

Gisteren was ik tijdens een excursie mijn telefoon vergeten en heb toen, vanwege diverse leuke waarnemingen die ik graag op de juiste tijd en de juiste plaats wilde invoeren, iemand anders z'n mobiel geleend, ObsMapp geïnstalleerd, ingelogd en de waarnemingen geüpload, maar ik zag nergens waar ik weer kon uitloggen. Diegene heeft zijn telefoon weer mee en zou er naar kijken, maar kan het nu ook nergens vinden.

Voordat er nu allerlei waarnemingen van hem op mijn account binnenkomen (of andere dingen fout gaan), zou ik hem graag kunnen vertellen hoe hij mij uit kan loggen en zelf in kan loggen.

Of moet de app gede-installeerd worden en opnieuw geïnstalleerd?

Thanx,
Klaas

Alex Kwak

Citaat van: nhdejong op september 03, 2018, 13:00:18 PM
LS.,

Gisteren was ik tijdens een excursie mijn telefoon vergeten en heb toen, vanwege diverse leuke waarnemingen die ik graag op de juiste tijd en de juiste plaats wilde invoeren, iemand anders z'n mobiel geleend, ObsMapp geïnstalleerd, ingelogd en de waarnemingen geüpload, maar ik zag nergens waar ik weer kon uitloggen. Diegene heeft zijn telefoon weer mee en zou er naar kijken, maar kan het nu ook nergens vinden.

Voordat er nu allerlei waarnemingen van hem op mijn account binnenkomen (of andere dingen fout gaan), zou ik hem graag kunnen vertellen hoe hij mij uit kan loggen en zelf in kan loggen.

Of moet de app gede-installeerd worden en opnieuw geïnstalleerd?

Thanx,
Klaas

Da's een goeie. Uitloggen is inderdaad niet mogelijk. Wel inloggen met een ander account. Zet ik op de todo-lijst.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

nhdejong

Citaat van: Alex Kwak op september 03, 2018, 13:01:30 PM
Citaat van: nhdejong op september 03, 2018, 13:00:18 PM
LS.,

Gisteren was ik tijdens een excursie mijn telefoon vergeten en heb toen, vanwege diverse leuke waarnemingen die ik graag op de juiste tijd en de juiste plaats wilde invoeren, iemand anders z'n mobiel geleend, ObsMapp geïnstalleerd, ingelogd en de waarnemingen geüpload, maar ik zag nergens waar ik weer kon uitloggen. Diegene heeft zijn telefoon weer mee en zou er naar kijken, maar kan het nu ook nergens vinden.

Voordat er nu allerlei waarnemingen van hem op mijn account binnenkomen (of andere dingen fout gaan), zou ik hem graag kunnen vertellen hoe hij mij uit kan loggen en zelf in kan loggen.

Of moet de app gede-installeerd worden en opnieuw geïnstalleerd?

Thanx,
Klaas

Da's een goeie. Uitloggen is inderdaad niet mogelijk. Wel inloggen met een ander account. Zet ik op de todo-lijst.

Oké super, maar hoe los ik dit nu op?
Smiles,
Klaas

Alex Kwak

Citaat van: nhdejong op september 03, 2018, 13:08:24 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 03, 2018, 13:01:30 PM
Citaat van: nhdejong op september 03, 2018, 13:00:18 PM
LS.,

Gisteren was ik tijdens een excursie mijn telefoon vergeten en heb toen, vanwege diverse leuke waarnemingen die ik graag op de juiste tijd en de juiste plaats wilde invoeren, iemand anders z'n mobiel geleend, ObsMapp geïnstalleerd, ingelogd en de waarnemingen geüpload, maar ik zag nergens waar ik weer kon uitloggen. Diegene heeft zijn telefoon weer mee en zou er naar kijken, maar kan het nu ook nergens vinden.

Voordat er nu allerlei waarnemingen van hem op mijn account binnenkomen (of andere dingen fout gaan), zou ik hem graag kunnen vertellen hoe hij mij uit kan loggen en zelf in kan loggen.

Of moet de app gede-installeerd worden en opnieuw geïnstalleerd?

Thanx,
Klaas

Da's een goeie. Uitloggen is inderdaad niet mogelijk. Wel inloggen met een ander account. Zet ik op de todo-lijst.

Oké super, maar hoe los ik dit nu op?
Smiles,
Klaas

App verwijderen (ná alles geüpload te hebben uiteraard)
Of... account aanmaken voor de eigenaar  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Hans Verdaat

Het valt me op dat ObsMapp zo slecht naar boven komt in de app store van Google Play.
Als je termen als 'birding apps' 'birding' 'nature sightings app' 'vogels in Nederland' 'vogel app' etc. etc. invoert komt ObsMapp nooit in de top 10 voor.
oa. eBird app wel bijna altijd.

Is er iets aan te doen dat ObsMapp beter gevonden wordt? Met name in het Engels, Frans, Duits in de Play Store.

groet,
Hans

alainchappuis

Hello,
I'm Swiss and i leave in Geneva. Sometime I go to France just at 5 km of my home.
When I change of country, do I always have to go to the settings and activate the "Border country"?

And when I'm in France and going to Spain is this the same problem?

I do not always understand the logic of these borders

In advance, thank you for your answer
Alain
Alain Chappuis
Photographe animalier et ornithologue
http://naturissima.biz/ ou http://naturissima.biz/photos/
Natel: ++41 79.855.1946

Alex Kwak

Citaat van: alainchappuis op februari 11, 2019, 16:05:35 PM
Hello,
I'm Swiss and i leave in Geneva. Sometime I go to France just at 5 km of my home.
When I change of country, do I always have to go to the settings and activate the "Border country"?

And when I'm in France and going to Spain is this the same problem?

I do not always understand the logic of these borders

In advance, thank you for your answer
Alain

The borders are just used for the statistics on the count screen. Just download once and forget about it  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

alainchappuis

Alain Chappuis
Photographe animalier et ornithologue
http://naturissima.biz/ ou http://naturissima.biz/photos/
Natel: ++41 79.855.1946

jjbrinkman

Ik denk dat ik me moet schamen, maar het lukt me niet de landenlijs Taiwan in obsmapp actief te krijgen en ik kan ook nergens de beschrijving vinden wat ik fout doe. Ik kan me herinneren dat het simpel was.
Ik ga naar download species selecteer Taiwan Engels. Ik zie dat birds Asia en birds world geselecteerd staan.

-Als ik op ok druk, worden Asia en world geüpdate, maar er ontstaat geen Taiwan (en) lijst.
-als ik beide geselecteerde uncheck en op ok druk, gebeurt er niets...

Rara, hoe maak ik nou een Taiwan lijst. In het verleden heb ik eenvoudig lijsten voor Indonesië en Filipijnen gemaakt, die gebruik ik nog steeds...

Wat doe ik verkeerd? Al dat bedankt...Gr JanJaap

Alex Kwak

Citaat van: jjbrinkman op april 14, 2019, 15:39:42 PM
Ik denk dat ik me moet schamen, maar het lukt me niet de landenlijs Taiwan in obsmapp actief te krijgen en ik kan ook nergens de beschrijving vinden wat ik fout doe. Ik kan me herinneren dat het simpel was.
Ik ga naar download species selecteer Taiwan Engels. Ik zie dat birds Asia en birds world geselecteerd staan.

-Als ik op ok druk, worden Asia en world geüpdate, maar er ontstaat geen Taiwan (en) lijst.
-als ik beide geselecteerde uncheck en op ok druk, gebeurt er niets...

Rara, hoe maak ik nou een Taiwan lijst. In het verleden heb ik eenvoudig lijsten voor Indonesië en Filipijnen gemaakt, die gebruik ik nog steeds...

Wat doe ik verkeerd? Al dat bedankt...Gr JanJaap

Simpel, er is (nog) geen Taiwan-lijst, en dus wordt de eerstvolgende lijst beschikbaar gesteld, en dat is de Azië-lijst.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jjbrinkman

Oh, dank alex, er is wel een
Taiwan.observation.org
Ik dacht dat er dan ook altijd een Taiwan landenlijst zou zijn. Prima dank JanJaap

OlivierO

Ik heb een vraag: ik heb, meen ik, ooit de optie afgevinkt om de GPS te laten draaien in Obsmapp als de app niet wordt gebruikt, dus als je GSM in je zak zit bijvoorbeeld. Maar als ik bijvoorbeeld continue watervogels tel langs een waterloop, moet die nu elke keer de locatie weer zoeken, want toch behoorlijk wat tijdverlies is. Nu kan ik die optie echt niet meer vinden in de instellingen. Of is dat in de nieuwe beta versie van versie 8?

Iemand?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.