Questions about ObsMapp / vragen over ObsMapp

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:17:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Pierre, kun je via http://observation.org/pda/pda_waarnemingen_mislukt.php kijken of je ze nu allemaal kan koppelen aan een gebied ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Kinderdijk

Sinds vandaag blijven m'n ingevoerde waarnemingen zichtbaar als rode stippen op de kaart. Eerst dacht ik: super handig! M.b.t. tot dubbeltellingen enzo. Maar ik merk nu dat als ik die waarnemingen geüpload heb, die rode stippen blijven staan... Zelfs nadat ik m'n telefoon opnieuw opgestart had. Dus over een paar weken is heel de kaart bezaaid met rode stippen. Hoe krijg ik die er weer uit?
Groeten,
Corné Stam

PieWie

Citaat van: hiskodevries op mei 12, 2014, 08:07:21 AM
Pierre, kun je via http://observation.org/pda/pda_waarnemingen_mislukt.php kijken of je ze nu allemaal kan koppelen aan een gebied ?

Hisko,

een deel wel, die binnen Vanuatu zijn nu allemaal opgelost. Maar die van Fiji (dat zijn alle resterende waarnemingen) niet. Een deel staat aangegeven alsof ze binnen Tongo vallen maar al die kleine eilandjes vallen onder Fiji. En een ander deel is nog helemaal niet te koppelen maar vallen ook onder Fiji. 

Als de grens van Fiji incl ocean een stuk naar het oosten opschuift, is het opgelost. En dan kan ik binnenkort ook de foto's gaan toevoegen.  Zitten waarschijnlijk enkele tientallen nieuwe voor Observado bij.

Groeten,

Pierre

hiskodevries

je krijgt via die link geen gebied te zien ? of alleen een gibied wat in jouw ogen niet goed is ?
als dat laatste het geval is gewoon doorgaan.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: Kinderdijk op mei 12, 2014, 19:56:49 PM
Sinds vandaag blijven m'n ingevoerde waarnemingen zichtbaar als rode stippen op de kaart. Eerst dacht ik: super handig! M.b.t. tot dubbeltellingen enzo. Maar ik merk nu dat als ik die waarnemingen geüpload heb, die rode stippen blijven staan... Zelfs nadat ik m'n telefoon opnieuw opgestart had. Dus over een paar weken is heel de kaart bezaaid met rode stippen. Hoe krijg ik die er weer uit?

Op het kaartscherm ga je naar het menu. Daar kies je voor "Tonen" en je ziet wat er op de kaart getoond wordt, bijvoorbeeld je eigen waarnemingen. En daarna ga je in het menu naar "Aantal uren" om in te stellen van hoe lang geleden je de waarnemingen wilt zien.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

PieWie

Citaat van: hiskodevries op mei 13, 2014, 16:48:31 PM
je krijgt via die link geen gebied te zien ? of alleen een gibied wat in jouw ogen niet goed is ?
als dat laatste het geval is gewoon doorgaan.

Misschien doe ik het als halve digibeet helemaal fout maar ik open de lijst en klik dan op 'edit'. Ik krijg dan bij de eerste waarnemingen een foutieve locatie (Tonga) en bij de andere waarnemingen een leeg veld en kan daar ook niets invullen.

Kort samengevat komt het erop neer dat alle resterende waarnemingen binnen de landsgrenzen van Fiji vallen.

groeten,

Pierre

Kinderdijk

Groeten,
Corné Stam

hiskodevries

Pierre, Fiji, zal nu in de meeste gevallen (ook) selecteerbaar zijn
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

PieWie

#278
Yep, nu vrijwel alle waarnemingen kunnen wegwerken. Ik heb er nog een stuk of 20 over die ik nog niet kon koppelen, allemaal in Fiji. 
Maar alvast bedankt! Ik heb zo toch alweer iets van 150 waarnemingen kunnen 'redden'.

Groeten,

Pierre

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

PieWie

Gelukt! Alles is nu verwerkt.
Dank je Hisko

paulhoekstra

Hoe kan je de precisie aanpassen in obsmap? Ik zou die namelijk af en toe op 1 km willen zetten. Som vind ik het leuk om als tijdverdrijf in de bus of de trein vogels in te voeren, maar de waarnemingen worden dan vaak met een precisie van 25m ingevoerd, terwijl de vogels dan meestal al 100m verder zijn.
groeten,
Paul

hiskodevries

daarvoor gebruik je de kaart (om de plek wel goed aan te geven)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Grada Menting

Wat is het nut van vaste lokatie?

Ik had per ongeluk, geen goed zicht door zonlicht, gedrukt op vaste lokatie en voerde vervolgens veel waarnemingen in op een lokatie in Zeeland terwijl ik in Limburg zat.

Ik kan me voorstellen wanneer je geen of slechte gps verbinding hebt, bomen, hoge gebouwen, dat je de lokatie vastzet. Maar misschien zijn er andere redenen.

Alex Kwak

Je zit op een telplek en wilt de batterij niet belasten met de gps bijvoorbeeld.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Grada Menting

Ok goed plan, nog wel uitvinden hoe je hem dan vastzet op die locatie maar dat moet lukken.
Bedankt.

Datura

Vandaag heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van het toevoegen van een foto bij de waarneming op mijn telefoon (Samsung S3 mini), maar ben in zoverre nog niet enthousiast dat van de 4 foto's er vier verkeerd gedraaid bij de waarneming komen. Is er een manier om dat te verhelpen?
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

marcel123

#287
Citaat van: Datura op augustus 01, 2014, 21:48:54 PM
Vandaag heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van het toevoegen van een foto bij de waarneming op mijn telefoon (Samsung S3 mini), maar ben in zoverre nog niet enthousiast dat van de 4 foto's er vier verkeerd gedraaid bij de waarneming komen. Is er een manier om dat te verhelpen?
Zie ook ''Foots op zijn  kant''
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=233642.0
en er moeten meer topics over zijn..


Niet in http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=282606.0

Datura

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

GertJ

Misschien zie ik iets over h et hoofd maar ik kan het niet vinden:
vandaag heb ik een paar OSM-kaarten van Zuid-Frankrijk gedownload voor Obsmap.
Deze staan op de SD-kaart, onder extSdCard/OSM.
Nu wil ik zo'n kaart aanzetten.
Volgens handleiding moet dit via instellingen --> Locatieinstellingen --> OSM.
Maar bij mij zit bij locatie-instellingen geen "OSM".
Versie 3.10.3
Wie wijst me de weg??



Groet Gert Jager

Alex Kwak

De handleiding is op dit punt achterhaald. De OSM-kaarten móeten nu staan in [sdkaart]/obsmapp/osm
Ze worden dan automatisch gevonden door ObsMapp.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

GertJ

Citaat van: Alex Kwak op augustus 03, 2014, 18:02:37 PM
De handleiding is op dit punt achterhaald. De OSM-kaarten móeten nu staan in [sdkaart]/obsmapp/osm
Ze worden dan automatisch gevonden door ObsMapp.
Yep, bedankt! Vandaar dat je ook niet meer zlef een pad op mag geven naar de plek waar ze staan.
Groet Gert Jager

marcel123

#292
Ik kan geen Wespenspin - Argiope bruennichi (Scopoli, 1772) invoeren, ook  niet als ik synoniemen aanzet. Als ik echter een tijgerspin invoer komt deze wel als Wespenspin - Argiope bruennichi (Scopoli, 1772) op waarneming.nl. Ben ik de enige met deze ervaring?
In 2013 kon ik dat namelijk nog wel.
Wat is het synoniem en wat het origineel


2013-08-25[/t]12:011WespenspinBargerveen - Meerstalblok (nl)OK
2014-08-09[/t]18:077TijgerspinMiddelbeers (nl)OK

Bart van Hoogstraten

Citaat van: optilete op augustus 10, 2014, 18:24:30 PM
Ik kan geen Wespenspin - Argiope bruennichi (Scopoli, 1772) invoeren, ook  niet als ik synoniemen aanzet. Als ik echter een tijgerspin invoer komt deze wel als Wespenspin - Argiope bruennichi (Scopoli, 1772) op waarneming.nl. Ben ik de enige met deze ervaring?
In 2013 kon ik dat namelijk nog wel.
Wat is het synoniem en wat het origineel


2013-08-25[/t]12:011WespenspinBargerveen - Meerstalblok (nl)OK
2014-08-09[/t]18:077TijgerspinMiddelbeers (nl)OK

Vreemd: bij mij is het precies ondersam -> Ik kan wel een wespenspin invoeren maar geen tijgerspin.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 10, 2014, 18:30:17 PM
Ik kan wel een wespenspin invoeren maar geen tijgerspin.

Inderdaad, bij het ophalen van de soorten krijg ik de Tijgerspin op geen enkele manier mee.
Klusje voor Hisko als 'ie terug is van vakantie...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

xJochemx

Ik krijg een foutmelding als ik waarnemingen via Obsmapp naar waarneming.nl wil uploaden (connection timed out). Weet iemand wat het probleem is en hoe deze op te lossen?
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

Alex Kwak

Citaat van: xJochemx op januari 22, 2015, 17:39:16 PM
Ik krijg een foutmelding als ik waarnemingen via Obsmapp naar waarneming.nl wil uploaden (connection timed out). Weet iemand wat het probleem is en hoe deze op te lossen?

Probleem met je internetverbinding.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

xJochemx

Ok, ik heb 't gevonden. Ik was blijkbaar op een ander netwerk ingelogd. Wel vreemd dat 't dan niet werkt, want ik had wel verbinding...
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

Pieter Stolwijk

Ik heb de sprinkhanengeluiden gedownload. Nu wil ik die file er weer af hebben. Hoe doe ik dat?
Bij voorbaat dank.


Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente