Questions about ObsMapp / vragen over ObsMapp

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:17:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op maart 27, 2014, 18:04:45 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op maart 27, 2014, 18:01:15 PM
Hey Alex,

Ik heb nu de update naar 3.6.1 op mijn S3 en ik heb de landenlijsten voor Senegal en Gambia opnieuw gedownload (de Engelstalige) maar ik kan nog steeds geen aves indet./unknown bird invoeren. Wat doe ik verkeerd?

heb je de verzamelsoorten wel aan staan?

Yes of course. Ik laat het je morgenvroeg wel zien bij de koffie. Fijne avond!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Voor iedereen die op zoek is naar een unknown bird in zijn landenlijsten -> het is dus een unidentified bird...
Alex bedankt (Nu kan ik eindelijk naar hartenlust mijn meest talrijke vogel invoeren ;) ) en tot over 2 weken!  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

wallander

Hallo,

Ik ben al enkele uren ah proberen de Xeno Canto geluiden te importeren maar krijg steevast de melding dat er onvoldoende geheugen vrij is, terwijl dat niet zo is!?

Ik heb her en der al héél wat gelezen en vermoed dat het te maken heeft met de directory /mnt/sdcard  die standaard staat ingesteld. Ik heb een Sony Xperia U, die enkel intern geheugen heeft, dus géén externe sd kaart.

Ik heb al héél wat variaties ingesteld voor die directory (/mnt/sdcard0 of /mnt/sdcard1 of /mnt/extSdCard of /mnt/external_sd of .....)

Iemand de gouden tip???

Trouwens, PRACHTIGE app, die ObsMapp!!!!

hiskodevries

die sony heeft voor opslag:
A System Memory (2GB) - Which can't be changed or edited.
A Phone memory (2GB) - For Applications, Contacts, Messages, Call Logs etc.
And Internal storage (4GB) - For Media purposes, such as Pictures, Video, Music and any moved applications.
Die 4 gb is denk ik de enige plek waar je data mag opslaan
Dat is erg weinig. Hoeveel staat daar al op ?

volgens mij bestaan op een sony deze 2 lokaties:
/mnt/ext_card
/mnt/sdcard
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Nog een tip: ObsMapp moet eerst de zip downloaden, en daarna uitpakken. Tijdelijk is er dus een dubbele hoeveelheid vrije ruimte nodig. Als je ruimte krap is, selecteer dan eerst alleen Xeno Canto, installeer die, en doe daarna pas de rest. Kan net het verschil maken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wallander

Citaat van: Alex Kwak op april 24, 2014, 08:51:53 AM
Nog een tip: ObsMapp moet eerst de zip downloaden, en daarna uitpakken. Tijdelijk is er dus een dubbele hoeveelheid vrije ruimte nodig. Als je ruimte krap is, selecteer dan eerst alleen Xeno Canto, installeer die, en doe daarna pas de rest. Kan net het verschil maken.
Dit was in mijn geval de gouden tip! Ik had 1,37Gb vrij, een beetje meer vrijgemaakt en het lukte wel!

Super, nu heb ik een uitstekende veldgids bij. Foto's en geluiden bij de hand! Voor deze beginneling super handig!

Bedankt voor jullie hulp & groetjes vanuit België  :duim:

Hinko

Ik loop er regelmatig tegenaan dat ik een soort heb ingevuld, een lokatie fix heb, en toch de knop 'opslaan' uitgegrijst blijft. Ik heb het zowel op mijn Samsung Galaxy tab3 als mijn S3. Waar kan dit aan liggen?
mvgr, Hinko

hiskodevries

hinko, in obsmapp kun je bij de lokatie instellingen zelf instellen vanaf welke precisie je kan opslaan  (maximale afwijking in meters). mogelijk had je wel een fix maar niet zo precies als ingesteld
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Hinko,

Maak anders even een schermprintje. Meestal is daar al iets aan te zien.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Hinko

Afwijking staat op 100 meter
mvgr, Hinko

hiskodevries

gedrag en kleed is leeg, dus logisch dat je niet kan opslaan
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Hinko

#251
Waarom is gedrag en kleed leeg? Ik heb geprobeerd via downloads dit bij te werken maar dan krijg ik foutcode 9 of 19; de id 's zijn niet uniek
mvgr, Hinko

Alex Kwak

Op de een of andere manier is je soortendatabase verminkt geraakt. Geen paniek: je kan 'm via de soortinstellingen in ObsMapp verwijderen, en daarna de gewenste data opnieuw downloaden. Dan zal het probleem verholpen zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Hinko

mvgr, Hinko

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Grada Menting

"Tijdens het invoeren van een soort kan je switchen tussen de lokale en de wetenschappelijke naam door op de "menu" knop van je divice te drukken bij selecteer soort."

Dit werkt bij mij niet. Ik kan drukken op  lokale of "wetenschappelijke naam" maar ik blijf houden waar hij op staat.
Hinko's probleem heb ik ook. Misschien verwijderen en opnieuw beginnen.??

Alex Kwak

Je kan altijd je soortendatabase weggooien en de data opnieuw downloaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Grada Menting

Citaat van: Alex Kwak op mei 02, 2014, 23:12:33 PM
Je kan altijd je soortendatabase weggooien en de data opnieuw downloaden.
Opgelost! Bedankt!


Lanius

Hoe verwijder ik de multimediabestanden? Ik heb wat teveel gedownload (mijn sd kaartje kan het niet aan) en zou dus wat willen deliten.
Davy De Groote

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op mei 08, 2014, 21:53:58 PM
Hoe verwijder ik de multimediabestanden? Ik heb wat teveel gedownload (mijn sd kaartje kan het niet aan) en zou dus wat willen deliten.

Gebruik hiervoor bijvoorbeeld "ES File Explorer". Gan naar [sdkaart]/obsmapp/media, je ziet daar de id's van de verschillende soortgroepen, mits je "Toon verborgen bestanden" hebt aangezet. Verwijder daar dat wat nodig is.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

Ok, Bedankt. Ik zal vanavond eens kijken. Ik had gisteren al zitten zoeken, maar de bestanden zullen verborgen gestaan hebben en vandaar dat ik niets vond.
Davy De Groote

Alex Kwak

Als ik ze niet zou verbergen komen ze ook in de algehele index van je toestel, en dat wil je niet  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

PieWie

Afgelopen maand heb ik wat rondgevaren in de zuid pacific en daarbij een hoop leuke vogels en zoogdieren gezien en ingevoerd.
Nu het uploaden bleek een deel van de waarnemingen van meerdere data niet meegekomen te zijn en uiteindelijk vond ik ze terug in een map 'pda_waarnemingen_mislukt.php'.

Bij een deel van de waarnemingen bleek dit eenvoudig op te lossen (locatie was gewoon ingevuld) maar bij een hoop waarnemingen van Fiji en Vanuatu, zowel op zee als op kleinere eilanden, kom ik er niet goed uit, het gaat om ruim 130 waarnemingen. Hoe kan ik deze alsnog van een locatienaam voorzien zodat ze in mijn waarnemingen overzicht verschijnen?

Het ziet er nu zo uit (zie hieronder) en bij het klikken op 'where', komt de locatie op kaart tevoorschijn maar daarna loop ik vast. Hoe kan ik dit oplossen.

2014-04-13 1 Tahiti Petrel - Pseudobulweria rostrata Pierre van der Wielen Edit Delete -16.88776682 -179.41949235 where
2014-04-13 1 Wedge-tailed Shearwater - Puffinus pacificus Pierre van der Wielen Edit Delete -16.87181055 -179.39480501 where
2014-04-13 1 Red-footed Booby - Sula sula Pierre van der Wielen Edit Delete -16.87137724 -179.39418403 where
2014-04-13 1 White Tern - Gygis alba Pierre van der Wielen Edit Delete -16.5646373 -178.68654144 where
2014-04-13 1 Lesser Frigatebird - Fregata ariel Pierre van der Wielen Edit Delete -16.55032015 -178.6394565 where
2014-04-13 1 Sooty Tern - Onychoprion fuscatus Pierre van der Wielen Edit Delete -16.54603451 -178.62541377 where
2014-04-13 1 Red-footed Booby - Sula sula Pierre van der Wielen Edit Delete -16.54588678 -178.62490156 where
2014-04-13 1 Tahiti Petrel - Pseudobulweria rostrata Pierre van der Wielen Edit Delete -16.53929992 -178.60407143 where
2014-04-13 1 White Tern - Gygis alba Pierre van der Wielen Edit Delete -16.5331913 -178.58494861 where
2014-04-13 1 Collared Petrel - Pterodroma brevipes Pierre van der Wielen Edit Delete -16.53300703 -178.58434095 where
2014-04-13 1 Red-footed Booby - Sula sula Pierre van der Wielen Edit Delete -16.52302465 -178.55538567 where
2014-04-13 1 Collared Petrel - Pterodroma brevipes Pierre van der Wielen Edit Delete -16.51549343 -178.53405702 where
2014-04-13 1 Sooty Tern - Onychoprion fuscatus Pierre van der Wielen Edit Delete -16.51134748 -178.52249911 where
2014-04-13 1 Short-tailed Shearwater - Puffinus tenuirostris Pierre van der Wielen Edit Delete -16.51105874 -178.52159582 where
2014-04-13 1 Collared Petrel - Pterodroma brevipes Pierre van der Wielen Edit Delete -16.50673512 -178.50903143 where
                 
   
Groeten,

Pierre                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 

bijsterg

ik heb ObsMapp geinstalleerd op een HTC X met Androidversie 4.1.1 ik kan helaas geen waarnemingen invoeren omdat ik het "menu" niet zichtbaar krijg! Doe ik iets fout?

Alex Kwak

Citaat van: bijsterg op mei 11, 2014, 11:41:01 AM
ik heb ObsMapp geinstalleerd op een HTC X met Androidversie 4.1.1 ik kan helaas geen waarnemingen invoeren omdat ik het "menu" niet zichtbaar krijg! Doe ik iets fout?

Het enige dat je fout doet is dat je niet in de FAQ hebt gekeken:  ;)
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1513022#msg1513022
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Pierre, ik zag ze langs komen en grote stukken oceaan in die omgeving zijn niet in observado bekent. Als je wilt kun je zelf aanmaken , zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=54678.0
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

PieWie

Hisko,

Oke, ik vermoedde al zoiets. Kun je met bijgevoegde kaart uit de voeten voor de voorgestelde begrenzing? Het is vrij grof en met name aan de noordzijde is de begrenzing niet al te zeker. Ik weet n.l. niet hoe de staatjes hun afspraken hebben over hun begrenzing op zee. Het lijkt me niet zo nuttig om elk eilandje dat we bezochten afzonderlijk te benoemen. Kleine kans dat er regelmatig bezoekers gaan komen.

Groeten,

Pierre

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

florisbrekelmans

Hoi,


Ik heb een lijst (excel) met de sprinkhanen van Marokko. Kunnen jullie die als landenlijst toevoegen aan ObsMapp?


Groet en dank,


Floris

hiskodevries

met dat bestand kan ik niets doen, veel te veel gegevens in 1 kolom
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0