Questions about ObsMapp / vragen over ObsMapp

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:17:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 20, 2013, 11:04:19 AM
Gisteravond heb ik een waarneming ingevoerd met de optie "vervagen" aangevinkt. Ik werd er vanochtend door een medewaarnemer op geattendeerd dat mijn waarneming onvervaagd op wrn stond. Is dat een bug of zie ik weer iets over het hoofd?

Problemen met vervagen zijn niet bekend.
Ik net een vervaagde houtduif ingevoerd, over een kwartier weet ik of 'ie ook vervaagd op de site staat.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op augustus 20, 2013, 11:23:21 AM
Ik net een vervaagde houtduif ingevoerd, over een kwartier weet ik of 'ie ook vervaagd op de site staat.

Staat keurig vervaagd op de site.
http://waarneming.nl/waarneming/view/78530483

Ik vermoed toch dat je door de euforie iets verkeerd hebt gedaan  :P
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

het is maar net wat JIJ onder vervaagd verstaat.
als jij daar onder verstaat niets is zichtbaar van de waarneming dan is de optie vervaging je niet duidelijk.
als jij daar onder verstaat de exacte plek qua coördinaten is niet zichtbaar zou het een bug zijn, maar helaas heb je geen link naar de betreffende waarneming geplaatst dus kan ik daar verder niets over zeggen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

@Hisko: ik stuur je een link naar de waarneming
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Uit zoek- en speurwerk van Hisko blijkt dat het vervaag-vinkje bij de betreffende waarneming niet aan stond.
Ik vermoed dat de handjes te veel trilden bij de invoer van zo'n mega-waarneming!  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op augustus 20, 2013, 13:29:39 PM
Uit zoek- en speurwerk van Hisko blijkt dat het vervaag-vinkje bij de betreffende waarneming niet aan stond.
Ik vermoed dat de handjes te veel trilden bij de invoer van zo'n mega-waarneming!  ;D

Dat zou kunnen (was inderdaad een beetje van de waps  ;) ) maar ik liet André zien dat ik het aan vinkte voordat ik de waarneming invoerde. Ik probeer het nog even met een Merel.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 20, 2013, 13:36:42 PM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 20, 2013, 13:29:39 PM
Uit zoek- en speurwerk van Hisko blijkt dat het vervaag-vinkje bij de betreffende waarneming niet aan stond.
Ik vermoed dat de handjes te veel trilden bij de invoer van zo'n mega-waarneming!  ;D

Dat zou kunnen (was inderdaad een beetje van de waps  ;) ) maar ik liet André zien dat ik het aan vinkte voordat ik de waarneming invoerde. Ik probeer het nog even met een Merel.

Ik ben inderdaad van de waps geweest -> test met de merel werkt wel. Excuus voor de verstoring.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 20, 2013, 13:52:02 PM
Ik ben inderdaad van de waps geweest -> test met de merel werkt wel. Excuus voor de verstoring.

Het laat me toch nog niet los, en ik heb een idee wat er gebeurd kan zijn: Wellicht heb je na het zetten van het vinkje op de back-toets gerukt ipv op Ok? Zou een begrijpelijke fout zijn aangezien bij de meeste schermen dat een prima manier is om de instellingen op te slaan.
Ik zal een waarschuwing aan dit scherm toevoegen in de komende versie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Hallo Alex,

Ondanks dat het probleem van het dubbel of zelfs driedubbel opstarten van ObsMapp in de huidige, nieuwste versie verholpen zou moeten zijn lukt et mij nog steeds om ObsMapp op een Samsung Galaxy S 2 met OS IceCreamSandwich meerdere malen op te starten. Dit is geen incident maar gebeurd regelmatig. Echt heel vervelend is het niet maar wellicht kun je er iets mee.

Groetjes, Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Ja, ik kreeg de melding ook van anderen. Volgens de specs van Android zou het verholpen moeten zijn, en bij is dat ook inderdaad het geval.
Kan je aangeven in wat voor situaties het dubbel opstarten gebeurt? Start/stop je bijvoorbeeld tussendoor andere app's, in welk scherm laat je ObsMapp achter, enz.
Of laat het me komend weekend op de DBF zien  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Vincent Sanders

Als je het scherm kantelt dan krijg je ook een dubbele laag eroverheen (tijdens invoeren)...
Gr,
Vincent Sanders

hiskodevries

Citaat van: Vincent Sanders op augustus 22, 2013, 13:16:14 PM
Als je het scherm kantelt dan krijg je ook een dubbele laag eroverheen (tijdens invoeren)...
Vincent, hoe constateer je dat ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent Sanders

Als ik tijdens het invoeren het scherm kantel (en het beeld draait mee) dan zie je gewoon een nieuwe invoerlaag ontstaan en moet je 'm ook weer 2x op de terugtoets klikken om het invoerscherm af te sluiten.
Overigens kan ik dat nu niet reproduceren omdat mijn telefoon bij de reparatieservice ligt...
Gr,
Vincent Sanders

Alex Kwak

Citaat van: Vincent Sanders op augustus 22, 2013, 13:41:39 PM
Als ik tijdens het invoeren het scherm kantel (en het beeld draait mee) dan zie je gewoon een nieuwe invoerlaag ontstaan en moet je 'm ook weer 2x op de terugtoets klikken om het invoerscherm af te sluiten.

Kan ik niet reproduceren. Wat voor toestel heb/had je?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op augustus 22, 2013, 08:43:56 AM
Ja, ik kreeg de melding ook van anderen. Volgens de specs van Android zou het verholpen moeten zijn, en bij is dat ook inderdaad het geval.
Kan je aangeven in wat voor situaties het dubbel opstarten gebeurt? Start/stop je bijvoorbeeld tussendoor andere app's, in welk scherm laat je ObsMapp achter, enz.
Of laat het me komend weekend op de DBF zien  ;D

Hoi Alex, ik ben niet op de DBF dit weekend maar ga er de komende tijd ff extra opletten en situaties reproduceren, opschrijven en laat het je weten. In ieder geval lukt het me als ik ObsMapp opstart vanuit het startscherm, direct terug ga naar het startscherm en dan ObsMapp direct weer opstart vanaf het startscherm, als ik heel snel ben krijg ik hem dan zelfs driedubbel open. Je hoort dus nog van me de komende week (-en)

Veel plezier op de DBF! Groetjes, Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rienk Slings

Ik zit met het volgende. Ik heb in het veld een lijst waarnemingen ingevoerd. Thuisgekomen wil ik er een stel vervagen. Ik roep de daglijst op selecteer de wrn en selecteer "waarneming wijzigen". Bij sommige waarnemingen kom ik dan inderdaad in het invoerscherm en kan ik wijzigen (vervagen) en opslaan. Maar bij sommige andere waarnemingen krijg ik de melding "Soortgroep nog niet aanwezig". En het gekke is, dat is niet soortsafhankelijk. Dus de ene Parnassia kan ik wijzigen en de andere niet.


Alex Kwak

Is een bekende bug, wordt opgelost met versie 3.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Robin Vermylen

De laatste tijd loopt Obsmapp steeds enkele seconden (8) vast als ik een reeks waarnemingen na elkaar invoer. Ligt het aan mijn GSM of aan Obsmapp? Ben ik misschien te snel? Er komt geen rapport om te forceren maar hij hangt gewoon even vast. Het is niet heel lastig maar zou wel opgelost mogen geraken :).

Alex Kwak

Citaat van: Robin Vermylen op augustus 29, 2013, 23:43:15 PM
De laatste tijd loopt Obsmapp steeds enkele seconden (8) vast als ik een reeks waarnemingen na elkaar invoer. Ligt het aan mijn GSM of aan Obsmapp? Ben ik misschien te snel? Er komt geen rapport om te forceren maar hij hangt gewoon even vast. Het is niet heel lastig maar zou wel opgelost mogen geraken :).

Ik herken dat niet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Geheugen tekort ? waardoor android constant processen aan het stoppen/starten is ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Heb je de soortendatabase op de sd-kaart laten plaatsen (instelling  bij de gebruikersinstellingen)? Dat is op sommige toestellen veel trager en zou het kunnen verklaren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Robin Vermylen

Soortendatabase staat nu op SD-kaart maar het bleef weer even 'hangen' bij het invoeren van de tiende waarneming.

Alex Kwak

Citaat van: Robin Vermylen op augustus 30, 2013, 11:17:05 AM
Soortendatabase staat nu op SD-kaart

Dat zou je juist niet moeten doen, tenzij noodzakelijk ivm tekort aan intern geheugen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Ik krijg het invoeren van een foto die nog uitgesneden moet worden met mijn S3 niet onder de knie. Wel als ik de foto van tevoren afkader in mijn camera-app maar niet als ik dat via ObsMapp doe, Ik kies de optie dat ik de in te voeren foto nog moet uitsnijden, kader hem af met de tool en druk op gereed. De ingevoerde foto blijkt naderhand misvormd (lengte-breedte-verhouding is veranderd). Ik denk niet dat dat een bug is maar dat ik iets overzie. Wat doe ik verkeerd?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Bijsnijden heb ik zelf al een tijd niet meer gedaan. Ik zal het zelf weer eens testen de komende dagen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rudi

hallo, ik heb net de ap geinstaleerd en ik wil uploaden, de ap zegt dan : ongeldige inloggegevens..
heb ik een verkeerd wachtwoord ingevoerd of is het iets met de portals?
bij voorbaat dank .
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

marcel123

De inloggegevens zijn dan niet goed lijkt me. (ps: Jij vult ze toch wel zelf in en laat ze niet aanvullen door het os?)