Nog een wens of 2:
1. Als je een soort ingeeft krijg je de lijst van recente soorten of een alfabetische lijst waaruit je kan selecteren. Met dikke koude wintervingers gebeurt het mij te vaak dat ik verkeerd "selecteer". Zouden die lijnen iets hoger van afmeting kunnen/mogen?
2. Net omgekeerd als 1 misschien, ik vind de selectievakken (methode, ...) bij het ingeven van een waarneming onnodig hoog. Iets lager zou overzichtelijker zijn.
En nog een idee of twee:
1. Ik vind het ingeven van het geslacht erg omslachtig (

). Ik zat te denken of het geen idee is dat je bijvoorbeeld elke keer dat je op het sexe symbool tipt er één van dat geslacht bij komt. Mogelijk vind je dat een bijzonder slecht idee of heb je tegenargumenten, dan hoor ik het wel.
2. Als je bij "waarnemingen" (eerste tegel) op de + drukt, zou ik het handig vinden mocht daar één van die soort bij gedaan worden maar dan op de huidige locatie! Ik weet het, simpele vraag maar allicht moeilijk in te werken, dat betekent in de achtergrond dan een waarneming aanmaken ofzo, maar om bijvoorbeeld een grote oppervlakte te tellen (niet persé een bestaand gebied), is dat handig. Ik doel hier op onze mid-maandelijkse watervogeltellingen. En aansluitend daarbij: ik zou het prettig vinden mocht er een + voor man en een + voor vrouw zijn. Mogelijk is dat voor andere soortgroepen totaal niet handig, maar voor vogels vaak wel.
Het zijn maar wat ideeën waar ik aan dacht. Schiet het gerust gewoon af als je het niet goed vindt ...
Groeten,