Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:14:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Mudde

Citaat van: SlechtValk op november 10, 2017, 14:50:40 PM
Citaat van: Jan Mudde op november 09, 2017, 15:44:47 PM
Ik heb het vermoeden dat het direct vanuit een waarneming uit het "omgevingsmenu" terugkeren naar het "zoeken" van de app iets is wat aan jou of je telefoon ligt. Net nog even uitgebreid uitgeprobeerd en ik kom op de volgende route uit die niet leidt tot opnieuw moeten opstarten van het "zoeken" ObsMapp openen, "omgeving" kiezen, soort uit getoonde soortenlijst bekijken kan vervolgens tot op routekaartjes niveau, daarna gewoon aantal keren de "terugknop" van je toestel indrukken tot je weer in de lijst met waarnemingen zit.
Ik denk dat je me niet goed begrijpt... hetgeen ik probeer aan te kaarten is niet zozeer het terug komen van het "omgeving"-scherm naar invoeren van een waarneming, maar juist andersom van het invoeren van een waarneming, naar een (eerder gemaakte) zoektocht in de omgeving.

Citaat van: Jan Mudde op november 09, 2017, 15:44:47 PM
Als je natuurlijk vanuit "omgeving" door naar het invoerscherm gaat dan zal je idd opnieuw moeten zoeken.
Dat is helemaal niet zo natuurlijk, dit is precies wat mijn verzoek inhoud... dat ik juist NIET opnieuw hoef te zoeken maar dat ik de mogelijkheid heb om terug te keren naar de eerdere zoekopdracht.

Citaat van: Jan Mudde op november 09, 2017, 15:44:47 PM
Wat ik niet zo begrijp is dat je kijkt in "Omgeving" voor "mooie soorten" die je vervolgens in wil voeren. Ik voer uitsluitend in wat ik waarneem en dat staat niet "voorgedrukt" in het lijstje "Omgeving" ;D B) Groetjes, Jan
Is mijn gebruik van de Omgeving-functie echt zo vreemd?... lekker aan het vogelen in een gebiedje, als ik het vermoeden heb dat ik wel zo'n beetje alles gezien heb kijk ik even in de app naar wat anderen in de omgeving gezien hebben (en of ik dus nog iets beter zou moeten zoeken naar een soort die ik niet, maar anderen wel hadden). Als er op dat moment een... ik noem maar wat... Zeearend overvliegt (nog voor ik de omgevingslijst in mij op heb kunnen nemen)... snel terug naar invoer en die Zeearend invoeren (nadat ik hem natuurlijk uitgebreid bekeken heb) en vervolgens wil ik terug naar waar ik mee bezig was... namelijk weten wat er in de omgeving gezien is... ik heb op deze manier al meermaals een melding gekregen dat je maximaal x aantal keer per tijdseenheid mag zoeken in de omgeving (ik vermoed omdat dit een bewerking vereist die de servers nogal belast).

Overigens stond er in mijn oorspronkelijke bericht niet alleen een komma maar zelfs een puntkomma tussen de "mooie soort" en de "zoekopdracht in de omgeving", als je ze dan alsnog gaat koppelen ligt dat meer aan je vermogen van begrijpend lezen... maar dat ter zijde.

Hallo Stefan, dank je wel voor je uitgebreide toelichting. Die maakt het probleem waar je tegen aan loopt in ObsMapp een heel stuk duidelijker. Wat betreft mijn vermogen tot begrijpend lezen; daar is niet veel mis mee. Mogelijk dat wij beiden iets verschillen in de beleving bij het gebruik van het leesteken punt-komma. Mijn beleving is dat je een punt-komma gebruikt tussen twee zinnen die je in zeer nauw verband met elkaar moet lezen. Jouw gebruik van het woord "vervolgens" in het tweede deel van je opsomming doet nog eens extra de beleving ontstaan dat dit deel rechtstreeks zijn oorsprong vindt in het eerste zinsdeel. En zoals altijd met taal blijkt hieruit weer eens dat het referentiekader van de zender en ontvanger op elkaar afgestemd moet zijn omdat er anders ruis kan ontstaan  ;D. Ik wens je in elk geval veel natuurplezier en dat de noeste werkers aan ObsMapp altijd in staat mogen blijven zijn om ons als best wel in de watten gelegde waarnemers naar believen te bedienen. Met vriendelijke groeten, Jan Mudde.
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

OlivierO

Twee wensen:

1. bij het ingeven van een waarnemingen heb je gedrag, kleed, ... en dan een keuzemenu. Ik zou het aangenaam vinden mocht de benaming op dezelfde lijn, dus voor het selectiemenu komen te staan, zodat alle menu's (bij mij) in één beeld zichtbaar zijn. Tegelijk of eventueel als tussenoplossing lijken de vakken van die keuzemenu's ook nogal onnodig groot. Zouden die minder hoog kunnen gemaakt worden?

2. Bij 'tellen' zou ik ook graag de mogelijkheid hebben om een uur te selecteren. Ik doe watervogeltellingen en ik maak daarbij gebruik van ObsMapp. Om nadien makkelijk een overzicht per gebied te krijgen zou de mogelijkheid tot selectie op tijd wel handig zijn.

Groeten,
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op december 03, 2017, 16:25:55 PM
1. bij het ingeven van een waarnemingen heb je gedrag, kleed, ... en dan een keuzemenu. Ik zou het aangenaam vinden mocht de benaming op dezelfde lijn, dus voor het selectiemenu komen te staan, zodat alle menu's (bij mij) in één beeld zichtbaar zijn. Tegelijk of eventueel als tussenoplossing lijken de vakken van die keuzemenu's ook nogal onnodig groot. Zouden die minder hoog kunnen gemaakt worden?

2. Bij 'tellen' zou ik ook graag de mogelijkheid hebben om een uur te selecteren. Ik doe watervogeltellingen en ik maak daarbij gebruik van ObsMapp. Om nadien makkelijk een overzicht per gebied te krijgen zou de mogelijkheid tot selectie op tijd wel handig zijn.

1. Bedenk dat er honderden verschillende soorten Androids zijn. De huidige opbouw werkt op alle schermen min of meer goed. Optimaal voor alle schermen kan niet.

2. Is 1 uur tellen een standaard-methode?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op december 03, 2017, 21:52:30 PM
Citaat van: OlivierO op december 03, 2017, 16:25:55 PM
1. bij het ingeven van een waarnemingen heb je gedrag, kleed, ... en dan een keuzemenu. Ik zou het aangenaam vinden mocht de benaming op dezelfde lijn, dus voor het selectiemenu komen te staan, zodat alle menu's (bij mij) in één beeld zichtbaar zijn. Tegelijk of eventueel als tussenoplossing lijken de vakken van die keuzemenu's ook nogal onnodig groot. Zouden die minder hoog kunnen gemaakt worden?

2. Bij 'tellen' zou ik ook graag de mogelijkheid hebben om een uur te selecteren. Ik doe watervogeltellingen en ik maak daarbij gebruik van ObsMapp. Om nadien makkelijk een overzicht per gebied te krijgen zou de mogelijkheid tot selectie op tijd wel handig zijn.

1. Bedenk dat er honderden verschillende soorten Androids zijn. De huidige opbouw werkt op alle schermen min of meer goed. Optimaal voor alle schermen kan niet.

2. Is 1 uur tellen een standaard-methode?

1. Oke, maar de vakken zijn in mijn ogen nogal groot en kunnen kleiner. Als het niet kan is het ook goed.

2. Nee, ik bedoel dat je ook gewoon de tijd in uren:minuten:seconden kan selecteren.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Guido Klerk

Ik zou heel erg graag zien dat bij uitblijven van GPS signaal er een mogelijkheid komt om zelf de locatie op de kaart aan te geven. Zoals het nu is kan ik helemaal geen waarnemingen invoeren als mijn toestel weer even geen GPS signaal ontvangt en dat kan behoorlijk frustrerend zijn, terwijl ik de locatie vaak prima zelf kan duiden. Is hier een oplossing voor te bedenken, misschien gewoon een waarschuwing als je op het kaart icoontje klikt dat er geen locatie is vastgesteld en vervolgens de keuze om de kaart toch te openen (bijvoorbeeld op de laatst gebruikte locatie of gewoon een kaartje van NL?)

Verder mijn complimenten en dank, echt een fantastische app die ik veelvuldig en met plezier gebruik.

Groet,
Guido

RutgerB

Mogelijk al eerder geuite wens, maar ik heb geen tijd om de vorige 46 pagina's wensen te lezen:

Ik zou graag direct het gedrag willen kunnen invoeren van de bijkomende waarneming van de waardplant/gastheer. Mogelijk zijn er meer wensen (methode, aantal etc.) geuit. Daarom lijkt het me zinnig dat je bij het opslaan van een waarneming met waardplant/gastheer in een editscherm komt waar je die bijkomende waarneming kunt edit-en of zelfs: deleten. Veel mensen hebben overigens niet door dat ze een extra waarneming aanmaken. Je zou dus ook in je voorkeuren moeten kunnen aangeven dat je dat niet (standaard) of wel (aan te vinken) wilt.

Deze voorkeuren hebben ook als nut dat ik niet meer hoef te vermijden dat ik een gastheer ingeef waar het gedrag niet correct bij is. Bijvoorbeeld een Maretak in een aangeplante Populier. Ik persoonlijk voer dat expres niet in, zodat ik niet thuis van alles zou moeten veranderen. Ik vergeet dat waarschijnlijk ook.  Bovendien zie ik het nut niet in van een waarneming van een aangeplante Populier.

hiskodevries

dat zal in obsmapp niet gaan werken, daar wordt de waardplant alleen maar als een nummer vastgelegd bij de gastheer. de verrijking naar twee waarnemingen vindt op de server plaats.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wim veraghtert

@Rutger: ik denk dat die waardplant-waarneming pas wordt aangemaakt bij het uploaden. Het zou op zijn minst handig zijn dat je bij het invoeren van de waarneming in Obsmapp kan aangeven dat er voor de Op/in-relatie géén aparte waarneming wordt aangemaakt. Heel handig als je bijv. 4 soorten gallen op 1 zomereik ziet, maar geen 4 aparte waarnemingen van dezelfde plant wil.

Op de website bestaat daar wel een aanvinkknopje voor, maar in Obsmapp is die optie er niet.

Mvg
Wim
admin nachtvlinders waarnemingen.be

RutgerB

#1358
Op zich vind ik het jammer als waardplantwaarnemingen niet als aparte waarneming geregistreerd worden. Het is namelijk ook belangrijk dat de determinatie van de waardplant juist is. Maar dan moet je er dus wel wat specificaties bij kwijt kunnen.  Dan kun je in geval van Obsmapp dus nu alleen als ze zijn aangemaakt op de server. Daarna pas kan je de waarnemingen voorzien van extra items. Dat is omslachtig en gebeurt heel vaak niet. Zo komen er duizenden 'fouten'  in de database.  Ik schrijf het maar tussen aanhalingstekens, want sommigen hechten niet zo veel waarde aan aantal, methode, stadium of gedrag..


Gert Van Heghe

Sneller foto toevoegen:

Onderaan het invoerscherm hebben we 2 grote knoppen: voor foto toevoegen en voor geluid toevoegen.
Om een foto toe te voegen komt er nog een tussenscherm: "Foto maken" of "Voeg bestaande foto toe".
Deze 2de optie gebruik ik nooit; altijd "Foto maken".
Die extra keuze telkens opnieuw gaat gauw vervelen, ook omdat het zo'n klein "radio-button" type is (althans op mijn toestel).

Zou het mogelijk zijn om voor een foto al op het invoerscherm gewoon de 2 opties aan te bieden: foto maken of bestaande foto toevoegen, elk met zo'n grote knop ?

Dank om dit te overwegen.

Mvg,
Gert

Alex Kwak

Citaat van: Gert Van Heghe op januari 31, 2018, 14:50:52 PM
Zou het mogelijk zijn om voor een foto al op het invoerscherm gewoon de 2 opties aan te bieden: foto maken of bestaande foto toevoegen, elk met zo'n grote knop ?

Ik ga het inderdaad overwegen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerard Troost

Citaat van: Alex Kwak op januari 31, 2018, 16:36:24 PM
Citaat van: Gert Van Heghe op januari 31, 2018, 14:50:52 PM
Zou het mogelijk zijn om voor een foto al op het invoerscherm gewoon de 2 opties aan te bieden: foto maken of bestaande foto toevoegen, elk met zo'n grote knop ?

Ik ga het inderdaad overwegen.
Ah dat zal fijn zijn! :duim:
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jean Claessens

In het buitenland kom ik er in het veld niet altijd uit welke plant het is, ik noteer hem dan als Plantae indet. en voeg een foto bij. Als ik dan thuis kom, kan ik de dan gedetermineerde plant alsnog invoeren op de smartphone. Het wordt een probleem als ik veel onbekende planten heb gevonden, want dan moet ik alle waarnemingen van onbekende planten op mijn smartphone oproepen om de bijbehorende foto te zien. Is het niet mogelijk bij een waarneming ook een foto te plaatsen (dit was wel zo in een eerdere versie van Obsmapp? Dat zou me veel opzoektijd schelen.

Vriendelijke groet,

Jean Claessens

Alex Kwak

Citaat van: Jean Claessens op februari 23, 2018, 11:16:31 AM
In het buitenland kom ik er in het veld niet altijd uit welke plant het is, ik noteer hem dan als Plantae indet. en voeg een foto bij. Als ik dan thuis kom, kan ik de dan gedetermineerde plant alsnog invoeren op de smartphone. Het wordt een probleem als ik veel onbekende planten heb gevonden, want dan moet ik alle waarnemingen van onbekende planten op mijn smartphone oproepen om de bijbehorende foto te zien. Is het niet mogelijk bij een waarneming ook een foto te plaatsen (dit was wel zo in een eerdere versie van Obsmapp? Dat zou me veel opzoektijd schelen.

Klopt, die bug is al verholpen in de beta-versie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jean Claessens

Hallo Alex, super, hier ben ik blij mee!

Jean Claessens

SlechtValk

Het gebeurt me vaak dat ik bij overvliegende vogels (of andere diersoorten) niet aangeef dat die overvliegend zijn... waarom omdat tijd altijd dringt... de volgende wil bekeken worden... en dat overvliegen dat zijn 9 items in de gedragingenlijst... waar ik dan weer de goeie uit zou moeten zoeken... "is het nou oost, of zuidoost waar die heen vliegt...".

Mijn idee is om al deze gedragingen (en desnoods pak je 'opvliegend' er ook nog bij) samenvoegt tot 'overvliegend' of 'vliegend' en wanneer dit gekozen wordt een schermpje weergeeft met de 9/10 verschillende mogelijkheden...

Zo wordt de lijst van gedragingen weer 20% korter en stimuleer je denk ik ook om de vliegrichting op te geven... het zou bij mij in elk geval stimulans zijn om dat preciezer op te geven.

Ik ben zelf een beetje aan het knutselen gegaan (in paint) om een simpel voorbeeldje te geven van hoe ik me dat ongeveer voorstel...

Hierbij laat ik een kaartje zien (waardoor je soms beter kan zien welke richting omdat je gebiedskenmerken zoals wegen kan vergelijken met de vliegrichting) met daarop de 8 verschillende windrichtingen (vergeet niet dat het kaartje ook gedraaid kan worden en de richtingen dan zouden moeten meedraaien). Om "Overvliegend" (zonder specifieke richting) te kunnen selecteren zou ik een knop "onbepaald" of iets soortgelijks toevoegen (en zoals eerder gezegd zou 'opvliegend' hier ook kunnen staan).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

en dat kost niet meer tijd dan de juiste optie selecteren ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op maart 05, 2018, 11:19:05 AM
en dat kost niet meer tijd dan de juiste optie selecteren ?

Als je gedragingen op laatst gebruikt sorteert (wat ik doe, omdat ik vaak dezelfde gedragingen gebruik) staan de vliegrichtingen niet altijd bij elkaar... en de volgorde wisselt steeds... dus dan wel ja! Of de keus moet gemaakt worden om al die vliegrichtingen als één te behandelen en dus ook allemaal bovenaan te zetten als één daarvan gebruikt is... maar dat lijkt me dan ook weer raar...

Met "mijn" suggestie kun je bovendien a.d.h.v. de kaart (en dus omgevingskenmerken zoals een weg oid) bepalen wat de richting is... in gebieden waar je niet bekend ben is het niet altijd makkelijk te bepalen a.d.h.v. de zon oid...

Daarbij wordt de lijst 20% korter, wat het zoeken naar andere gedragingen ook weer makkelijker maakt.

Het enige wat roet in het eten zou kunnen gooien is dat het laden van dit voorgestelde nieuwe scherm erg lang zou duren... ik kan niet beoordelen of dat het geval zal zijn... ik kan me voorstellen dat de kaart lang zou kunnen doen over laden en dat die misschien optioneel (of weggelaten) zou moeten worden. maar nogmaals, ik kan niet bepalen of dat nodig is.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op maart 05, 2018, 22:33:16 PM
Als je gedragingen op laatst gebruikt sorteert (wat ik doe, omdat ik vaak dezelfde gedragingen gebruik) staan de vliegrichtingen niet altijd bij elkaar... en de volgorde wisselt steeds...

Is tamelijk logisch lijkt mij...  :rolleye:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op maart 04, 2018, 21:39:25 PM
Mijn idee is om al deze gedragingen (en desnoods pak je 'opvliegend' er ook nog bij) samenvoegt tot 'overvliegend' of 'vliegend' en wanneer dit gekozen wordt een schermpje weergeeft met de 9/10 verschillende mogelijkheden...

Ik ga dit niet doen. De reden is enerzijds dat de hoeveelheid werk niet in verhouding is met wat het oplevert, ook is mijns inziens het gebruiksgemak beperkt en voor andere gebruikers zelfs verwarrend.
Wat ik wel (ooit) wil gaan onderzoeken om hiervoor het ingebouwde kompas te gebruiken. Je wijst met je telefoon in de juiste richting en klikt op 'ze vlogen deze kant op'. Maar ook dat komt niet bovenaan het lijstje van de tientallen issues die nog opgepakt kunnen worden...

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gert Van Heghe

Citaat van: gtroost op februari 02, 2018, 13:45:01 PM
Citaat van: Alex Kwak op januari 31, 2018, 16:36:24 PM
Citaat van: Gert Van Heghe op januari 31, 2018, 14:50:52 PM
Zou het mogelijk zijn om voor een foto al op het invoerscherm gewoon de 2 opties aan te bieden: foto maken of bestaande foto toevoegen, elk met zo'n grote knop ?

Ik ga het inderdaad overwegen.
Ah dat zal fijn zijn! :duim:

Ja, maar jammer dat dit het niet gehaald heeft in de nieuwe versie 7.17...

Alex Kwak

Citaat van: Gert Van Heghe op maart 07, 2018, 10:28:42 AM
Citaat van: gtroost op februari 02, 2018, 13:45:01 PM
Citaat van: Alex Kwak op januari 31, 2018, 16:36:24 PM
Citaat van: Gert Van Heghe op januari 31, 2018, 14:50:52 PM
Zou het mogelijk zijn om voor een foto al op het invoerscherm gewoon de 2 opties aan te bieden: foto maken of bestaande foto toevoegen, elk met zo'n grote knop ?

Ik ga het inderdaad overwegen.
Ah dat zal fijn zijn! :duim:

Ja, maar jammer dat dit het niet gehaald heeft in de nieuwe versie 7.17...

Klopt, erg weinig tijd gehad helaas. En andere zaken hadden prioriteit...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gert Van Heghe

Citaat van: Alex Kwak op maart 07, 2018, 13:03:16 PM
Citaat van: Gert Van Heghe op maart 07, 2018, 10:28:42 AM
Citaat van: gtroost op februari 02, 2018, 13:45:01 PM
Citaat van: Alex Kwak op januari 31, 2018, 16:36:24 PM
Citaat van: Gert Van Heghe op januari 31, 2018, 14:50:52 PM
Zou het mogelijk zijn om voor een foto al op het invoerscherm gewoon de 2 opties aan te bieden: foto maken of bestaande foto toevoegen, elk met zo'n grote knop ?

Ik ga het inderdaad overwegen.
Ah dat zal fijn zijn! :duim:

Ja, maar jammer dat dit het niet gehaald heeft in de nieuwe versie 7.17...

Klopt, erg weinig tijd gehad helaas. En andere zaken hadden prioriteit...

Ben al blij dat je d'r nog eens aan denkt, af en toe :duim:

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op maart 06, 2018, 08:34:55 AM
Citaat van: SlechtValk op maart 04, 2018, 21:39:25 PM
Mijn idee is om al deze gedragingen (en desnoods pak je 'opvliegend' er ook nog bij) samenvoegt tot 'overvliegend' of 'vliegend' en wanneer dit gekozen wordt een schermpje weergeeft met de 9/10 verschillende mogelijkheden...

Ik ga dit niet doen. De reden is enerzijds dat de hoeveelheid werk niet in verhouding is met wat het oplevert, ook is mijns inziens het gebruiksgemak beperkt en voor andere gebruikers zelfs verwarrend.
Wat ik wel (ooit) wil gaan onderzoeken om hiervoor het ingebouwde kompas te gebruiken. Je wijst met je telefoon in de juiste richting en klikt op 'ze vlogen deze kant op'. Maar ook dat komt niet bovenaan het lijstje van de tientallen issues die nog opgepakt kunnen worden...

Alex.

Het lijkt mij nochtans een top idee! Misschien niet in die uitwerking, maar de juiste vliegrichting selecteren vind ik ook te omslachtig.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Hans Verdaat

Kan er in ObsMapp een vogellijst op basis van dit gebied toegevoegd worden? Te downloaden als lijst voor het land St. Helena

Southern Atlantic Ocean
https://observation.org/gebied/species_list/132907

:duim: :duim:


hiskodevries

Citaat van: Hans Verdaat op maart 21, 2018, 11:36:28 AM
Kan er in ObsMapp een vogellijst op basis van dit gebied toegevoegd worden? Te downloaden als lijst voor het land St. Helena

Southern Atlantic Ocean
https://observation.org/gebied/species_list/132907

:duim: :duim:
daar hebben we een apart onderdeel voor Hans, maar de lijst is beschikbaar
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Melchior van Tweel

Citaat van: hiskodevries op maart 14, 2018, 15:25:56 PM
als je in het invoerscherm gebruik maakt van de op/in optie krijg je ook de vraag om de extra waarneming op escape te zetten. Bij planten schijnt dit enorm belangrijk te zijn als het een waardplant betreft die aangeplant, verwilderd of uitgezaaid is.
Komt dit ook in Obsmap?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Alex Kwak

Citaat van: Melchior van Tweel op maart 23, 2018, 16:52:40 PM
Citaat van: hiskodevries op maart 14, 2018, 15:25:56 PM
als je in het invoerscherm gebruik maakt van de op/in optie krijg je ook de vraag om de extra waarneming op escape te zetten. Bij planten schijnt dit enorm belangrijk te zijn als het een waardplant betreft die aangeplant, verwilderd of uitgezaaid is.
Komt dit ook in Obsmap?

Voor mij/ObsMapp is dat niet zo'n probleem, dus die vraag leg ik graag even bij Hisko.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Ja dat moet wel lukken. Een extra veld in de xml
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op maart 25, 2018, 11:20:41 AM
Ja dat moet wel lukken. Een extra veld in de xml

We overleggen morgen even Hisko.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!