Allen,
Ik ben zeer tevreden over ObsMapp, maar loop altijd(!) te klooien met 'vliegende' vogels. Want wat doe je met een cirkelende Havik boven het bos of een IJsvogel die over het water voor je langs schiet? Ik zou onwijs blij worden als je ook langs- en/of rondvliegend kan invoeren, want overvliegend impliceert iets heel anders (vooral trek). Ter plaatse gebruik ik alleen als iets ook echt ter plaatse is, dus zit. Meerdere opties zou echt een uitkomst zijn, voor mij althans.
Het klinkt stom, maar ik zit hier wel een beetje mee. Ik ben zelfs even gestopt met invoeren van oude waarnemingen, omdat ik eerst de reactie op deze post wilde afwachten. Ik gebruik hier alleen Tp op Vl, maar - zoals gezegd - is overvliegend niet altijd passend en andere opties zijn er niet. Mogelijk is hier in het verleden als eens een post over geweest, dat weet ik (nog) niet.
Tot slot: kan ruiend niet gewoon bij 'kleed' in plaats van bij 'gedrag'. De vogel ruit, klopt, maar het is natuurlijk iets wat zich uit kleedkenmerken. Ik vind het niet zo iets als ter plaatse, overvliegend, etc. Is hier een goede argumentatie voor?
Ik hoor het graag - dank!