Het is de laatste weken rustig op dit deel van het forum, dus dan zal ik maar eens een wens opgeven. In Obsmapp heb ik vaak aangegeven dat hetgeen in het opmerkingen veld staat, bij elke opname wordt opgenomen. Dat werkt prachtig, en ik ben erg blij dat dit erin zit. Soms wil ik behalve deze standaardtekst nog wat tekst extra bij een enkele waarneming opnemen. Om de standaardtekst van die dag intact te laten doe ik dat pas nadat ik de waarneming heb ingevoerd, bij wijzigen waarneming. Bij WnPda werkte dit ook goed. Helaas blijkt in Obsmapp dat als je het tekstvak bij Wijzig waarneming aanpast, deze verandering ook wordt meegenomen als je weer een nieuwe waarneming wilt invoeren. je moet er dan dus goed aan denken dat je voordat je waarnemingen gaat invoeren, je eerst de standaardtekst terug aanpast. Mijn wens is dus dat het het handig zou zijn als deze twee dingen van elkaar losgekoppeld worden. Als je de opmerkingen van een al ingevoerde waarneming aanpast, dat de vastgezette opmerkingen niet mee veranderen. Is dit zo een beetje duidelijk?