Bug reports / Bugmeldingen Obsmapp 1.0

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:13:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

tegenligger

Citaat van: hiskodevries op september 23, 2011, 15:22:37 PM
Inderdaad Marcel dat ligt aan jouw :) even de juiste opties aanklikken in het optie scherm van de soortinstellingen ( is namelijk een exoot)
Bedankt voor de complimenten

Ja, gevonden onder soortGROEPinstellingen! Dank je wel.

hiskodevries

door een serverstoring zal uploaden vandaag voorlopig niet mogelijk zijn.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

firecrest

Sinds een paar dagen gebruik in nu ObsMapp. Werkt erg makkelijk!
Gisteravond heb ik al mijn waarnemingen geupload en het werkte allemaal prima en ik kreeg ook de bevestigingsmail.
Die mail kreeg ik vanochtend echter nog een keer, en toen ik op waarneming.nl keek zag ik dat al mijn waarnemingen er nu dubbel instaan: http://waarneming.nl/user/view/14593
Ik heb de waarnemingen zelf niet nogmaals geupload, dat kan niet eens volgens mij.
Doe ik nou iets fout of zit de fout in de applicatie?

hiskodevries

Citaat van: firecrest op september 24, 2011, 13:36:33 PM
Sinds een paar dagen gebruik in nu ObsMapp. Werkt erg makkelijk!
Gisteravond heb ik al mijn waarnemingen geupload en het werkte allemaal prima en ik kreeg ook de bevestigingsmail.
Die mail kreeg ik vanochtend echter nog een keer, en toen ik op waarneming.nl keek zag ik dat al mijn waarnemingen er nu dubbel instaan: http://waarneming.nl/user/view/14593
Ik heb de waarnemingen zelf niet nogmaals geupload, dat kan niet eens volgens mij.
Doe ik nou iets fout of zit de fout in de applicatie?
Lars,
ze zijn inderdaad twee keer geupload vanuit obsmapp
1 serie op 2011-09-23 21:43: en de tweede op 2011-09-24 12:18
ja dat zou niet mogen gebeuren
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

firecrest

Citaat van: hiskodevries op september 24, 2011, 13:50:01 PM
Citaat van: firecrest op september 24, 2011, 13:36:33 PM
Sinds een paar dagen gebruik in nu ObsMapp. Werkt erg makkelijk!
Gisteravond heb ik al mijn waarnemingen geupload en het werkte allemaal prima en ik kreeg ook de bevestigingsmail.
Die mail kreeg ik vanochtend echter nog een keer, en toen ik op waarneming.nl keek zag ik dat al mijn waarnemingen er nu dubbel instaan: http://waarneming.nl/user/view/14593
Ik heb de waarnemingen zelf niet nogmaals geupload, dat kan niet eens volgens mij.
Doe ik nou iets fout of zit de fout in de applicatie?
Lars,
ze zijn inderdaad twee keer geupload vanuit obsmapp
1 serie op 2011-09-23 21:43: en de tweede op 2011-09-24 12:18
ja dat zou niet mogen gebeuren
Hoe kan ik voorkomen dat dat gebeurd, of kan ik dat niet?
En is het mogelijk om de 2e upload weer te verwijderen?

hiskodevries

Daar kun jij niets aan doen. De dubbele zelf even verwijderen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Dietrich Meijer

Vandaag ook mijn waarneming dubbel geupload vanuit ObsMapp. Foutje in ObsMapp of Waarneming.nl. Ik zie namelijk ook bij andere waarnemers dubbele waarneming staan (via Wnpda).
m.vr.gr.
Dietrich Meijer.

jvogels

Kan dit ook niet een gevolg zijn van de serverstoring van afgelopen zaterdag, en geen Obsmapp bug zijn?

hiskodevries

Ik heb zelf 5 uploads gedaan. Probleemloos
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

mischavanderhout

Citaat van: rudieh op september 21, 2011, 10:07:01 AM
Hoi Hisko/Alex,
Ik heb net mijn wachtwoord opnieuw ingevoerd en opgeslagen(doe ik anders nooit voor een upload), en ben weer gaan uploaden. Na een 10 min krijg ik de melding Activiteit Uploaden in Obsmapp reageert niet.

Groet rudie

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb het timeoutscherm uitgezet en ben verbonden via wifi waar ik goed bereik mee heb. Het zijn wel 426 waarnemingen....

Iemand een idee?

hiskodevries

micha, moet met een goede internet verbinding wel lukken
een wens van mij zou zijn om bij een grote hoeveelheid data de upload in stukjes te knippen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Micha, wat een oorzaak zou kunnen zijn is dat het verwerkings programma wat jouw geuploade waarnemingen verwerkt elke 5 minuten draait waardoor je als uploader te maken kan krijgen met locks waardoor de verbinding te lang moet wachten.
ik heb de verwerkings interval verlengt tot 15 minuten probeeer het nu nog eens.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hdijk

Citaat van: d.meijer op september 25, 2011, 22:00:10 PM
Vandaag ook mijn waarneming dubbel geupload vanuit ObsMapp. Foutje in ObsMapp of Waarneming.nl. Ik zie namelijk ook bij andere waarnemers dubbele waarneming staan (via Wnpda).
Had ik onlangs ook. Is daar geen scriptje voor? Als alle velden behalve waarneming-ID gelijk zijn kan het geen nuttige waarneming zijn.
Hendrik Jan van Dijk

hdijk

Afgelopen dagen met veel plezier obsmapp gebruikt in Turkijke, liep als een zonnetje. Paar kleine dingen:
- soms crash idd met kaart, uploaden en dat gedrag dat blijft staan op andere soortgroep (maar dat is allemaal opgelost in 1.1 zag ik).
- als ik gps inschakel moet ik altijd een dubbele 'back' doen om het scherm weg te krijgen.
- als je een vaste locatie kiest, springt die pijl soms toch naar de gps-waarde. Mijn nog niet duidelijk wanneer/n.a.v. waarvan dit gebeurd.
Hendrik Jan van Dijk

chatman

Ik krijg op dit moment een foutmelding bij het uploaden.

Normaal heb ik hier geen problemen mee. Ik was bezig zo'n 30 waarnemingen van meerdere dagen te uploaden.

Zodra ik voor uploaden kies, krijg ik het bevestigings-scherm. Zodra ik op OK klik, dan verschijnt de foutmelding:
"<fliedset class="error"...en nog een hoop html code.

Ik heb het getest met mijn HTC via gsm-netwerk en via wifi. Andere prg's werken goed via de wifi verbinding.


Alex Kwak

Citaat van: chatman op oktober 04, 2011, 16:36:24 PM
Ik krijg op dit moment een foutmelding bij het uploaden.

Er zijn voor en na je melding al weer diverse uploads geweest.
Zit er misschien een 'rare' waarneming tussen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

mischavanderhout

Citaat van: hiskodevries op september 30, 2011, 16:39:41 PM
Micha, wat een oorzaak zou kunnen zijn is dat het verwerkings programma wat jouw geuploade waarnemingen verwerkt elke 5 minuten draait waardoor je als uploader te maken kan krijgen met locks waardoor de verbinding te lang moet wachten.
ik heb de verwerkings interval verlengt tot 15 minuten probeeer het nu nog eens.
Hoi Hisko, tot op heden is het nog niet gelukt.

chatman

Citaat van: Alex Kwak op oktober 04, 2011, 17:10:32 PM
Citaat van: chatman op oktober 04, 2011, 16:36:24 PM
Ik krijg op dit moment een foutmelding bij het uploaden.

Er zijn voor en na je melding al weer diverse uploads geweest.
Zit er misschien een 'rare' waarneming tussen?

Inderdaad, ik heb even gekeken. Bij een wrn van een pimpelmees stond <div>. Die heb ik verwijderd
en nu gaat het goed! Bedankt!

Alex Kwak

Citaat van: chatman op oktober 04, 2011, 18:53:25 PM
Inderdaad, ik heb even gekeken. Bij een wrn van een pimpelmees stond <div>. Die heb ik verwijderd
en nu gaat het goed! Bedankt!

Waar stond die <div> ? In het bijzonderheden-veld?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Sjoerd

Ik heb de app op mn sd-kaart staan. Ik krijg dan een foutmelding als ik de app vanaf de market wil bijwerken. Toen ik hem van de sd-kaart naar de telefoon verplaatste deed ie het wel. Mogelijk gaat er iets mis als de app op de sdkaart staat?

Alex Kwak

Citaat van: mischavanderhout op oktober 04, 2011, 17:27:11 PM
Citaat van: hiskodevries op september 30, 2011, 16:39:41 PM
Micha, wat een oorzaak zou kunnen zijn is dat het verwerkings programma wat jouw geuploade waarnemingen verwerkt elke 5 minuten draait waardoor je als uploader te maken kan krijgen met locks waardoor de verbinding te lang moet wachten.
ik heb de verwerkings interval verlengt tot 15 minuten probeeer het nu nog eens.
Hoi Hisko, tot op heden is het nog niet gelukt.

Hoi Micha,

Ik ga dit nu oppakken. Zsm kom ik met een testversie voor jou om dit probleem te verhelpen.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!


Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: mischavanderhout op oktober 05, 2011, 11:10:17 AM
Alex, fantastisch!

Jij bedankt. Door jouw testgeval hebben we de echte oorzaak kunnen achterhalen!  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!