Gele paddestoelen op dode boom????

Gestart door sjani, november 11, 2006, 19:28:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjani

Tijdens wandeling in het Kralingsebos in Rotterdam stonden deze mooie gele op een oude omgezaagde boom?? Wie herkent deze. Bij voorbaat dank Sjani

sjani


Ringneck

Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

kvb


sjani

Het was een loofboom, dikke stam.In het  Kralingsebos Rotterdam staan uitsluitend loofbomen. hartelijke groeten Sjani

kvb

Ga toch maar voor prachtvlamhoed. Zeker geen geschubte bundelzwam. Hoe groot waren die koppen.

Kik

cora

of goudvliesbundelzwam zou dat ook een optie zijn?
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

knabenkraut

Goudvliesbundelzwam is het m.i. niet maar ik durf er verder ook geen naam aan te plakken.
groetjes,
Dini

Arno van Stipdonk

#8
Hierin ga ik mee met Kik. Vooral de onderzijde is voor mij typisch een vlamhoed.
Als je de schubjes op de hoed erbij telt kan het DENK ik niet veel anders zijn.

Overigens ook een behoorlijk variabele soort:

http://www.mushroomexpert.com/gymnopilus_junonius.html

p.s. Goede foto's Sjani. :duim:  

sjani

De koppen waren iets kleiner dan mijn vuist. gr. sjani

kvb


wim veraghtert

Een Prachtvlamhoed kan ik er echt niet van maken (schubben kloppen echt niet). Denk eerder aan bundelzwam.
Maar misschien ligt het aan mij.
admin nachtvlinders waarnemingen.be

Arno van Stipdonk

#12
CiteerEen Prachtvlamhoed kan ik er echt niet van maken (schubben kloppen echt niet). Denk eerder aan bundelzwam.
Maar misschien ligt het aan mij.
Je hebt gelijk Wim. Ik denk ook een bundelzwam, echter weet ik zo niet welke. Het zijn inderdaad geen schubben van een Prachtvlamhoed.
Voor de Bleekgele bundelzwam lijkt ie me te donkergeel en voor de schubbige heeft ie veel te kleine schubben.

kvb

prachtvlamhoed heeft ook schubjes. Ik twijvel echter ook maar zie geen mogelijke Pholiota.

Kik