stuifzwammetje op stam

Gestart door Ewoud, november 12, 2006, 19:54:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ewoud

Zit op de zijkant van een omgezaagde boom
Met vriendelijke groeten,

Ewoud.

Corryabbink

Dag Ewoud,
Volgens mij komt er maar een enkele soort Stuifzwam op hout voor en dat is de Peervormige stuifzwam(Lycoperdon pyriforme). Deze staat meestal in groepen.
Mogelijk is het die soort.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

rchmo

Ze zijn waarschijnlijk nog zeer jong. Als het de peervormige stuifzwam moet worden (volgens mij ook de enige stuifzwam op hout), dan zijn ze spoedig min of meer kaal en erg licht van kleur. Een foto van iets later in de tijd moet dat dan duidelijk maken.


Rob Oudejans




Ewoud

CiteerZe zijn waarschijnlijk nog zeer jong. Als het de peervormige stuifzwam moet worden (volgens mij ook de enige stuifzwam op hout), dan zijn ze spoedig min of meer kaal en erg licht van kleur. Een foto van iets later in de tijd moet dat dan duidelijk maken.


Rob Oudejans
Ik zal hem deze week nog een paar keer gaan bezoeken, en fotograferen.

groetjes

Ewoud.
Met vriendelijke groeten,

Ewoud.

Ewoud

Citeer
CiteerZe zijn waarschijnlijk nog zeer jong. Als het de peervormige stuifzwam moet worden (volgens mij ook de enige stuifzwam op hout), dan zijn ze spoedig min of meer kaal en erg licht van kleur. Een foto van iets later in de tijd moet dat dan duidelijk maken.


Rob Oudejans
Ik zal hem deze week nog een paar keer gaan bezoeken, en fotograferen.

groetjes

Ewoud.
Ik heb de rest van de foto's nog eens bekeken en het lijkt erop dat wat ik voor een stuifzwam aanzag het begin is van iets waarvan ik dacht dat het een zwarte knoopzwam was.
Met vriendelijke groeten,

Ewoud.