wasplaat onbekend

Gestart door kvb, november 11, 2006, 21:19:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

kvb

Deze wasplaat wordt niet zwart. Ik kom zelf terecht bij  Hygrocybe punicea, de granaatbloemwasplaat maar die is te zeldzaam. Alleenstaand exemplaar dus geen doorsnedes en onderkanten. Vindplaats relatief kalkarm duinzend. Niet echt grasland meer een mos(echt en korstmos) veld.
Kan iemand dit bevestigen.

Kik

Niko Buiten

Dag Kik,

Dit gaat volgens mij zo niet. Hoe waren de plaatjes aan de steel gehecht (vrij, breed aangehecht, aflopend?)? (Dit is te zien met een spiegeltje.) Was de steel droog of slijmig? Was de hoed droog of slijmig?
Groet,

Niko Buiten.


kvb

Sorry Nico, een beetje weinig info maar er was er dan ook maar een. Aanhechting plaatjes niet gezien. Hoed/steel droog voor een wasplaat (ondanks regen in de ochtend). plaatjes verkleurend van binnen naar buiten. Dat type kleuren kan ik niet beschrijven. Spiegeltje nog steeds bij de drogist.

Kik

Niko Buiten

#3
Dag Kik,

Eigenlijk stopt het dan.

Maar vanwege het biotoop, je beschrijving van de paddestoel en het niet zwart worden van deze op het oog Zwartwordende wasplaat wil ik je toch een suggestie aan de hand doen: Duinwasplaat. Je hoeft eigenlijk alleen nog na te gaan of de sporen twee of meer maal zo lang zijn als breed (grapje).
Groet,

Niko Buiten.


kvb

ik zal de Hubbble telescoop vragen dit uit te zoeken.

Kik