Hoofdmenu

Onbekende meeuwen,

Gestart door Jeroen Nagtegaal, november 11, 2006, 18:04:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bram Rijksen

#60
Citeerah.. de eerste 4 zijn van afgelopen week, de 5e is in het vroege voorjaar gemaakt, de zesde in de zomer.
da's niet helemaal waar trouwens: foto 5 is van eind mei, foto 6 begin mei.
Hier vliegt-ie, die mogelijke Nelsons:

Bram Rijksen

#61
zelfde locatie, maar dan anderhalve maand eerder: zelfde vogel?

maartenwielstra

#62
De vogel op foto 2 en 4 lijkt mij een 3KJ argentatus Zilvermeeuw, gelijkend op een 2KJ Geelpootmeeuw. Let op de mirror en lichte handpentoppen welke niet passen op 2KJ Geelpootmeeuw (welke ook zo'n verre rui heeft als 3KJ Zilvers). Ik denk argentatus i.p.v. argenteus door de 'boldly marked' coverts. Ook niet helemaal netjes voor Geelpootmeeuw zijn de nogal vaalbruine i.p.v. diepbruine tertialcentra.

JohanvantBosch

Citeerzelfde locatie, maar dan anderhalve maand eerder: zelfde vogel?
lijkt veel minder wit dan die liggende op foto nummer 5

Thijs Fijen

Het is dan ook eerder, dus het zou kunnen dat het dezelfde vogel is.

Thijs
Thijs Fijen

Thijs Fijen

http://www.waarneming.nl/foto_details.php?id=105241

Grote burgemeester op de Brouwersdam. Is dit ook de Nelsons? of hebben we hier echt een Grote Bur?

Thijs
Thijs Fijen

theomuusse

Citeerzelfde locatie, maar dan anderhalve maand eerder: zelfde vogel?
Ik krijg toch een ontzettend zilvermeeuw gevoel bij deze vogel.
Wat is er aan te zien dat er grote burriebloed in zit?
Kop, lichaam, tekening op dekveren, het ziet er erg zilvermeeuw uit.
Of wordt er aan hybride gedacht door de sterk gesleten, maar niet witte handpennen?

Sorry maar hier maak ik geen Nelson van.

Theo

Bram Rijksen

Toen ik de vogel zag zwemmen viel hij op door de behoorlijk gebleekte slagpennen en het 'overall'-bleke kleed. Twee fotootjes gemaakt, meer voor het geval dat.. Had immers toch wel iets Burrie-achtigs. 's Avonds verscheen dit beest op BZ, ook onder vermelding van Nelsons Meeuw. Gemakzuchtig als ik was ben ik er steeds vanuit gegaan dat het dus inderdaad om een Nelsons ging.
Nu terugkijkend stel ik dezelfde vraag: waarom niet een wat uniformer gekleurde ZM met gebleekte handpennen...?
Het is in ieder geval een totaal ander beest dan die ik hier later tegenkwam en fotografeerde (en die later in het jaar ook op Westkapelle werd gefotografeerd)


Hier even op overzicht klikken en Grote Burgemeester opzoeken op 18-3-06; vier foto's van Jaco Walhout, waaronder twee van de vogel vliegend:

http://www.birdingzeeland.nl


maartenwielstra

Hier nog wat 'Burgemeesterachtige Zilvers' die ik de afgelopen jaren heb gefotografeerd.






theomuusse

#69
Citeer
Het is in ieder geval een totaal ander beest dan die ik hier later tegenkwam en fotografeerde (en die later in het jaar ook op Westkapelle werd gefotografeerd)


Hier even op overzicht klikken en Grote Burgemeester opzoeken op 18-3-06; vier foto's van Jaco Walhout, waaronder twee van de vogel vliegend:

http://www.birdingzeeland.nl
Is het een andere dan?
Die vind ik om dezelfde redenen ook geen sterke kandidaat voor Nelson's.
Een zeer duidelijke staartband, een slappe snavel, geen scherpe zwarte snavelband, een zilvermeeuwkopvorm, kortom wat mij betreft ook niet zo sterk als de vogel die dit moment in IJmuiden zit.
Theo

Bram Rijksen

vond de suggestie van leucistische Grote mantel nog niet zo gek.. qua jizz zou dat goed kunnen.

theomuusse

Tsja, aan de verse nieuwe schouderveren zie ik geen leucisme af eigenlijk.
Theo

Bram Rijksen

CiteerTsja, aan de verse nieuwe schouderveren zie ik geen leucisme af eigenlijk.
Theo
http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=1269270

we hebben het over dezelfde, toch? Hier lijkt me iig meer aan de hand dan enkel gebleekte hp en dekveren.

Jos Welbedacht

Is foto 6 niet een Zwartkopmeeuw?
Zulke egale grote dekveren en het ontbreken van een lichte (witte) baan over de hand.
Zomers, broedvogel, zou goed kunnen.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jeroen Nagtegaal

CiteerIs foto 6 niet een Zwartkopmeeuw?
Zulke egale grote dekveren en het ontbreken van een lichte (witte) baan over de hand.
Zomers, broedvogel, zou goed kunnen.
Welke foto 6? ondertuusen ken ik meer meeuwen en ik zie er echt geen tussen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jos Welbedacht

Met Gulls erbij klopt hij wel redelijk, alleen de witte "mirror", als ik het zo al mag noemen, is misscien meer voor Stormmeeuw.






Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Thijs Fijen

Mm, hij komt mij veel te lomp over. En de jizz vind ik niet goed voor Zwartkopmeeuw. Lijkt mij van niet

Thijs
Thijs Fijen

Bram Rijksen

't Is een 3e kj Pontische Meeuw.