Hoofdmenu

ETI apps voor android

Gestart door jvogels, augustus 26, 2011, 10:14:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

jvogels

Ik wist van het bestaan van een heukels app voor iphone, de uitgever blijkt ondertussen een hele waslijst aan apps te hebben gemaakt. Het lijkt er op dat ze ook zijn begonnen dezelfde apps voor android beschikbaar te maken; helaas nog geen heukels, wel een aantal kleinere.

voor de lijst van apps zie:

http://www.eti.uva.nl/products/apps.php

als mensen deze apps op hun telefoon hebben staan, ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de gebruikers.

fkdeboer

ik heb de amfibieen/reptielen geinstalleerd. gratis en altijd leuk om te hebben natuurlijk.
6euro voor tuinvogels vind ik echt wat te duur, dus helaas, want ziet er wel aardig uit!
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Alex Kwak

Ziet er inderdaad mooi uit, maar... hoe zet je het geluid uit? Met name bij de bruine kikker gaan allerlei mensen je heel raar aankijken  :-[
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Nog een puntje (misschien leest ETI hier mee?) : Je download en installeert "Reptielen en amfibieën van Nederland" van ETI, maar je krijgt een programma dat heet "Herpetofauna". Dat vind je toch niet terug?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

fkdeboer

Citaat van: Alex Kwak op augustus 26, 2011, 16:36:52 PM
Nog een puntje (misschien leest ETI hier mee?) : Je download en installeert "Reptielen en amfibieën van Nederland" van ETI, maar je krijgt een programma dat heet "Herpetofauna". Dat vind je toch niet terug?!

hehe. Daar stond ik ook even van te kijken  ;D
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

jvogels

Citaat van: Alex Kwak op augustus 26, 2011, 16:36:52 PM
Nog een puntje (misschien leest ETI hier mee?) : Je download en installeert "Reptielen en amfibieën van Nederland" van ETI, maar je krijgt een programma dat heet "Herpetofauna". Dat vind je toch niet terug?!

Misschien handig om dit als comment op de site van de market te melden. Dat is, als je je daar toe geroepen voelt ;)

Alex Kwak

Citaat van: jvogels op augustus 27, 2011, 00:24:21 AM
Misschien handig om dit als comment op de site van de market te melden. Dat is, als je je daar toe geroepen voelt ;)

Goed idee, done!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Bij mij komen de apps op het geheugen van de telefoon te staan, zou mooier zijn wanneer ik ze op mijn sd kaart kan parkeren. Is dit bij andere gebruikers ook zo?
groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

Citaat van: escher op augustus 27, 2011, 10:36:42 AM
Bij mij komen de apps op het geheugen van de telefoon te staan, zou mooier zijn wanneer ik ze op mijn sd kaart kan parkeren. Is dit bij andere gebruikers ook zo?

Yep  :(
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Net ook de vlinders gekocht. Deze installeert zichzelf gelukkig wel onder de naam "Vlinders".
Maar ook hier alleen op het toestel zelf (21Mb)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jvogels

Ook dat lijkt me een hele goeie om bij de makers te attenderen; dat je onder android een app ook zo kunt programmeren dat hij op SD draait. Met name die heukels app is echt veel te groot om mijn beperkte intern geheugen te plaatsen. En die gaat er ook komen voor android.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Had ook al even via de ETI mail gereargeerd met woorden van gelijke strekking.
Kijken of ze er wat mee/aan gaan doen?
Groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

Mochten ze reageren, zet je het dan ook ff in dit topic?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

Inmiddels zijn ook zoetwatervissen en amfibieën en reptielen beschikbaar.
Bij zoetwatervissen krijg ik meteen de melding dat de ruimte op m'n telefoon op is, dus die zal ook niet op de sd-kaart kunnen worden geinstalleerd. Gemiste kans...

Iemand al een keer een reactie gehad van ETI?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jvogels

Ik denk dat het voor de techies onder de leden van wrn.nl de optie "rooten" van je android wellicht sneller werkt dan ETI te bevragen. Tot een tijd geleden was het nogal omslachtig, maar wat ik er van heb gehoord is het nu vrij eenvoudig en volledig veilig te doen (maw: "bricks" zijn verleden tijd). Het stelt je onder meer in staat om al je apps volledig op je SD te zetten en vanaf SD te laten draaien. met de 32 GB sd's die tegenwoordig te krijgen zijn, heb je dan meer dan genoeg opslagruimte voor al je apps...


Stijn E.

Voor de Android 2.2-gebruikers is er ook een andere optie dan rooten. Via de SDK (heel simpel uitgelegd het computerprogramma bij Android) kun je ervoor kiezen apps standaard naar de SD te schrijven. Hierdoor kun je ook apps verplaatsen waarbij dat normaal niet kan. Systeemapps (Maps, Adobe Reader etc.) moeten wel op de telfoon blijven staan. Zie http://androinica.com/2010/08/how-to-install-apps-to-the-sd-card-by-default-on-android-2-2-froyo/

Let wel op! In de huidige SDK moet je in plaats van naar Android-SDK\tools naar Android-SDK\platform-tools navigeren. Heeft me een flinke tijd gekost om dat laatste uit te vinden...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

fkdeboer

ik denk dat het in de meeste gevallen een stuk makkelijker is om even te rooten ;)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Alex Kwak

Citaat van: Stijn Eikelboom op december 21, 2011, 19:00:42 PM
Voor de Android 2.2-gebruikers is er ook een andere optie dan rooten. Via de SDK (heel simpel uitgelegd het computerprogramma bij Android) kun je ervoor kiezen apps standaard naar de SD te schrijven. Hierdoor kun je ook apps verplaatsen waarbij dat normaal niet kan. Systeemapps (Maps, Adobe Reader etc.) moeten wel op de telfoon blijven staan. Zie http://androinica.com/2010/08/how-to-install-apps-to-the-sd-card-by-default-on-android-2-2-froyo/

Let wel op! In de huidige SDK moet je in plaats van naar Android-SDK\tools naar Android-SDK\platform-tools navigeren. Heeft me een flinke tijd gekost om dat laatste uit te vinden...

Helaas, werkt niet (altijd) :
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Stijn E.

#20
Citaat van: Alex Kwak op december 21, 2011, 19:43:19 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op december 21, 2011, 19:00:42 PM
Voor de Android 2.2-gebruikers is er ook een andere optie dan rooten. Via de SDK (heel simpel uitgelegd het computerprogramma bij Android) kun je ervoor kiezen apps standaard naar de SD te schrijven. Hierdoor kun je ook apps verplaatsen waarbij dat normaal niet kan. Systeemapps (Maps, Adobe Reader etc.) moeten wel op de telfoon blijven staan. Zie http://androinica.com/2010/08/how-to-install-apps-to-the-sd-card-by-default-on-android-2-2-froyo/

Let wel op! In de huidige SDK moet je in plaats van naar Android-SDK\tools naar Android-SDK\platform-tools navigeren. Heeft me een flinke tijd gekost om dat laatste uit te vinden...

Helaas, werkt niet (altijd) :


Ben ik op m'n Desire nog niet tegengekomen. Zal het eens proberen met de aangehaalde app.
Update: Helaas, de bekende Desire-issue (te weinig intern geheugen) speelt me parten. Hij heeft te weinig vrije ruimte om 'm uberhaubt te kunnen downloaden  :-\
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

jvogels

Verplaatsen naar SD optie van android is eerder frustrerend dan dat het iets oplost. Probeer maar eens je apps te updaten als er een deel van op je SD staat...Er wortdt slechts een deel op je SD geplaatst.

met rooten kun je een deel van je sd kaart onderdeel laten uitmaken van je systeem, en daar alle apps volledig op zetten en vanuit je SD uitvoeren. Dit maakt een hoop ruimte vrij.

Alex Kwak

Vandaag nog maar een keer een mail naar ETI gestuurd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Inmiddels heb ik een (uitgebreide) reactie gehad van ETI. Ik heb daarop weer geantwoord met o.a. een mogelijk oplossing voor hun probleem. Al met al een heel positieve mailwisseling.
Er is dus hoop dat dit probleem opgelost gaat worden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!