Pendelvlieg met kommazweefvlieg achterlijf??

Gestart door Rickgel1, augustus 23, 2011, 19:03:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickgel1

Wat is dit voor zweefvlieg? Het lijkt wel een pendelvlieg met het achterlijf van een komma/halvemaanzwefvlieg.
Hij was ca 1,2 cm groot, en heb hem vanmiddag in Rijsenhot gezien.
Ik heb deze nog niet eerder gezien ???
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

MarjoSmeets

Misschien toch een variatie. Hier op de site van Han http://www.veluwe-insecten.nl/zweefvliegen/helophilus/helophilus.html staat er ook eentje die deels maantjes heeft. Maar eigenlijk weet ik er ook niks van  ;D
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Rickgel1

Ik zou het echt niet weten. Ik vind het een zeer vreemd exemplaar. Misschien een kruising of roep ik nou ieets heel vreemds?
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

nielsyese

Een kruising dat kan niet, het is dan ook een heel ander geslacht ;D . Het lijkt me Anasimyia lineata.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

MarjoSmeets

Ik kan beter verder mijn mond maar houden vandaag, er komt toch niks zinnigs uit als ik antwoord geef  ;D
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

CeesvanDijk

Niet dat ik er verstand van heb maar ik heb de gids van Menno Reeemer er bij gepakt en denk dat Niels Jan gelijk heeft.

Groeten,
Cees.

Rickgel1

Eerlijk gezegd vind ik hem er wel op lijken, maar ziet hij er toch nog steeds behoorlijk anders uit. Dat zal wel aan mij liggen denk ik. Ik ga hem zo invoeren
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

han.endt

Als het A. lineata is dan zouden we op foto 1 toch de snuit moeten zien........ Het lijkt me eerder Anasimyia interpuncta.

Rickgel1

Bedankt voor de reactie!

Rick Geling