weer in de voortuin.

Gestart door cora, november 10, 2006, 11:49:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

cora

Deze Honingzwammen komen met bosjes op in de voortuin gewoon tussen de tegels en op de aarde. Ik dacht altijd dat het een bospaddestoel was op stronken van bomen? Is het te zien om welke het gaat? En dan komen er nog 2 (zie foto 3) op van deze los staande paddestoelen. Ze zien er uit als bovist maar dat zijn ze niet want ze hebben plaatjes.Zijn dit ook honingzwammen of iets anders? Deze staan in de volle grond.
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

no 3 Andere??
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

knabenkraut

Volgens mij staat er op foto1 en 2 de Sombere honingzwam en op foto 3 de knolhoningzwam.
groetjes,
Dini

JW_2all

En die groeit ook op wortels van bomen, en het mycelium kan ook enorme afstanden afleggen tussen boomwortels.
Ik heb het ooit een keer als jonge twintiger uitgegraven in de tuin.
Het Drents krentenboompje en de Goudenregen gingen eraan, en ik dacht de appelboom te redden door het mycelium te verwijderen.
Ach, toen wist ik nog niet zoveel van de boomsoort voorkeuren van sommige soorten honingzwam. Ik had mij dat werk kunnen besparen.
Groet,
Jan

Drachten

helemaal waar. maar waarschijnlijk ligt er onder de tegels gewoon hout.  
Met uitzinnig vriendelijke mycologische groet'n

Menko

http://www.weatherservice.nl/skyalert.htm

cora

Er lopen in elk geval wortels van een berk en van wingerd. Het is wel een grappig gezicht als je uit de deur stapt struikel je er over allemaal bosjes tussen de tegels.
Dus sombere en knol ?? kan ik dit invoeren.?  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Arno van Stipdonk

#7
CiteerDus sombere en knol ?? kan ik dit invoeren.?
Lijkt me wel OK.
Lees onderstaand topic nog maar eens door, dan kun je zien hoe lastig deze honingzwammen eigenlijk uit elkaar te houden zijn. Vooral het verschil tussen de sombere en gewone vind ik zelf ook altijd lastig. Maar deze zijn wel ok.

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=13539

cora

bedankt voor de link ze zijn ingevoerd :duim:  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot